Prof. KADİR BİLEN

Genel Bilgiler

Kurum Bilgileri

  • Kurum Bilgi EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
  • UnvanPROFESÖR

İletişim Bilgileri

  • Ofis MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
  • AdresEĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

Biyografi

Scopus Bilgiler

Scopus Citation-Count Scopus Cited-by-count Scopus Toplam Yayın Scopus Eid Değeri Scopus Orcid Değeri Scopus Link

Google Scholar Bilgiler

Google H-index Google i10-index Google H-index 2018 Google i10-index 2018 Google Atıf Google Atıf 2018

Araştırma Alanları

Fen Bilgisi Eğitimi

Eğitim Bilgileri

Eğitim Bilgileri

  • Lisans

    İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ, AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÇOCUK GELİŞİMİ PR. (AÇIKÖĞRETİM),

    2022 2020
  • Yüksek Lisans

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ),

    2004 2002
  • Lisans

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ,FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ PR.

    2001 1997
  • Önlisans

    ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ, AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ, ÇOCUK BAKIMI VE GENÇLİK HİZMETLERİ BÖLÜMÜ,ÇOCUK GELİŞİMİ PR. (AÇIKÖĞRETİM)

    2020 2017
  • Doktora

    GAZİ ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ (DR),

    2009 2005
  • Lisans

    ANADOLU ÜNİVERSİTESİ, AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ, FELSEFE BÖLÜMÜ,FELSEFE PR. (AÇIKÖĞRETİM)

    2020 2010
  • Post-Doktora

    Illinois Institute of Technology, Mathematics and Science Education, ,

    2013 2012
  • Post-Doktora

    University of Minnesota, STEM Education Center, ,

    2020 2019

Yaptığı Tezler

  • ÇOCUK GELİŞİMİ PR. (AÇIKÖĞRETİM)

    , 2022
    2022 2020
  • FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)

    Fen bilgisi öğretmenleri ile fen bilgisi öğretmen adaylarının etkili fen öğretimi ile ilgili görüşleri

    KUTRET GEZER , 2004
    2004 2002
  • MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

    , 2001
    2001 1997
  • ÇOCUK BAKIMI VE GENÇLİK HİZMETLERİ BÖLÜMÜ

    , 2020
    2020 2017
  • FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ (DR)

    Tahmin et-gözle-açıkla yöntemine dayalı laboratuvar uygulamalarının öğretmen adaylarının kavramsal başarılarına, bilimsel süreç becerilerine, tutumlarına ve bilimin doğası hakkındaki görüşlerine etkisi

    MUSTAFA AYDOĞDU , 2009
    2009 2005
  • FELSEFE BÖLÜMÜ

    , 2020
    2020 2010
  • , 2013
    2013 2012
  • , 2020
    2020 2019

Yabancı Diller

  • İngilizce : 2010, ÜDS, 73.750

Deneyimler

Akademik Unvanlar

  • PROFESÖR

    ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/

    2020
  • DOÇENT

    ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/

    2020 2015
  • DOÇENT

    AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ, ALANYA EĞİTİM FAKÜLTESİ, AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/ALANYA EĞİTİM FAKÜLTESİ/İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ/

    2015 2014
  • DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

    AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ, ALANYA EĞİTİM FAKÜLTESİ, AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/ALANYA EĞİTİM FAKÜLTESİ/İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ/

    2014 2012
  • DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

    KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ/

    2012 2011
  • ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

    PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/

    2010 2001

Yönetimsel Görevler

  • Anabilim Dalı Başkanı

    ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ

    2020
  • Bölüm Başkanı

    ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ

    2020
  • Bölüm Başkan Yardımcısı

    AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ

    2014 2013
  • Anabilim Dalı Başkanı

    ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ

    2017 2016
  • Bölüm Başkanı

    ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ

    2017 2016
  • Dekan Yardımcısı

    ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ

    2018 2015
  • Dekan Yardımcısı

    AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ

    2015 2015
  • Bölüm Başkanı

    ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ

    2016 2015
  • Bölüm Başkanı

    AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ

    2015 2014
  • Anabilim Dalı Başkanı

    KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ

    2012 2011

Verilen Dersler

  • 2016-2017

    Ders Adı:Matematik Tarihi Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2011-2012

    Ders Adı:Matematij Felsefesi Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2016-2017

    Ders Adı:Öğretmenlik Uygulaması Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2017-2018

    Ders Adı:Okul Deneyimi Ders Saati: 1 , Türkçe,Lisans

  • 2016-2017

    Ders Adı:Okul Deneyimi Ders Saati: 1 , Türkçe,Lisans

  • 2018-2019

    Ders Adı:Okul Deneyimi Ders Saati: 1 , Türkçe,Lisans

  • 2016-2017

    Ders Adı:Bilim Tarihi Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2017-2018

    Ders Adı:Bilim Tarihi Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2017-2018

    Ders Adı:Felsefeye Giriş Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2016-2017

    Ders Adı:Felsefeye Giriş Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2018-2019

    Ders Adı:Fen Eğitiminde Bilim Tarihi ve Bilimin Doğası Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2017-2018

    Ders Adı:Fen Eğitiminde STEM Uygulamaları Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2017-2018

    Ders Adı:Fen Eğitiminde Bilim Tarihi ve Bilimin Doğası Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2016-2017

    Ders Adı:Tiyatro ve Sinema Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2016-2017

    Ders Adı:Özel Öğretim Yöntemleri I Ders Saati: 4 , Türkçe,Lisans

  • 2016-2017

    Ders Adı:Bilimsel Araştırma Yöntemleri Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2018-2019

    Ders Adı:Bilim Tarihi Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2018-2019

    Ders Adı:Felsefeye Giriş Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Öğretmenlik Uygulaması Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Bilim Tarihi ve Felsefesi Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Bilim Tarihi ve Bilimin Doğası Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2011-2012

    Ders Adı:Bilimsel Araştırma Yöntemleri Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2011-2012

    Ders Adı:Özel Öğretim Yöntemleri II Ders Saati: 4 , Türkçe,Lisans

  • 2011-2012

    Ders Adı:Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Ders Saati: 4 , Türkçe,Lisans

  • 2011-2012

    Ders Adı:Özel Öğretim Yöntemleri I Ders Saati: 1 , Türkçe,Lisans

  • 2011-2012

    Ders Adı:Bilim Tarihi Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2015-2016

    Ders Adı:Bilim Tarihi Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2014-2015

    Ders Adı:İlköğretim Fen ve Teknoloji Programının Uluslararası Karşılaştırmalı İncelenmesi Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2014-2015

    Ders Adı:Okul Öncesinde Bilim Uygulamaları Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2014-2015

    Ders Adı:Fen Eğitiminde Kavram Öğretimi Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2013-2014

    Ders Adı:Fen Eğitiminde Bilimsel iletişim Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2013-2014

    Ders Adı:Bilimin Doğası ve Bilim Tarihi Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans

Yayınlar & Eserler

MAKALELER

Kimya Dersi 9 Ve 10. Sınıf Ders Kitaplarının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi

ERCAN ORHAN, BİLEN KADİR Milli Eğitim Dergisi,cilt.42, ss.168-187, 2024 (SCOPUS dergi )

STEM öğrenme modülü geliştirilmesi: Tasarım tabanlı araştırma uygulaması

DOĞAN Hilmi, SAVRAN GENCER AYŞE, BİLEN KADİR Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,cilt.61, ss.390-424, 2022 (Index Copernicus dergi )

How do gifted elementary students perceive Earth’s shape and gravity?

KÖSE MÜCAHİT, KURTULUŞ MUHAMMED AKİF, BİLEN KADİR Modestum Publishing Ltd,cilt.7, ss.-, 2022 (ERIC dergi )

A Bibliometric Research on Astronomy Education in Turkey and The Worldwide

TANER MEMDUH SAMİ, KURTULUŞ MUHAMMED AKİF, BİLEN KADİR The Turkish Journal of Teacher Education,cilt.10, ss.23-39, 2021 (Index Copernicus dergi )

A BIBLIOMETRIC ANALYSIS ON NATURE OF SCIENCE: A REVIEW OF THE RESEARCH BETWEEN 1986-2019

KURTULUŞ MUHAMMED AKİF, BİLEN KADİR Scientific Educational Studies,cilt., ss.-, 2021 (Index Copernicus dergi )

Okul Öncesi Döneme Yönelik Bir STEM Etkinliği: Paraşüt Tasarlama

BİLEN KADİR, ERGÜN AYŞEGÜL, ŞİMŞEK VİLDAN Scientific Educational Studies,cilt., ss.-, 2021 (Index Copernicus dergi )

Developing biomimicry STEM activity by querying the relationship between structure and function in organisms

SAVRAN GENCER AYŞE,DOĞAN HİLMİ,BİLEN KADİR Turkish Journal of Education,cilt.9, ss.64-105, 2020 (ESCI dergi )

The relationship of STEM attitudes and reflective thinking skills on problem-solving

KÖSE MÜCAHİT,KURTULUŞ MUHAMMED AKİF,BİLEN KADİR Dergisi-International Journal of Society Researches,cilt.16, ss.76-93, 2020 (TR DİZİN dergi )

Ortaokul öğrencilerinin çevre mühendisliği bilgi düzeyleri

ERGÜN AYŞEGÜL,BİLEN KADİR Turkish Studies,cilt.15, ss.-, 2020 (TR DİZİN dergi )

Bütünleşik STEM eğitimi modelleri (Integrated STEM education models)

DOĞAN HİLMİ,SAVRAN GENCER AYŞE,BİLEN KADİR,CAN BİLGE Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,cilt.45, ss.-, 2019 (ESCI dergi )

Ortaokul öğrencilerinin mühendis ve mühendislik algıları

ÇAKMAK BETÜL,BİLEN KADİR,TANER MEMDUH SAMİ Anadolu Öğretmen Dergisi,cilt., ss.32-43, 2019 (Eurasian Scientific Journal Index dergi )

Pre-service science teachers’ misconceptions of carbon cycle and global warming

URAL EVRİM,ERCAN ORHAN,BİLEN KADİR Scientific Educational Studies,cilt.1, ss.-, 2017 (Index Copernicus dergi )

Fen ve teknoloji öğretmenlerinin mesleki tükenmişlikleri ile öğretim programına ilişkin görüşlerinin incelenmesi

ERCAN ORHAN,BİLEN KADİR,DOĞRULUK SIDDIK Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,cilt.18, ss.115-136, 2016 (TR DİZİN dergi )

Using action research based on the predict-observe-explain strategy for teaching enzymes

BİLEN KADİR,KÖSE SACİT,ÖZEL MURAT Turkish Journal of Education,cilt.5, ss.-, 2016 (ESCI dergi )

Tendencies of comprehension and acceptance of theory of evolution: a study involving students from the faculties of education and theology

BİLEN KADİR,ERCAN ORHAN International Journal of Environmental and Science Education,cilt.11, ss.3101-3115, 2016 (ERIC dergi )

Earth Sun and Moon Computer assisted instruction in secondary school science achievement and attitudes

ERCAN ORHAN, BİLEN KADİR, URAL EVRİM Issues in Educational Research,cilt., ss.-, 2016 (ERIC dergi )

Effect of micro teaching technique on teacher candidates beliefs regarding mathematics teaching

BİLEN KADİR Procedia - Social and Behavioral Sciences,cilt.174, ss.-, 2015 (SCOPUS dergi )

Mikro öğretim tekniği ile öğretmen adaylarının öğretim davranışlarına ilişkin algılarının belirlenmesi

BİLEN KADİR Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,cilt.16, ss.181-203, 2014 (TR DİZİN dergi )

The effect of web-based Instruction with educational animation content at sensory organs subject on Students' academic achievement and attitudes

BİLEN KADİR, ERCAN ORHAN, Bulut Ayşe Procedia - Social and Behavioral Sciences,cilt.116, ss.2430-2436, 2014 (SCOPUS dergi )

Effect of Web Assisted Education Supported by Six Thinking Hats on Students Academic Achievement in Science and Technology Classes

ERCAN ORHAN, BİLEN KADİR EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH,cilt., ss.-, 2014 (ERIC dergi )

A research on electronic waste awareness and environmental attitudes of primary school students. , v

ERCAN ORHAN, BİLEN KADİR Anthropologist,cilt., ss.-, 2014 (SSCI dergi )

Fen bilgisi öğretmen adaylarının yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelik tutumları

ÖZEL MURAT,SÜRÜCÜ AHMET,BİLEN KADİR Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,cilt.36, ss.101-112, 2013 (TR DİZİN dergi )

İlköğretim öğrencilerinin bitkilere yönelik tutumları

ÖZEL MURAT, SÜRÜCÜ AHMET, BİLEN KADİR Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,cilt.34, ss.119-132, 2013 (ESCI dergi )

Identification of Critical Thinking Dispositions of Teacher Candidates

ERCAN ORHAN, BİLEN KADİR Kamla Raj Enterprises,cilt.16, ss.-, 2013 (SSCI dergi )

Üstün yetenekli öğrencilerin biyoteknolojiye yönelik bilgileri ve tutumları

BİLEN KADİR,ÖZEL MURAT Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED),cilt.6, ss.135-152, 2012 (TR DİZİN dergi )

Tahmin Et-Gözle-Açıkla (TGA) Stratejisine Dayalı Laboratuar Uygulamalarının Öğrencilerin Bilimsel Süreç Becerileri ve Bilimin Doğası Hakkındaki Düşünceleri Üzerine Etkisi

BİLEN KADİR, AYDOĞDU MUSTAFA Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,cilt., ss.-, 2012 (TR DİZİN dergi )

Bilimin Doğası Dersinde Örnek Bir Uygulama: Kart Değişim Oyunu

BİLEN KADİR Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,cilt., ss.-, 2012 (TR DİZİN dergi )

Effect of laboratory activities designed based on prediction-observation -explanation (POE) strategy on pre-service science teachers’ understanding of acid- base subject

ÖZDEMİR HAKAN,BAĞ HÜSEYİN,BİLEN KADİR Western Anatolia Journal of Educational Sciences,cilt., ss.169-174, 2011 (TR DİZİN dergi )

Bilim ve Sanat Merkezlerine Devam Eden Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen Tutumlarının İncelenmesi: Denizli BİLSEM Örneği

BİLEN KADİR Journal of Education and Humanities: Theory and Practice,cilt., ss.-, 2011 (TR DİZİN dergi )

Investigation of undergraduate students environmental attitudes

KÖSE SACİT,GEZER KUTRET,SAVRAN GENCER AYŞE,BORAN GÜL HANIM,BİLEN KADİR International Electronic Journal of Environmental Education,cilt.1, ss.85-96, 2011 (ERIC dergi )

Bitkilerde fotosentez ve solunum kavramlarının öğretiminde TGA (tahmin et-gözle-açıkla) stratejisinin kullanımı.

AYDOĞDU MUSTAFA, BİLEN KADİR Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,cilt.7, ss.179-194, 2010 (TR DİZİN dergi )

Turkish university students’ attitudes toward biology: The effects of gender and enrolment in biology classes

ÖZEL MURAT,ERDOĞAN MEHMET,ÖZDEN MUSTAFA,UŞAK MUHAMMET,BİLEN KADİR Journal of Baltic Science Education,cilt.8, ss.88-95, 2009 (SSCI dergi )

KONFERANS & SEMPOZYUM & HAKEMLİ KONGRE & ULUSAL TOPLANTI & BİLDİRİ KİTAPLARINDA YER ALAN YAYINLAR

Developing biomimetics STEM activity querying the relationship between structure and function in organisms DOĞAN HİLMİ,SAVRAN GENCER AYŞE,BİLEN KADİR

European Science Education Research Association(ESERA), , , ss.-, 2019.08.30

Okulöncesi eğitiminde örnek bir STEM etkinliği: Cipteki koyunlar ŞİMŞEK VİLDAN,BİLEN KADİR

International STEM Education Conference Uluslararası STEM Öğretmenler Konferansı, , , ss.-, 2019.06.14

TCT eleştirel düşünme testini Türkçeye uyarlama çalışması DOĞAN HİLMİ,SAVRAN GENCER AYŞE,BİLEN KADİR

VI. International Eurasian Educational Research Congress (EJER), , , ss.-, 2019.05.24

Çocuklar için felsefe (P4C) eğitiminin okulöncesi çocuklarının eleştirel düşünme becerilerine etkisi BİLEN KADİR,ŞİMŞEK VİLDAN

X. International Congress on Research in Education (ICRE), , , ss.-, 2019.04.23

Ortaokul Fen Bilimleri ve Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarının Bilim İnsanları Açısından Analizi KARACA ADEM,KURTULUŞ MUHAMMED AKİF,BİLEN KADİR

X. International Congress on Research in Education (ICRE), , , ss.-, 2019.04.23

Ortaokul 5.Sınıf Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarının Üstbilişsel Açıdan İncelenmesi KURTULUŞ MUHAMMED AKİF,KARACA ADEM,BİLEN KADİR

X.International Congress on Research in Education (ICRE), , , ss.-, 2019.04.23

Okulöncesi eğitiminde örnek bir STEM etkinliği: Plouf! BİLEN KADİR,ŞİMŞEK VİLDAN

X. International Congress on Research in Education (ICRE), , , ss.-, 2019.04.22

Ortaokul 5.Sınıf Fen Bilimleri ve Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarının Değerler Eğitimi Yaklaşımları Açısından İncelenmesi BİLEN KADİR,KÖSE MÜCAHİT,KARACA ADEM,KURTULUŞ MUHAMMED AKİF

IV. INES International Academic Research Congress Conference, , , ss.-, 2018.11.03

Öğretmen Adaylarının Bilim ve Teknolojiye İlişkin Algılarının Zihin Haritaları Yoluyla Belirlenmesi BİLEN KADİR,KÖSE MÜCAHİT,KARACA ADEM,KURTULUŞ MUHAMMED AKİF

IV. INES International Academic Research Congress Conference, , , ss.-, 2018.11.03

Ortaokul Öğrencilerinin STEM Tutumları ile Problem Çözmeye Yönelik Yansıtıcı Düşünme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi KÖSE MÜCAHİT,BİLEN KADİR,KURTULUŞ MUHAMMED AKİF

XIII. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, , TÜRKİYE , ss.-, 2018.10.06

Fen Eğitiminde Örnek Bir Çocuklar için Felsefe (P4C) Etkinliği “Sıfır kirlilik mümkün mü?” BİLEN KADİR,KÖSE MÜCAHİT,KURTULUŞ MUHAMMED AKİF

XIII. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, , TÜRKİYE , ss.-, 2018.10.06

Mühendislik tasarım süreci odaklı bütünleşik STEM modeli DOĞAN HİLMİ,SAVRAN GENCER AYŞE,BİLEN KADİR,CAN BİLGE

XIII. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, , TÜRKİYE , ss.-, 2018.10.06

Yeni Öğretim Programına Göre Hazırlanan Ortaokul 5.Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi: Antalya İli Örneği BİLEN KADİR,KÖSE MÜCAHİT,KURTULUŞ MUHAMMED AKİF

27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK-2018), , , ss.-, 2018.06.27

Okulöncesi eğitiminde örnek bir STEM-A etkinliği: Üç küçük domuz ve marshmallow evi DAL SİBEL, BİLEN KADİR, KÖSE MÜCAHİT

4.Uluslararası Eğitim Bilimleri Sempozyumu (ASOS Congress), , , ss.-, 2018.05.09

Doğal ortamda çevre eğitiminin ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin kuşlara yönelik ilgi ve tutumlarına etkisi BİLEN KADİR,KARAARDIÇ HAKAN

V.International Eurasian Educational Research Congress (EJER), , , ss.-, 2018.05.05

Ortaokul 5.Sınıf yeni ve eski fen bilimleri ders kitaplarının modsal betimlemeler açısından karşılaştırılması KÖSE MÜCAHİT,BİLEN KADİR,KURTULUŞ MUHAMMED AKİF

4.Uluslararası Eğitim Bilimleri Sempozyumu (ASOS Congress), ANTALYA, TÜRKİYE , ss.-, 2018.05.05

Çocuklar için felsefe (P4C) atölyesinin ilkokul çocuklarının yaratıcılıklarına etkisi DAL SİBEL,BİLEN KADİR

4.Uluslararası Eğitim Bilimleri Sempozyumu (ASOS Congress), , , ss.-, 2018.05.05

Comparison of STEM attitudes of primary school students in different countries DOĞAN HİLMİ,SAVRAN GENCER AYŞE,BİLEN KADİR

. 27th International Conference on Educational Sciences ICES-UEBK, , , ss.-, 2018.04.22

Integrated STEM education models DOĞAN HİLMİ,SAVRAN GENCER AYŞE,BİLEN KADİR,CAN BİLGE

27th International Conference on Educational Sciences ICES-UEBK, , , ss.-, 2018.04.22

The gifted students’ mental models of the shape of the earth KÖSE MÜCAHİT,BİLEN KADİR,KURTULUŞ MUHAMMED AKİF

27. International Conference on Educational Sciences ICES-UEBK, , , ss.-, 2018.04.22

Yeni Öğretim Programına Göre Hazırlanan Ortaokul 5.SınıfFen Bilimleri Ders Kitabının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi: Antalya İli Örneği BİLEN KADİR,KÖSE MÜCAHİT,KURTULUŞ MUHAMMED AKİF

27. International Conference on Educational Sciences ICES-UEBK, ANTALYA, TÜRKİYE , ss.-, 2018.04.22

Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Bilimin Doğasına İlişkin Görüşleri KURTULUŞ MUHAMMED AKİF,BİLEN KADİR

International Academic Research Congress (INES), , , ss.-, 2017.10.21

Rehberlik ve psikolojik danışmanlık öğrencilerinin eleştirel düşünme gücü ve epistemolojik inançları arasındaki ilişkinin incelenmesi DAL SİBEL,BİLEN KADİR

International Academic Research Congress (INES), , , ss.-, 2017.10.21

Türk ve Rus öğrencilerin mühendis ile mühendislik algıları BİLEN KADİR,KÖSE MÜCAHİT

4th International Conference on Primary Education, , , ss.-, 2017.09.24

İlkokul öğrencilerinin teknoloji algıları KÖSE MÜCAHİT,BİLEN KADİR

4th International Conference on Primary Education, , , ss.-, 2017.09.24

Okul öncesi eğitiminde örnek bir bilimin doğası etkinliği: Balık balıktır ! BİLEN KADİR,DOĞAN HİLMİ,SAVRAN GENCER AYŞE

IV. International Eurasian Educational Research Congress (EJER), , , ss.-, 2017.05.14

Fen ve mühendislik uygulaması: yenebilir araba etkinliği üzerine durum çalışması DOĞAN HİLMİ,SAVRAN GENCER AYŞE,BİLEN KADİR

IV. International Eurasian Educational Research Congress (EJER), , , ss.-, 2017.05.14

İlkokul ve ortaokul öğrencilerin fetemm tutumları ve mühendislik, teknoloji algıları KÖSE MÜCAHİT,BİLEN KADİR

IV. International Eurasian Educational Research Congress (EJER), , , ss.-, 2017.05.14

Lise öğrencilerinin fetemm algıları ve fetemm kariyer eğilimleri BİLEN KADİR,KÖSE MÜCAHİT

IV. International Eurasian Educational Research Congress (EJER), , , ss.-, 2017.05.14

Ortaokul öğrencilerinin FeTeMM algıları ve FeTeMM ile ilgili meslek tercihi eğilimleri, BİLEN KADİR

I. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS2017), , , ss.-, 2017.04.26

Bilimsel öykülere dayalı fen bilimleri eğitiminin öğrencilerin fen bilimleri dersi başarılarına, tutumlarına ve bilim insanı imajlarına etkisİ DAL SİBEL,BİLEN KADİR

I. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS2017), , , ss.-, 2017.04.26

Investigating the relationship between fourth grade students science exam scores and their achievement in science BİLEN KADİR,ERGÜN AYŞEGÜL

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), ANTALYA, TÜRKİYE , ss.-, 2015.04.26

The study of Turkish adaptation STEM career interest survey BİLEN KADİR,ERGÜN AYŞEGÜL,IRKIÇATAL ZEHRA

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), ANTALYA, TÜRKİYE , ss.-, 2015.04.26

Effects of secondary school students epistemological beliefs on perspectives in socio scientific issues course ERGÜN AYŞEGÜL,BİLEN KADİR

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), ANTALYA, TÜRKİYE , ss.-, 2015.04.26

Determination secondary school students perceptions of pseudo scientific course ERGÜN AYŞEGÜL,BİLEN KADİR

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), ANTALYA, TÜRKİYE , ss.-, 2015.04.26

Effect of laboratory activities designed based on prediction observation explanation POE strategy on preservice science teachers understanding of acid base subject ÖZDEMİR HAKAN,BAĞ HÜSEYİN,BİLEN KADİR

World Conference on New Trends in Science Education (WCNTSE), , , ss.-, 2011.09.23

Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile eleştirel düşünme yetenekleri açısından karşılaştırılması OFLAZ VEDAT,BİLEN KADİR

3rd International Conference on Educational Sciences (ICES’ 11), , , ss.-, 2011.06.25

Fen bilgisi öğretmen adaylarının epistemolojik inançları ile problem çözme yaklaşımları arasındaki ilişki OFLAZ VEDAT,BİLEN KADİR,SAVRAN GENCER AYŞE

3rd International Conference on Educational Sciences (ICES’ 11), , , ss.-, 2011.06.25

Lise öğrencilerinin çevreye yönelik tutumlarının karşılaştırılması: Buldan örneği BİLEN KADİR, GEZER KUTRET, KÖSE SACİT

Buldan Sempozyumu, Denizli, TÜRKİYE , ss.-, 2006.05.01

Sınıf ve Fen Bilgisi öğretmenlerine göre ilköğretim fen bilgisi öğretiminin denetiminde karşılaşılan sorunlar: Denizli ili örneği GEZER KUTRET,ERDEM ALİ RIZA,BİLEN KADİR,BORAN GÜL HANIM,YILDIRIM BARIŞ

XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, , TÜRKİYE , ss.-,

Öğretmen adaylarının proje tabanlı çevre eğitimi uygulamasında çevre sorunlarına yönelik ürettiği projeler OFLAZ VEDAT,SAVRAN GENCER AYŞE,BİLEN KADİR

X. Ulusal Ekoloji ve Çevre Kongresi, , TÜRKİYE , ss.-,

Üniversite öğrencilerinin bilim adamı algıları BİLEN KADİR,BAL MEHMET SUAT,ÖZEL MURAT

X. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, , TÜRKİYE , ss.-,

Bilim Tarihi dersinin öğrencilerin bilimsel bilginin doğası ve epistemolojik inançları üzerine etkisi BİLEN KADİR,BAL MEHMET SUAT,ÖZEL MURAT

X. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, , TÜRKİYE , ss.-,

Genel kimya laboratuvarında uygulanan farklı öğretim yöntemlerinin fen bilgisi öğretmen adaylarının tutumlarına ve başarılarına etkisi ERCAN ORHAN,BİLEN KADİR

X. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, , TÜRKİYE , ss.-,

Fatih Projesi öncesi bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının bilgisayar öz yeterlik algılarının incelenmesi TEKEREK MEHMET,ERCAN ORHAN,BİLEN KADİR

X. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, , TÜRKİYE , ss.-,

Ortaokul öğrencilerinin fen öğrenmeye yönelik motivasyon düzeylerinin incelenmesi ERGÜN AYŞEGÜL,BİLEN KADİR

XI. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, , TÜRKİYE , ss.-,

Ortaokul öğrencilerinin bilim insanı ve mühendis algıları BİLEN KADİR

XI. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, , TÜRKİYE , ss.-,

FeTeMM ölçeğinin Türkçeye kazandırılması ve ortaokul öğrencilerinin FeteMM algıları BAĞ HÜSEYİN,SAVRAN GENCER AYŞE,BİLEN KADİR,ÇOBAN SEFA

XI. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, , TÜRKİYE , ss.-,

Ortaokul öğrencileri için örnek bir FeTeMM etkinliği : Yel değirmeni BİLEN KADİR,IRKIÇATAL ZEHRA

III rd International Eurasian Educational Research Congress, , , ss.-,

Okul öncesi eğitiminde örnek bir bilimin doğası etkinliği: Yedi kör fare BİLEN KADİR,NESLİTÜRK SEVİYE

III. International Eurasian Educational Research Congress, , , ss.-,

Öğretmen yetiştirme programı uygulama sürecine ilişkin bir durum çalışması ÖZKAL NEŞE,DAL SİBEL,BİLEN KADİR

III rd International Eurasian Educational Research Congress, , , ss.-,

Türkiyedeki 4. ve 8. sınıflar fen ve teknoloji dersi öğretim programının İrlanda fen dersi öğretim programı ile karşılaştırılarak değerlendirilmesi BİLEN KADİR

3rd International Conference on Educational Sciences (ICES’ 11), , , ss.-,

Preservice science teachers attitudes toward renewable energy ÖZEL MURAT,BİLEN KADİR,SÜRÜCÜ AHMET

9th International Conference on Hands-on Science, ANTALYA, TÜRKİYE , ss.-,

KİTAP & KİTAP BÖLÜMLERİ

İŞ BİRLİĞİNE DAYALI FEN ÖĞRETİMİ ERGÜN AYŞEGÜL, BİLEN KADİR

İlkokulda Uygulamalı Fen Öğretimi, ,Editör, nobel , ss.-, 2023

Fen Öğretiminde STEM ERGÜN AYŞEGÜL,BİLEN KADİR

İlköğretimde Fen Öğretimi, ,Editör, Eğiten Kitap , ss.-, 2019

Öğrenme ve Öğretme Stratejileri BİLEN KADİR,ERCAN ORHAN

Öğretim İlke ve Yöntemleri, ,Editör, Anı Yayıncılık , ss.-, 2017

Bilim nedir? Ne değildir? BİLEN KADİR

Bilimin doğası,gelişimi ve öğretimi, ,Editör, Anı yayıncılık , ss.-, 2015

Editörlükler

Proje & Patent & Tasarım

Projeler

Patentler

  • Tasarımlar

    Bilimsel Çalışmalar

    BİLİMSEL ÇALIŞMALAR

    Bilimsel Üyelikler & Hakemlikler

    BİLİMSEL ÜYELİKLER

    • NSTA National Science Teaching Association

      Bilimsel Kuruluş

      Üye , 2019

    BİLİMSEL HAKEMLİKLER

    Sanatsal Faaliyetler

    Sanatsal Faaliyetler

    Başarılar

    ÖDÜLLER

    YÖKSİS ATIFLAR

    • 2021 Yılı Atıf Sayısı :0

    Duyuru & Doküman

    Duyurular

    Dokümanlar

    Diğer Faaliyetler

    DİĞER FAALİYETLER