Doç. FİDEL ÇAKMAK

Genel Bilgiler

Kurum Bilgileri

  • Kurum Bilgi EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
  • UnvanDOÇENT

İletişim Bilgileri

  • Ofis YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
  • AdresEĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

Çalışma/ Uzmanlık Alanları

Mobil destekli dil öğrenme

yapay zekânın yabancı dil eğitiminde kullanımı

İngilizce öğretiminde teknoloji temelli ders ve materyal üretme

Yabancı dilde konuşma becerisi ve sohbet robotları (chatbots) ve mobil uygulamalar

İkinci/Yabancı dilde dinleme becerileri ve mobil teknoloji kullanımı

İkinci dil/Yabancı dil öğrenimde duyuşsal faktörler

Yapay zeka ve insan etkileşiminde dil becerilerini ölçme

Biyografi

Scopus Bilgiler

Scopus Citation-Count Scopus Cited-by-count Scopus Toplam Yayın Scopus Eid Değeri Scopus Orcid Değeri Scopus Link

Google Scholar Bilgiler

Google H-index Google i10-index Google H-index 2018 Google i10-index 2018 Google Atıf Google Atıf 2018

Araştırma Alanları

İngiliz Dili Eğitimi

Eğitim Bilgileri

Eğitim Bilgileri

  • Doktora

    Georgia State University, , ,

    2012 2012
  • Yüksek Lisans

    Humboldt-Universität zu Berlin, , ,

    2003 2001
  • Doktora

    BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (DR),

    2014 2008
  • Yüksek Lisans

    MERSİN ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (YL) (İNGİLİZCE),

    2006 2003
  • Lisans

    BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ,İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ PR. (İNGİLİZCE)

    2001 1996

Yaptığı Tezler

  • , 2012
    2012 2012
  • Prof. Dr. Gesa Stedman , 2003
    2003 2001
  • İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (DR)

    Exploring the role of multimedia glosses and strategy use in second language listening comprehension and incidental vocabulary learning in a mobile environment

    Doç. Dr. Gülcan Erçetin , 2014
    2014 2008
  • İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (YL) (İNGİLİZCE)

    The teaching of pronoun resolution mechanism in English and its effect on assigning appropriate referents

    YRD. DOÇ. DR. ÖZLER ÇAKIR , 2006
    2006 2003
  • YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

    , 2001
    2001 1996

Yabancı Diller

  • İspanyolca : 2023, e-YDS, 60,00000
    İngilizce : 2019, YDS, 97,50000

Deneyimler

Akademik Unvanlar

  • DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

    ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/

    2017
  • OKUTMAN

    MERSİN ÜNİVERSİTESİ, YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU, MERSİN ÜNİVERSİTESİ/YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU/

    2017 2003

Yönetimsel Görevler

  • Arş. Uyg. Merkezi Müdür Yardımcısı

    MERSİN ÜNİVERSİTESİ

    2017 2014
  • Yönetim Kurulu Üyeliği

    ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ

    2023 2020
  • Yönetim Kurulu Üyeliği

    ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ

    2023 2020
  • MYO/Yüksekokul Müdürü

    ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ

    2020
  • Anabilim Dalı Başkanı

    ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ

    2020

Verilen Dersler

  • 2023-2024

    Ders Adı:Teaching Integrated Skills Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2023-2024

    Ders Adı:Games in ELT Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2023-2024

    Ders Adı:Technology Enhanced Materials Design in ELT Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2023-2024

    Ders Adı:Topluma Hizmet Uygulamaları Ders Saati: 1 , İngilizce,Lisans

  • 2023-2024

    Ders Adı:Öğretmenlik Uygulaması 1 Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2023-2024

    Ders Adı:Dil ve Edebiyatı Öğretimi 1 Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2023-2024

    Ders Adı:Literature and Language Teaching Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2023-2024

    Ders Adı:Öğretim Teknolojileri Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2022-2023

    Ders Adı:İngilizce Öğretiminde Sınav Hazırlama Ders Saati: 3 , İngilizce,Lisans

  • 2022-2023

    Ders Adı:Öğretmenlik Uygulaması 2 Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2022-2023

    Ders Adı:Dil ve Edebiyatı Öğretimi 2 Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2022-2023

    Ders Adı:İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi 2 Ders Saati: 3 , İngilizce,Lisans

  • 2022-2023

    Ders Adı:Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2022-2023

    Ders Adı:İngilizce Öğretiminde Ders İçeriği Geliştirme Ders Saati: 3 , İngilizce,Lisans

  • 2022-2023

    Ders Adı:Öğretmenlik Uygulaması 1 Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2022-2023

    Ders Adı:Dil ve Edebiyatı Öğretimi 1 Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2022-2023

    Ders Adı:İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi I Ders Saati: 3 , İngilizce,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Teknoloji Destekli Yabancı Dil Öğretimi Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Özel Öğretim Yöntemleri I Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:İngilizce Öğretiminde Materyal Tasarımı Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Öğretmenlik Uygulaması 2 Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Dil ve Edebiyatı Öğretimi 2 Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi 2 Ders Saati: 3 , İngilizce,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Sanat ve Estetik Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:İngilizce Ders Kitabı İncelemesi Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Müze Eğitimi Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:İngilizce Öğretiminde Ders İçeriği Geliştirme Ders Saati: 3 , İngilizce,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Öğretmenlik Uygulaması 1 Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:Dil ve Edebiyatı Öğretimi 1 Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2021-2022

    Ders Adı:İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi I Ders Saati: 3 , İngilizce,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Teknoloji Destekli Yabancı Dil Öğretimi Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Ders Saati: 3 , İngilizce,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Öğretmenlik Uygulaması Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Özel Öğretim Yöntemleri 1 Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi 2 Ders Saati: 3 , İngilizce,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Dil Edinimi Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Sözlü İletişim Becerileri II Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Sanat ve Estetik Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Okul Deneyimi Ders Saati: 1 , İngilizce,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Özel Öğretim Yöntemleri II Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi I Ders Saati: 3 , İngilizce,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Sözlü İletişim Becerileri I Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Eğitimde Ahlak ve Etik Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2020-2021

    Ders Adı:Öğretim Teknolojileri Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Dil Becerilerin Öğretimi II Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Özel Öğretim Yöntemleri I Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Sözlü İletişim Becerileri II Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Dinleme ve Sesletim II Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Dil Becerilerin Öğretimi I Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:İletişim Becerileri Ders Saati: 3 , İngilizce,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Dilbilimi 1 Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Sözlü İletişim Becerileri I Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Dinleme ve Sesletim I Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Öğretmenlik Uygulaması Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2019-2020

    Ders Adı:Öğretim Teknolojileri Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2018-2019

    Ders Adı:Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2018-2019

    Ders Adı:Sözlü İletişim Becerileri II Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2018-2019

    Ders Adı:Dinleme ve Sesletim II Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2018-2019

    Ders Adı:Eğitim Bilimlerine Giriş Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2018-2019

    Ders Adı:İletişim Becerileri Ders Saati: 3 , İngilizce,Lisans

  • 2018-2019

    Ders Adı:Okul Deneyimi Ders Saati: 1 , Türkçe,Lisans

  • 2018-2019

    Ders Adı:Sözlü İletişim Becerileri I Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2018-2019

    Ders Adı:Dinleme ve Sesletim I Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans

  • 2018-2019

    Ders Adı:Özel Öğretim Yöntemleri Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2018-2019

    Ders Adı:Öğretmenlik Uygulaması Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2017-2018

    Ders Adı:Dinleme ve Sesletim II Ders Saati: 3 , İngilizce,Lisans

  • 2017-2018

    Ders Adı:İngilizce II Ders Saati: 3 , İngilizce,Lisans

  • 2017-2018

    Ders Adı:Sözlü İletişim Becerileri I Ders Saati: 3 , İngilizce,Lisans

  • 2017-2018

    Ders Adı:Dinleme ve Sesletim I Ders Saati: 3 , İngilizce,Lisans

  • 2017-2018

    Ders Adı:Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2017-2018

    Ders Adı:Özel Öğretim Yöntemleri Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2017-2018

    Ders Adı:Öğretmenlik Uygulaması Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

Yayınlar & Eserler

MAKALELER

Journal of Applied Research on English Language (AREL)

Al-Rashidi Anwar Hammad,ÇAKMAK FİDEL Journal of Applied Research on English Language (AREL),cilt., ss.-, 2024 (Scopus dergi )

Paper assessment or online assessment: exploring the impact of assessment modes on EFL students’ language learning outcomes and personal development

ABDULLAEVA BARNO SAYFUTDINOVNA,ÇAKMAK FİDEL,ABDULLAEV DIYORJON Language Testing in Asia,cilt.14, ss.-, 2024 (ESCI dergi )

Keep the Ball Rolling in AI-Assisted Language Teaching: Illuminating the Links Between Productive Immunity, Work Passion, Job Satisfaction, Occupational Success, and Psychological Well-Being Among EFL Teachers

HEYDARNEJAD TAHEREH,ÇAKMAK FİDEL The International Review of Research in Open and Distributed Learning,cilt.25, ss.-, 2024 (SSCI dergi )

The predictive effects of learner autonomy and academic engagement on willingness to communicate, foreign language learning self-esteem, and L2 grit in an EFL context

NAMAZİANDOST EHSAN,ÇAKMAK FİDEL,HEYDARNEJAD TAHEREH,REZAİ AFSHEEN Acta Psychologica,cilt.250, ss.-, 2024 (SSCI dergi )

An Evaluation of In-Service Training Curriculum for Practitioners of English for Academic Purposes

UYSAL DERYA, ÇALIŞKAN SİNEM, POLAT MUSTAFA, ASMALI MEHMET, ÇAKMAK FİDEL, ÖZKAL NEŞE, GÜVEN MERAL International Journal of Curriculum and Instructional Studies,cilt.13, ss.1-29, 2023 (TR DİZİN dergi )

Advancing learning-oriented assessment (LOA): mapping the role of self-assessment, academic resilience, academic motivation in students’ test-taking skills, and test anxiety management in Telegram-assisted-language learning

ÇAKMAK FİDEL, Ismail Sayed M., Karami Sameneh Language Testing in Asia,cilt.13, ss.1-19, 2023 (ESCI dergi )

Using Instagram for teaching literary texts

ÇAKMAK FİDEL International Journal of Language Academy,cilt.11, ss.264-276, 2023 (Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List dergi )

Review of Mobile assisted language learning across educational contexts

ÇAKMAK FİDEL Language Learning & Technology,cilt.22, ss.1-4, 2022 (SSCI dergi )

Chatbot-Human Interaction and Its Effects on EFL Students’ L2 Speaking Performance and Anxiety

ÇAKMAK FİDEL Novitas-ROYAL,cilt.16, ss.113-131, 2022 (Scopus dergi )

Active Participation in Digital English Language Classes and Elements for Designing Pedagogical Strategies for Online Instruction During Covid-19

ÇAKMAK FİDEL CALL-EJ,cilt.23, ss.216-234, 2022 (Scopus dergi )

Navigating Strategies and Metacognitive Awareness in Self-Regulated Mobile-Assisted Listening in a Second Language

ÇAKMAK FİDEL Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi,cilt.38, ss.3-24, 2021 (TR DİZİN dergi )

CALL-Enhanced L2 Vocabulary Learning: Using Spaced Exposure through CALL to Enhance L2 Vocabulary Retention

ÇAKMAK FİDEL, NAMAZIANDOST EHSAN, KUMAR TRIBHUWAN Education Research International,cilt.2021, ss.1-8, 2021 (Scopus dergi )

Teacher transition into innovative learning environments - A global perspective

ÇAKMAK FİDEL Innovations in Education and Teaching International,cilt.58, ss.738-739, 2021 (SSCI dergi )

Job satisfaction of Iranian EFL teachers: Exploring the role of gender, education level, teaching experience, and service location

Rezai Afsheen, Namaziandost Ehsan, ÇAKMAK FİDEL Teaching English Language,cilt.15, ss.201-228, 2021 (DOAJ dergi )

An account of EFL learners' self-efficacy and gender in the Flipped Classroom Model

NAMAZIANDOST EHSAN, ÇAKMAK FİDEL Education and Information Technologies,cilt.25, ss.4041-4055, 2020 (SSCI dergi )

Mobile Learning and Mobile Asisted Language Learning in Focus

ÇAKMAK FİDEL Language and Technology,cilt.1, ss.30-48, 2019 (Index Copernicus dergi )

The Relationship Between Teaching Experiences Level and the Classroom Management Orientations of English Language Teachers

ÇAKMAK FİDEL Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,cilt.22, ss.75-88, 2019 (TR DİZİN dergi )

Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretiminde Basitleştirilmiş Kitapların Kullanımına Eleştirel Bir Bakış

ÇAKMAK FİDEL Akademik İncelemeler Dergisi,cilt.14, ss.215-244, 2019 (TR DİZİN dergi )

Effects of gloss type on text recall and incidental vocabulary learning in mobile-assisted L2 listening

ÇAKMAK FİDEL,ERÇETİN KOCA NACİYE GÜLCAN ReCALL,cilt.30, ss.24-47, 2017 (SSCI dergi )

A Case Study on Teacher Practice of Genre-Based Writing and Classroom Interaction Patterns at an Advanced Level

ÇAKMAK FİDEL The Literary Trek,cilt.3, ss.114-129, 2017 (MLA dergi )

English teachers’ self-evaluation of ICT skills, use and pedagogical content knowledge: e-INSET NET

ARAP BETÜL,ÇAKMAK FİDEL Erzincan Eğitim Fakültesi EğitimDergisi,cilt.17, ss.347-370, 2015 (TR DİZİN dergi )

English as a lingua franca: A corpus-based analysis [Review of the book English as a Lingua Franca: A Corpus-based Analysis, by L. Prodromou],

ÇAKMAK FİDEL Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi,cilt., ss.340-345, 2014 (TR DİZİN dergi )

Teachers’ perception of the appropriateness of teacher self-disclosure: A case study from Turkey.

ÇAKMAK FİDEL,ARAP BETÜL Journal of Teacher Education and Educators,cilt.2, ss.275-288, 2013 (DOAJ dergi )

KONFERANS & SEMPOZYUM & HAKEMLİ KONGRE & ULUSAL TOPLANTI & BİLDİRİ KİTAPLARINDA YER ALAN YAYINLAR

Are we all on board? Humanity’s Journey with AI through 12 Bytes ÇAKMAK FİDEL

19th Conference on Translation, Interpreting, LSPs and Cultural Studies and 4th East European Consortium of Korean Studies (EECKS) and the International Conference on East Asian and Korean Studies, Poznan, POLONYA , ss.-, 2024.06.25

Harnessing the Power of Artificial Intelligence in English Didactics: A New Paradigm for Language Learning ÇAKMAK FİDEL

AARDA2024: Teaching and Learning English as a Foreign Language in Educational Settings: Issues and Specificities (TeachLEng), Paris, FRANSA , ss.148-, 2024.06.17

Assessing student readiness for mobile language learning in an instructional technology course ÇAKMAK FİDEL

Ege 10th International Conference on Social Sciences, , TÜRKİYE , ss.4248-4256, 2023.12.29

Integrating ChatGPT in classroom: A model for ecologically responsible and efficient AI usage in education ÇAKMAK FİDEL

Ege 10th International Conference on Social Sciences, , TÜRKİYE , ss.4257-4262, 2023.12.29

Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitiminde Yansıtıcı Öğretim UYSAL DERYA, Çalışkan Sinem, POLAT MUSTAFA, ÇAKMAK FİDEL, ÖZKAL NEŞE, GÜVEN MERAL

2. Uluslararası Selçuk Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Adıyaman, TÜRKİYE , ss.276-288, 2023.10.29

Öğretmenlerin hizmet içi eğitiminde yansıtıcı öğretim UYSAL DERYA, Çalışkan Sinem, POLAT MUSTAFA, ÇAKMAK FİDEL, ÖZKAL NEŞE, GÜVEN MERAL

2. ULUSLARARASI SELÇUK BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Konya, TÜRKİYE , ss.239-251, 2023.10.21

Alanya Ağzında Gösterici Bir Zamir Olan Endeği Üzerine Diller Arası Odaklanma ÇAKMAK FİDEL, BAYRAM BORA

800. FETİH YILININ EŞİĞİNDE ALANYA/ALAİYE ve ALAADDİN KEYKUBAT SEMPOZYUMU, Alanya, TÜRKİYE , ss.213-218, 2022.10.10

Nabokov’s style in the Wood Sprite ÇAKMAK FİDEL

19th International Stylistics Symposium, Isparta, TÜRKİYE , ss.1-6, 2019.12.15

A curriculum design for initial language teacher education in the 21st century ÇAKMAK FİDEL

ICLEC 2019, İstanbul, TÜRKİYE , ss.161-173, 2019.12.15

Global and digital EFL teacher education: Scholars’ views on new foreign language education curriculum ÇAKMAK FİDEL

ICLEC 2019, İstanbul, TÜRKİYE , ss.177-185, 2019.12.15

Metacognitive Awareness About Listening in Self-Regulated Listening in a Mobile Environment ÇAKMAK FİDEL, ERÇETİN KOCA NACİYE GÜLCAN

The XIXth International CALL Research Conference 2018, Brugge, BELÇİKA , ss.92-100, 2018.07.04

Exploring mobile assisted listening strategies by tracking learner behavior: Processes and outcomes ÇAKMAK FİDEL,ERÇETİN KOCA NACİYE GÜLCAN

CALL2017, Berkeley, , ss.91-98, 2017.07.03

Satisfaction of Student Teachers of English from teacher Trainning Institutions ÇAKMAK FİDEL,GÖKÇE FEYYAT

ISNITE 2015, International Symposium New Issues on Teacher Education, Volos, YUNANİSTAN , ss.77-77, 2015.09.13

A model of e-learning application in semantic age TORKUL ORHAN,ÇALLI FATİH,ÖZCEYLAN AUBRECHT DİLEK,GÖKSU ALPER,ÇAKMAK FİDEL

CITSA 2007/CCCT 2007: International Conference on Cybernetics and Information Technologies, Systems and Application, Orlando, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ , ss.240-245, 2007.06.12

Through us, I build myself.” The voice of EFL students and a teacher on classroom interaction patterns in an intensive EFL program ÇAKMAK FİDEL,HARPUTLU LEYLA

ULEAD2018, Manisa, TÜRKİYE , ss.-,

Technology integration in English classes from teachers’ perspectives ÇAKMAK FİDEL

ULEAD 2019, Alanya, TÜRKİYE , ss.-,

Instagramming as new literary form ÇAKMAK FİDEL

5. Dil Kültür ve Edebiyat Sempozyumu, , , ss.-,

Chatbot interaction and L2 speaking anxiety ÇAKMAK FİDEL

AZCALL21, Arizona, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ , ss.-,

Investigating the effect of Padlet on classroom interactions for teaching literary text ÇAKMAK FİDEL

Second International Conference Language MOOCs and OERs: new trends and challenges, Napoli, İTALYA , ss.-,

Learning outcomes from a language learning application Rosetta Stone ÇAKMAK FİDEL

EUROCALL2023, Reykjavik, İZLANDA , ss.-,

L2 oral communication Performance/self-reported evaluation (Spanish/Turkey tele- collaboration project) ÇAKMAK FİDEL, CANALS LAIA

TESOLSPAINMadrid2023, Madrid, İSPANYA , ss.-,

The effects of personality traits on language learners’ oral communication performances on Instagram (IG) and in class ÇAKMAK FİDEL

Social CALL the XXth International CALL Research Conference, Hong Kong, HONG KONG , ss.-,

User's perception of social media use for learning: A profile of ELT students ÇAKMAK FİDEL

6th International Academic Conference “Cross-Curricularity in Language Education”, Krotoszyn, POLONYA , ss.-,

Improving student engagement in an integrated space: In-class and Instagram ÇAKMAK FİDEL

International Conference on International Conference on Intercultural Learning in the Digital Age: Building up Telecollaborative Networks, Valencia, İSPANYA , ss.-,

The use of literary work as practice in an oral communication EFL classes ÇAKMAK FİDEL

Marmara University English Language Teaching International Conference (MELT Conference), İstanbul, TÜRKİYE , ss.-,

New curriculum of ELT programs in Turkey and its focus on empowering English teacher candidates for 21st century English teachers ÇAKMAK FİDEL

Educating the Global Citizen International Perspectives on Foreign Language Teaching in the Digital Age, Münih, ALMANYA , ss.-,

21st century skills for ELT Freshmen: Projections and outcomes ÇAKMAK FİDEL, ARAP BETÜL

1st International Science, Education, Art and Technology Symposium (UBEST), İzmir, TÜRKİYE , ss.-,

E-INSET NET: A digital way of professional development ÇAKMAK FİDEL, ARAP BETÜL

10th METU ELT Convention, Ankara, TÜRKİYE , ss.-,

Using mobile technologies to teach English to young people at rish groups: An overview of the Leornardo Project BAYYURT KERESTECİOĞLU YASEMİN, BAŞOĞLU AHMET NURİ, ERÇETİN KOCA NACİYE GÜLCAN, ÇAKMAK FİDEL

ECER2010, Helsinki, FİNLANDİYA , ss.-,

An integrated teacher training scheme: Electronic in-service training for the novice English Teachers (E-INSET NET) ARAP BETÜL, ÇAKMAK FİDEL

EDULEARN2009, Barcelona, İSPANYA , ss.-,

Mobile learning applications and practice in Turkey ÇAKMAK FİDEL, ÖZCEYLAN AUBRECHT DİLEK

EDLEARN2010, Barcelona, İSPANYA , ss.-,

English language planning for primary education in Turkey: Opinions of ELT academicians ÇAKMAK FİDEL, BAYYURT KERESTECİOĞLU YASEMİN

European Conference on Educational Research (EERA), Vienna, AVUSTURYA , ss.-,

The new insight for INSET NET ÇAKMAK FİDEL, ARAP BETÜL

International English Language Teaching Conference on Teacher Education and Development, İstanbul, TÜRKİYE , ss.-,

Birleşik eylemler sözcükçesi: Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde hızlı başvuru ÇAKMAK FİDEL, DÖNÜK DÖNERCAN

XXII. Ulusal Dilbilim Kurultayı, Ankara, TÜRKİYE , ss.-,

Yabancı dil eğitiminde yeni müfredatın değerlendirilmesi ve uygulanması ÇAKMAK FİDEL

Türkiye'de Yabancı Dil Eğitimi Ulusal Kongresi, Ankara, TÜRKİYE , ss.-,

Pre-service English teachers' belief and tendencies about teacher roles ÇAKMAK FİDEL

43rd Annual International IATEFL Conference, Cardiff, İNGİLTERE , ss.-,

Revisiting and modularizing INSET for language teachers in Turkey and the UK ÇAKMAK FİDEL, DÖNÜK DÖNERCAN

42nd Annual International IATEFL Conference, Exeter, İNGİLTERE , ss.-,

Enhancing Language and Service Learning through CALL: A Study on Integrating Technology in a Community Service Practice Course ÇAKMAK FİDEL

EUROCALL2024, TRNAVA, SLOVAKYA , ss.-,

Interfacing AI and Humanity: ChatGPT's Scaffolding Role in EFL Poetry Composition ÇAKMAK FİDEL

EUROCALL2024, TRNAVA, SLOVAKYA , ss.-,

KİTAP & KİTAP BÖLÜMLERİ

Mobile Assisted Language Learning ÇAKMAK FİDEL

Educational Technology in English Language Teaching, Gökçe Kurt, Pınar Başkan,Editör, Eğiten Kitap Ankara, ss.243-262, 2023

BÖLÜM 2: Yükseköğretim Düzeyi Hazırlık Programlarında Yabancı Dil Öğreten Öğretim Elemanlarına Yönelik Duyuşsal Engeller Hizmet-İçi Eğitim Programının Yapısı UYSAL DERYA, Çalışkan Sinem, POLAT MUSTAFA, ÇAKMAK FİDEL, ÖZKAL NEŞE, GÜVEN MERAL

Yükseköğretim Düzeyi Hazırlık Programlarında Yabancı Dil Öğreten Öğretim Elemanlarına Yönelik Duyuşsal Engeller Hizmet-İçi Eğitim Programı, Derya UYSAL,Editör, Atatürk Üniversitesi Yayınevi Koordinatörlüğü Erzurum, ss.21-60, 2023

Social Networking and Language Learning: Use of Instagram (IG) for Evaluating Oral Communication Skill ÇAKMAK FİDEL

Recent Tools for Computer- and Mobile-Assisted Foreign Language Learning, Alberto Andujar,Editör, IGI Global Hershey, ss.110-131, 2020

Chapter 7- Foreign Language Learning Through Instagram: A Flipped Learning Approach ANDUJAR ALBERTO, ÇAKMAK FİDEL

New Technological Applications for Foreign and Second Language Learning and Teaching, Mariusz Kruk, Mark Peterson,Editör, IGI Global NYC, ss.135-156, 2020

La Formazione Dei Docenti Turco L2: Lo Stato Dell’arte ÇAKMAK FİDEL

Formazione, qualità e certificazione per la didattica delle lingue moderne in Europa/TQAC in FLT. Training, quality and certification in foreign language teaching, Pierangela Diadori,Editör, Le Monnier Milano, ss.191-196, 2010

Editörlükler

Unveiling the Potential Avenues in Intelligent Computer-Assisted Language Assessment (ICALA): A Focus on Pros and Cons Konuk Editör

SpringerOpen , ESCI ,2024

Uluslararası, Dergi, Basılı

Foreign Language Learning and Teaching: Current State of Practice and Research Editör

Verlag Dr. Kovac , Endekste taranmıyor ,2022

Uluslararası, Kitap, Basılı

Proje & Patent & Tasarım

Projeler

Patentler

  • Tasarımlar

    Bilimsel Çalışmalar

    BİLİMSEL ÇALIŞMALAR

    Bilimsel Üyelikler & Hakemlikler

    BİLİMSEL ÜYELİKLER

    • EUROCALL (Co-chair of Teacher Education SIG)

      Üye , 2022
    • CALICO (Computer-Assisted Language Instruction Consortium)

      Bilimsel Kuruluş

      Üye , 2022
    • TESOLSpain

      Üye , 2022
    • TESOL

      Üye , 2021
    • IATEFL

      Üye , 2007

    BİLİMSEL HAKEMLİKLER

    Sanatsal Faaliyetler

    Sanatsal Faaliyetler

    Başarılar

    ÖDÜLLER

    • Boğaziçi Üniversitesi 2014 Yılı BAP Doktora Tez Ödülü

      2014

      BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ

    YÖKSİS ATIFLAR

    • 2021 Yılı Atıf Sayısı :0

    Duyuru & Doküman

    Duyurular

    Dokümanlar

    Diğer Faaliyetler

    DİĞER FAALİYETLER