Doktora
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ, FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ (DR),
Scopus Citation-Count | Scopus Cited-by-count | Scopus Toplam Yayın | Scopus Eid Değeri | Scopus Orcid Değeri | Scopus Link |
---|
Google H-index | Google i10-index | Google H-index 2018 | Google i10-index 2018 | Google Atıf | Google Atıf 2018 |
---|
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ, FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ (DR),
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ, FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ (YL) (TEZLİ),
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ, MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ, MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ,MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ PR. (İNGİLİZCE)
Nano partikül katkılı e-cam lifi/epoksi kompozit malzemelerin yorulma davranışları
Delaminasyon hasarının tabakalı kompozit malzemelerin mekanik davranışı üzerine etkisi
ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ, RAFET KAYIŞ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ, ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ/RAFET KAYIŞ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ/MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ/
ADANA BİLİM VE TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ, MÜHENDİSLİK VE DOĞA BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, ADANA BİLİM VE TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ/MÜHENDİSLİK VE DOĞA BİLİMLERİ FAKÜLTESİ/MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ/MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ PR. (İNGİLİZCE)/
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ, SİVAS MESLEK YÜKSEKOKULU, CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ/SİVAS MESLEK YÜKSEKOKULU/ELEKTRİK VE ENERJİ BÖLÜMÜ/GAZ VE TESİSATI TEKNOLOJİSİ PR./
ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ
ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ
ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ
ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ
Ders Adı:Seminer Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:Yüksek Lisans Tezi Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:Kompozit Malzemelerin Yorulma ve Kırılması Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:Kompozit Malzemelerin Hesaplamalı Mekaniği Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:Nümerik Analiz Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:Nümerik Analiz Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:Deneysel Mekanik Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:Yangın Güvenliği, Parlayıcı Ve Patlayıcı Ortamlar Ve Korunma Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:Yangın Güvenliği, Parlayıcı Ve Patlayıcı Ortamlar Ve Korunma Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:Yangın Güvenliği, Parlayıcı Ve Patlayıcı Ortamlar Ve Korunma Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:Bakim Onarım Yönetim Sistemleri Ve İş Sağlığı Ve Güvenliği Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:Bakim Onarım Yönetim Sistemleri Ve İş Sağlığı Ve Güvenliği Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:Bakim Onarım Yönetim Sistemleri Ve İş Sağlığı Ve Güvenliği Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:Bakim Onarım Yönetim Sistemleri Ve İş Sağlığı Ve Güvenliği Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:Manufacturing Processes II Ders Saati: 3 , İngilizce,Lisans
Ders Adı:Manufacturing Processes I Ders Saati: 3 , İngilizce,Lisans
Ders Adı:Theory of Machines II Ders Saati: 3 , İngilizce,Lisans
Ders Adı:Theory of Machines I Ders Saati: 3 , İngilizce,Lisans
Ders Adı:Mechanical Engineering Design Ders Saati: 3 , İngilizce,Lisans
Ders Adı:Mechanics of Fiber-reinforced Composite Materials Ders Saati: 3 , İngilizce,Lisans
Ders Adı:Intermediate Strength of Materials Ders Saati: 3 , İngilizce,Lisans
Ders Adı:Intermediate Strength of Materials Ders Saati: 3 , İngilizce,Lisans
Ders Adı:Introduction to Fracture Mechanics Ders Saati: 3 , İngilizce,Lisans
Ders Adı:Introduction to Fracture Mechanics Ders Saati: 3 , İngilizce,Lisans
Ders Adı:Technical Drawing Ders Saati: 4 , İngilizce,Lisans
Ders Adı:Technical Drawing Ders Saati: 4 , İngilizce,Lisans
Ders Adı:Technical Drawing Ders Saati: 4 , İngilizce,Lisans
Ders Adı:Computer Aided Technical Drawing Ders Saati: 4 , İngilizce,Lisans
Ders Adı:Computer Aided Technical Drawing Ders Saati: 4 , İngilizce,Lisans
Ders Adı:Computer Aided Technical Drawing Ders Saati: 4 , İngilizce,Lisans
Ders Adı:Malzeme Seçimi ve Tasarımı Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Deneysel Mekanik Ders Saati: 3 , İngilizce,Yüksek Lisans
Ders Adı:Malzemelerin İleri Mukavemeti Ders Saati: 3 , İngilizce,Yüksek Lisans
Ders Adı:Dynamics Ders Saati: 4 , İngilizce,Lisans
Ders Adı:Technical Drawing Ders Saati: 4 , İngilizce,Lisans
Ders Adı:Malzeme Seçimi ve Tasarımı Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Malzeme Tasarımı Ve Uygulaması Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Plastik Şekillendirme Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Computer Aided Technical Drawing Ders Saati: 4 , İngilizce,Lisans
Ders Adı:Technical Drawing Ders Saati: 4 , İngilizce,Lisans
Aort Damarındaki Pulsatil Akış Debilerinin Deneysel olarak İncelenmesi
Bu proje kalp ve damar cerrahisi ile makine mühendisliği bölümünün ortak bir paydada gerçekleştireceği disiplinler arası bir çalışmadır. Projede aorttaki kan akışı incelenecek olup, gerçek ve sağlıklı bir bireyden retrospektif (geçmişe dönük) olarak elde edilmiş olan MR veya BT (Bilgisayarlı Tomografi) görüntüleri, 3D (üç boyutlu) modelleri oluşturulmak üzere cerrahi ekip desteği ile segmente edilecektir. Segmentasyonu yapılmış olan 3D aort modeli, 3D yazıcı teknolojisi ile projede araştırmacı olarak görev alan ALKÜ/Rafet Kayış Mühendislik Fakültesi/ Makine Mühendisliği akademik personeli tarafından üretilecektir. Üretimi yapılan aort modeli, damar giriş ve çıkışlarında hassas debi ölçerler vasıtasıyla aort girişi, aortun üç ana damar çıkışı ve desendan aort çıkışındaki debi verileri deneysel olarak ölçülecektir. Çalışmalar aynı zamanda ANSYS/Fluent yazılımı kullanılarak nümerik simulasyonlar ile desteklenecek olup, deney sonuçları ile simulasyon sonuçları kıyaslanacaktır. Yapılacak olan deneysel çalışmalar neticesinde kalp ve damar cerrahisi ile mühendislik ortak bir paydada buluşacaktır. Elde edilen deneysel sonuçlar, mühendislik çalışmaları ile doğrulanacak olup, kalp ve damar hastalıklarının oluşumu üzerine hem tıp hem de mühendislik açısından incelenecektir. Projede aorttaki kan akışı simulasyonları için deneysel doğrulama yapılması ve gelecekte yapılacak olan aort çalışmaları için doğru çözüm metotlarının belirlenmesi çalışmanın temel hedefidir. Yapılan çalışma aort kan akışlarının deneysel ve sayısal olarak incelenmesi açısında temel ve öncü bir çalışma olacaktır.
ARAŞTIRMA PROJESİDelaminasyon Hasarının Tabakalı Kompozit Malzemelerin Mekanik Davranışı Üzerine Etkisi
Bu projede delaminasyon hasarının E cam lifi epoksi tabakalı kompozit malzemenin mekanik özellikleri üzerine etkisi çalısılmıstır
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesiEklemeli imalat sistemleri ile birlikte ürün geliştirme süresi kısalmış ve üretim maliyetleri azalmıştır. Üç boyutlu yazıcılar karmaşık şekilleri kolaylıkla üretebilmesinden dolayı dikkatleri üzerine çekmiştir. Bir objeyi üç boyutlu olarak üretebilmek için firmalar farklı sistemler geliştirmiş ve mevcut sitemleri de hem yazılımsal hem de donanımsal olarak geliştirmeye devam etmektedir. Geliştirilen sistemler içerisinde en yaygın olarak kullanılanı modifikasyona uygun olması ve düşük maliyetinden dolayı Ergiyik Biriktirmeli Modelleme (FDM) tekniği’dir. Fakat kullanılan sistemin yazım sisteminden dolayı boşluklar oluşmakta ve buda üretilen ürünün mekanik özelliklerini olumsuz olarak etkilemektedir. Bu çalışmada, PLA ve ABS polimerler kullanılarak FDM tekniği ile mod I kırılma numuneleri hazırlanacaktır. Hazırlanan numuneler için hem ergiyiğin aktığı nozül çapının ve hem de üretilen malzemenin bulunduğu ortam sıcaklığının kırılma karakteristiğine etkisi deneysel ve sem mikrografileri ile araştırılacak. Kırılma tokluğu ve çatlak gelişimi incelenecektir.
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesiEklemeli imalat sistemleri ile birlikte ürün geliştirme süresi kısalmış ve üretim maliyetleri azalmıştır. Üç boyutlu yazıcılar karmaşık şekilleri kolaylıkla üretebilmesinden dolayı dikkatleri üzerine çekmiştir. Bir objeyi üç boyutlu olarak üretebilmek için firmalar farklı sistemler geliştirmiş ve mevcut sitemleri de hem yazılımsal hem de donanımsal olarak geliştirmeye devam etmektedir. Geliştirilen sistemler içerisinde en yaygın olarak kullanılanı modifikasyona uygun olması ve düşük maliyetinden dolayı Ergiyik Biriktirmeli Modelleme (FDM) tekniği’dir. Fakat kullanılan sistemin yazım sisteminden dolayı boşluklar oluşmakta ve buda üretilen ürünün mekanik özelliklerini olumsuz olarak etkilemektedir. Bu çalışmada, PLA ve ABS polimerler kullanılarak FDM tekniği ile mod I kırılma numuneleri hazırlanacaktır. Hazırlanan numuneler için hem ergiyiğin aktığı nozül çapının ve hem de üretilen malzemenin bulunduğu ortam sıcaklığının kırılma karakteristiğine etkisi deneysel ve sem mikrografileri ile araştırılacak. Kırılma tokluğu ve çatlak gelişimi incelenecektir.
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesiNanopartikül Katkılı E-cam Lifi Epoksi Kompozit Malzemelerin Yorulma Davranışları
Polimer matrisli tabakalı kompozit malzemelerin kırılgan yapıları ve hasar toleranslarının iyi karakterize edilmemiş olması bu malzeme grubunun endüstriyel uygulamalarda kullanılmasını kısıtlamaktadır Tabakalı kompozit malzemelerin kırılma tokluğu ve malzeme içerisindeki çatlak ilerlemesi takviye liflerden daha çok matrise bağlı özelliklerdir Bu nedenle matris malzemenin kırılma direncinin iyileştirilmesi tabakalı kompozit malzemelerin kırılma dayanımının artırılması için önemlidir Bu çalışmada E cam lifi epoksi tabakalı kompozit malzemenin statik yük ve yorulma yükü altında kırılma davranışı deneysel olarak incelenecek ve kırılma dayanımını artırmak için epoksi matrise mekanik özellikleri yüksek olan nanopartikül nanokil karbon nanotüp SBS vb ilave edilecektir Öncelikle nanopartikül ilavesinin yorulma yüküne maruz tabakalı kompozit malzemenin kırılma davranışına etkisi deneysel olarak incelenecektir Daha sonra kompozit numuneler sonlu elemanlar yöntemi ile analiz yapan ANSYS paket programı ile de modellenecek ve nümerik sonuçlarla deneysel sonuçlar mukayese edilecektir
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesiGünümüzde alanında en çok çalışılan yakıt pili türlerinden birisi olan PEM yakıt pilleri, özellikle otomotiv sektöründe kullanılmakta ve içten yanmalı motorlara alternatif olarak geliştirilmektedir. PEM yakıt pilleri, temel olarak elektrokimyasal reaksiyonların gerçekleştiği membran elektrot grubu (MEG), tepkimeye girecek olan gazların MEG'e ulaşmasını sağlayan gaz difüzyon kanalları, hücre bileşenleri arasında hava/yakıt karışımını ve sızıntıları engelleyen sızdırmazlık elemanları ve hücreye mekanik destek sağlayan, üzerinde gaz akış kanalları bulunduran ve hücrede meydana gelen akımın çekilmesini sağlayan bipolar plakalardan oluşmaktadır. Bu proje başvurusunun ilgi konusu olan bipolar plakalar (BP), birbirlerine seri olarak eklenerek, her bir hücrenin anodu ve katodu arasındaki elektriksel iletimi ve mekanik desteği sağlamanın yanı sıra, üzerinde bulunan kanallar vasıtasıyla anot ve katot reaksiyon bölgelerine gönderilen hava ve yakıtın taşınmasını da sağlamaktadır. Yakıt pilinin üretmesi istenen güç miktarını karşılamak için BP'ler, MEG'ler ve sızdırmazlık elemanları (SE) seri olarak bağlanmakta ve bu sayede stak adı verilen çoklu yakıt pilinden meydana gelen yapı oluşturulmaktadır. BP'ler stak ağırlığının yaklaşık olarak %80'ini, stak maliyetinin ise yaklaşık %35'ini oluşturur. BP'ler, kolay ve seri üretilebilir, hafif, korozyon direnci yüksek, elektriksel iletkenliği ve mekanik dayanımı yüksek olmalıdır. Aynı zamanda pahalı da olmamalıdır. Günümüzde dünyada en yaygın kullanılan BP malzemesi yüksek elektriksel iletkenliği (oda sıcaklığında 104 S/cm) nedeniyle grafittir. Fakat grafitin işleme zorluğu ve kırılgan yapısı, en büyük dezavantajlarını oluşturmaktadır. Grafite alternatif olarak ise paslanmaz çelik ve alüminyum alaşımları da hafiflik sağladığı ve elektriksel iletkenlikleri yüksek olduğu için kullanılmaktadır. Bu çalışmada PEM yakıt pillerinde kullanılan BP'lerin, kompozit malzemelerden üretiminin sağlanması amaçlanmaktadır. Üretilecek olan kompozit BP'nin sahip olduğu içeriğin literatürde olmaması ve yeni araştırılıyor olması, çalışmanın özgün yanını ortaya koymaktadır. Kompozit BP'ler üretilerek; elektriksel iletkenliğinin, mekanik özelliklerinin ve performans değerlerinin literatürdeki ticari bir BP ile karşılaştırmasının yapılması amaçlanmaktadır. Böylelikle, üretilen nihai ürünün PEM yakıt pilinde BP olarak kullanılıp kullanılamayacağı araştırılmış olacaktır.
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesiTabakalı Kompozit Malzemelerin Çok Yüksek ve Çok Düşük Sıcaklıklarda Kırılma Davranışları
Tabakalar arası kırılma tokluğu delaminasyon oluşumu ve gelişimine karşı tabakalı kompozit malzemelerin direncini gösteren ve bu malzeme grubunun servis ömrünü kısıtlayan bir malzeme özelliğidir Özellikle ayrılma modunda mod I çatlak ilerlemesi tabakaları kompozit malzemelerin hasar direncini belirleyen bir malzeme özelliği olarak kabul edilmiş ve bu malzeme özelliğini karakterize eden birçok çalışma yapılmıştır Bu çalışmada ise 160oC ila 140oC arasındaki ortam sıcaklıklarında karbon lifi epoksi tabakalı kompozit malzemenin kırılma tokluğu değeri belirlenmiş ve kırılma mekaniği irdelenmiştir Elde edilen bulgulara göre yüksek sıcaklıklara çıkıldıkça epoksi malzemenin camsı geçiş sıcaklığı malzemenin kırılma mekaniği için bir eşik değer oluşturmuştur Bu eşik değerin üzerinde kırılma tokluğu değeri düşmüştür Düşük sıcaklık değerlerinde ise kriyojenik sıcaklıklara ulaştıkça malzemenin kırılganlığının arttığı kırılma tokluğu değerinin düştüğü ve çatlak gelişiminin kararlı hale geldiği görülmüştür Nümerik analizlerde ise Virtual Crack Closure Technique VCCT nin ortam sıcaklığına bağlı esneklik değişimini göz önüne almadığı belirlenmiştir
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesiTabakalı Kompozit Malzemelerin Çok Yüksek ve Çok Düşük Sıcaklıklarda Kırılma Davranışları
Tabakalar arası kırılma tokluğu, delaminasyon oluşumu ve gelişimine karşı tabakalı kompozitmalzemelerin direncini gösteren ve bu malzeme grubunun servis ömrünü kısıtlayan bir malzemeözelliğidir. Özellikle ayrılma modunda (mod I) çatlak ilerlemesi tabakaları kompozitmalzemelerin hasar direncini belirleyen bir malzeme özelliği olarak kabul edilmiş ve bumalzeme özelliğini karakterize eden birçok çalışma yapılmıştır. Bu çalışmada ise -160oC ila140oC arasındaki ortam sıcaklıklarında karbon lifi/epoksi tabakalı kompozit malzemenin kırılmatokluğu değeri belirlenmiş ve kırılma mekaniği irdelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre yükseksıcaklıklara çıkıldıkça epoksi malzemenin camsı geçiş sıcaklığı malzemenin kırılma mekaniğiiçin bir eşik değer oluşturmuştur. Bu eşik değerin üzerinde kırılma tokluğu değeri düşmüştür.Düşük sıcaklık değerlerinde ise kriyojenik sıcaklıklara ulaştıkça malzemenin kırılganlığınınarttığı, kırılma tokluğu değerinin düştüğü ve çatlak gelişiminin kararlı hale geldiği görülmüştür.Nümerik analizlerde ise Virtual Crack Closure Technique – VCCT’nin ortam sıcaklığına bağlıesneklik değişimini göz önüne almadığı belirlenmiştir
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesiTR62 Çukurova Bölgesi Boru Basınç Test ve Eğitim Merkezi
Üretim ve Çevre Altyapısının İyileştirilmesi
DİĞERTR62 Çukurova Bölgesi Boru Basınç Test ve Eğitim Merkezi
Üretim ve Çevre Altyapısının İyileştirilmesi için laboratuvar kurulumu
Kalkınma BakanlığıTS EN ISO/IEC 17024 : 2012 Uygunluk Değerlendirmesi Eğitimi
TS EN ISO/IEC 17024 : 2012 Uygunluk Değerlendirmesi - Personel Belgelendiren Kuruluşlar İçin Genel Şartlar AdanaTS EN ISO/IEC 17025 İç Tetkik Eğitimi
TS EN ISO/IEC 17025 Deney ve Kalibrasyon Laboratuvarlarının Yeterliliği için Genel Şartlar - İç Tetkik Eğitimi AdanaTS EN ISO/IEC 17025 Dökümantasyon Eğitimi
TS EN ISO/IEC 17025 Deney ve Kalibrasyon Laboratuvarlarının Yeterliliği için Genel Şartlar - Dökümantasyon Eğitimi AdanaTS EN ISO/IEC 17025 Temel Eğitim
TS EN ISO/IEC 17025 Deney ve Kalibrasyon Laboratuvarlarının Yeterliliği için Genel Şartlar - Temel Eğitim AdanaTS EN ISO/IEC 17025 Ölçüm Belirsizliği Eğitimi
TS EN ISO/IEC 17025 Deney ve Kalibrasyon Laboratuvarlarının Yeterliliği için Genel Şartlar - Ölçüm Belirsizliği AdanaDoğalgaz İç Tesisat Mühendis Yetki Belgesi
Doğalgaz İç Tesisat Uygulamaları için Mühendis Yetkilendirme Eğitimi KayseriTS EN ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi
TS EN ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi Temel Eğitimi AdanaTS EN ISO 9000 Dokümantasyon Eğitimi
TS EN ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi Dokümantasyon Eğitimi AdanaTS EN ISO 9000 İç Tetkik Eğitimi
TS EN ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi İç Tetkik Eğitimi Adana