Post-Doktora
SABANCI ÜNİVERSİTESİ, TÜMLEŞTİRİLMİŞ ÜRETİM TEKNOLOJİLERİ UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ, ,
Scopus Citation-Count | Scopus Cited-by-count | Scopus Toplam Yayın | Scopus Eid Değeri | Scopus Orcid Değeri | Scopus Link |
---|
Google H-index | Google i10-index | Google H-index 2018 | Google i10-index 2018 | Google Atıf | Google Atıf 2018 |
---|---|---|---|---|---|
16 | 21 | 15 | 20 | 768 | 683 |
SABANCI ÜNİVERSİTESİ, TÜMLEŞTİRİLMİŞ ÜRETİM TEKNOLOJİLERİ UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ, ,
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ, MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ, MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ,MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ PR.
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ, MÜHENDİSLİK VE FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ (DR) (İNGİLİZCE),
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ, FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ (YL) (TEZLİ),
Toughening of carbon fiber based composites with electrospun fabric layers
Yapıştırılarak bağlantı sağlanan kompozit plakaların bağlantı performansının arttırılması
ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ, MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ, ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ/MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ/MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ/
ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ, MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ, ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ/MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ/MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ/MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI/
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ, MÜHENDİSLİK VE FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ/MÜHENDİSLİK VE FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ, MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ, NİĞDE ÜNİVERSİTESİ/MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ/MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ/MEKANİK ANABİLİM DALI/
ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ
ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ
Ders Adı:MEC 306-MANUFACTURING PROCESSES II Ders Saati: 3 , İngilizce,Lisans
Ders Adı:MEC 102 STATICS Ders Saati: 3 , İngilizce,Lisans
Ders Adı:MAN 104-MATERIAL SCIENCE Ders Saati: 3 , İngilizce,Lisans
Ders Adı:MEC 307 Manufacturing Processes I Ders Saati: 3 , İngilizce,Lisans
Ders Adı:MEC 207 Material Science Ders Saati: 4 , İngilizce,Lisans
Ders Adı:MEC 203 Dynamics Ders Saati: 4 , İngilizce,Lisans
Ders Adı:MET314 Kompozit Malzemeler Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:MEK 102 Statics Ders Saati: 3 , İngilizce,Lisans
Ders Adı:MAK 210E Material Science II Ders Saati: 3 , İngilizce,Lisans
Ders Adı:MET 305 Malzemelerin Mekanik Özellikleri Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:MEC 101 Introduction to Mechanical Engineering Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans
Ders Adı:MAK 209E Material Science I Ders Saati: 3 , İngilizce,Lisans
Ders Adı:MAK 205E Dynamics Ders Saati: 4 , İngilizce,Lisans
Ders Adı:MET 305 Malzemelerin Mekanik Özellikleri Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:MET 205 Malzemelerin Statik ve Mukavemeti Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:MEK 205 Mühendislik Mekaniği Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:MAK 209E Material Science I Ders Saati: 3 , İngilizce,Lisans
Ders Adı:MAK 101E Introduction to Mechanical Engineering Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans
Ders Adı:MET 314 Kompozit Malzemeler Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:MAT 202 Diferansiyel Denklemler Ders Saati: 4 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:MAL102E Material Science Ders Saati: 1 , İngilizce,Lisans
Ders Adı:MAK 101E Introduction to Mechanical Engineering Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans
Ders Adı:MET 305 Malzemelerin Mekanik Özellikleri Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:MET 205 Malzemelerin Statik ve Mukavemeti Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:MAT202 Diferansiyel Denklemler Ders Saati: 4 , Türkçe,Lisans
ALKÜ Kestel Yerleşkesi Güneş Enerjisi Santrali(GES) ve Teknik Eğitim Altyapısı Kurulumu
ALKÜ Mühendsislik Fakültesi çatısında 145 Kwlık bir GES kurulumu ve kampüs alanı içerisinde yenilenebilir enerjiler konusunda eğitim amaçlı bir güneş evi kurulumu.
Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç)Bu projede, havacılık sektöründe yaygın olarak kullanılan termoset karbon fiber/epoksi (KF/EP) ve iki farklı termoplastik KF/ polieterimid (PEI) ve KF/polieterketonketon (PEKK) kompozitler vakum infüzyon, sıcak presleme ve otoklav yöntemleriyle üretilecektir. Bu kompozitlere, üç farklı yüzey hazırlama yöntemi (i) mekanik aşındırma, (ii) peel ply, (iii) atmosferik plazma aktivasyonu (APA) uygulanacaktır. APA uygulamalarında (i) tarama hızı, (ii) tarama sayısı ve (ii) nozül-numune mesafesi parametrelerinin kompozit yüzeyleri üzerine etkileri X-ışını fotoelektron spektroskopisi (XPS) analizleri ve WCA (su temas açısı) ölçümleri ile belirlenecektir. Ayrıca, karbon fiber yüzeyi üzerine APA uygulaması yapılarak, XPS ve WCA ölçümleri ile istenen performansa uygun sonuç verebilecek APA parametreleri belirlenecektir. Taramalı elektron mikroskobu (SEM) gözlemleri kompozit yüzey morfolojilerindeki değişimlerin, kontaminasyon varlıklarının ve kompozit numunelerdeki hasar modlarının anlaşılması için yapılacaktır. Üretilen termoset ve termoplastik kompozit sistemlerin mekanik davranışları, ASTM standartlarına uygun olarak yapılacak çekme, basma, 3 ve 4 nokta eğme, Mod-I (çift ankastre kiriş, DCB) /Mod-II (son-çentik eğme, ENF) kırılma tokluğu ve tabakalararası kesme dayanımı (ILSS) testleri ile belirlenecektir. Dinamik mekanik analiz (DMA) ile kompozitlerin camsı geçiş sıcaklıkları ve termomekanik davranışları belirlenecektir. Hazırlanacak tek tesirli termoset ve termoplastik kompozit yapıştırma bağlantılarına ise çekme, 3 ve 4-nokta eğme, Mod-I/Mod-II kırılma ve çekme-çekme modunda yorulma testleri yapılacaktır. Deneyler sırasında, uygulanacak in-situ yapısal sağlık izleme teknikleri (akustik emisyon (AE), termografi ve dijital görüntü korelasyonu (DIC)) ile kompozit sistemler ve yapıştırma bağlantılarda oluşan hasar modları ve tam- alan gerinim dağılımları elde edilecektir. Böylece, APA işleminin, kompozit sistemlerinin ve yapıştırma bağlantılarının mekanik davranışlarına olan etkileri tam olarak açığa çıkarılmış olacaktır. Çok nozüllü APA sistemi, belirlenen optimum APA parametreleri kullanılarak Sabancı Üniversitesi Tümleştirilmiş Üretim Teknolojileri Araştırma ve Uygulama Merkezi (SÜ-TÜMER) ve SÜ-TÜMER’in endüstriyel bir kolu olan Kompozit Teknolojileri Mükemmeliyet Merkezi’nde (KTMM) bulunan robotlara entegre edilecek, büyük ve karmaşık geometrili kompozitlere uygulanacaktır.
-Tübitak 1003Automated repair patch production for composites
With this project, standardized and centralized nano-phase integrated textile repair patch manufacturing were developed, implemented, and utilized wherefore it becomes possible to produce need-based tailored repair patches with enhanced mechanical properties particularly required in the aviation sector. Project studies can be categorized into two main groups: implementing nanophase in the patch prepreg constituents by Sabanci University and robotizing the structural repair processes of composite parts by RWTH Aachen University. The aim was to ensure a safe supply of bespoke textile repair patches to the location of repair within 24h in Europe and to ensure that the repaired part has at least load bearing capacity of 90 % of the sound structure.
COSTBu projenin araştırma sorusu, eklemeli imalat yöntemlerinden eriyik yığma modelleme (FDM) teknolojisi ile havacılık sektörünün vazgeçilmezi karbon fiber/epoksi prepreglerin en önemli problemi olan düşük kırılma tokluğuna çözüm aranmasıdır. Önerilen proje ile, mevcut diğer yöntemlerden farklı olarak, FDM teknolojisi ile geleneksel kompozit üretim yöntemlerinin bir araya getirilmesi, FDM teknolojisinin tekrarlanabilirlik, düşük maliyet, hızlı ön seri imalat gibi avantajlarını kullanarak daha verimli bir kompozit iyileştirme yönteminin geliştirilmesi sağlanacaktır. Önerilen projenin ana hedefi, havacılık sanayinde yaygın olarak kullanılan karbon fiber/epoksi prepreg kompozitlerin mekanik performansının, eriyik yığma modelleme (FDM) teknolojisi ile üç boyutlu yazıcı kullanılarak üretilen PA ve karbon fiber takviyeli PA (PA-CF) filamanlardan oluşan tabakalar ile güçlendirilmesidir. Bu sayede, • halihazırda kullanılan kompozit iyileştirme yöntemlerine alternatif olabilecek, • geleneksel kompozit imalat süreçlerine kolaylıkla entegre edilebilir, • global ya da lokal olarak uygulanabilen (delaminasyon riskinin yüksek olduğu delik çevresi bölgeler gibi), • maliyeti düşük ve hızlı, • insan ve çevre sağlığı açısından daha sağlıklı (diğer yöntemlere kıyasla), • rastgele düzende fiberler yerine belirli oryantasyonlarda dizilmiş karbon fiber takviyeli termoplastik katman ile, kompozitin düzlem-içi mekanik özelliklerine negatif etkisi azaltılmış, • karbon fiber takviyeli filamanlar sayesinde yüksek elektriksel iletkenliğe sahip, • kompozitin toplam ağırlığında önemli bir artışa sebep olmayan, • havacılık sektöründe kullanılan kompozit malzemelere uygulanabilir yeni bir kompozit toklaştırma yönteminin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Önerilen projede, karbon fiber/epoksi prepreg ara yüzeylerine, delaminasyon direncini arttırmak amacıyla üç boyutlu yazıcı ile dört farklı tarama açılarında (0, 90, 0/90 ve 45/-45) üretilmiş PA ve kırpılmış karbon fiber takviyeli PA-CF termoplastik ince katmanlar (kalınlık: 50µm) yerleştirilecektir. Arayüzeye eklenen termoplastik tabakanın alansal yoğunluğu belirlendikten sonra kontrol grubu (KG-KF/EP) ve PA (KF/EP-PA) ve PA-CF (KF/EP-PA-CF) termoplastik tabakalı karbon fiber/epoksi kompozit plakalar, sıcak pres yardımıyla üretilecektir. Üretilen kompozitlerin fiber hacim oranları Arşimet prensibine göre belirlenecektir. Üretilen kompozit plakalardan, ASTM standartlarına uygun olarak üç-nokta eğme, Mod-I (çift ankastre kiriş-DCB) ve Mod-II (son-çentik eğme ENF) kırılma tokluğu test numuneleri üretilecektir. Üretilen test numunelerine, ilgili ASTM standartlarında belirtilen koşullarda universal test cihazı kullanılarak oda koşullarında mekanik testler gerçekleştirilecektir.
-Tübitak 1002Bu projede, nano-CaCO3 yüzeyleri, silan bağlayıcı ajan olarak 3-glisidiloksipropil trimetoksisilan (3-GPTMS) ile modifiye edilecektir. Fourier-Dönüşümlü Infrared Spektroskopisi (FTIR) ve termogravimetrik analiz (TGA) teknikleri kullanılarak, kalsit yüzeylerine silan bileşenlerinin graftlanmasının doğrulaması yapılacaktır. Elde edilen silan-modifikasyonlu nano-CaCO3, epoksi ile ağırlıkça farklı oranlarda (%0.5, 1.0, 2.0 ve 4.0) homojen şekilde karıştırılacaktır. Silan modifikasyonlu nano-CaCO3 içeren karbon fiber/epoksi kompozit plakaların (mCCNP-KF/EP) üretimleri vakum torbalamalı/el yatırması tekniği ile gerçekleştirilecektir. Karşılaştırma amacıyla, kontrol grubu (KF/EP) ve yüzey modifikasyon işlemi görmemiş (CCNP-KF/EP) kompozit plakaları üretilecektir. Silan modifikasyonlu nano-CaCO3 partiküllerin mekanik performansa etkilerini ortaya koymak amacıyla, numunelere çekme, üç-nokta eğme, basma testleri ve Charpy-darbe deneyleri ASTM ve ISO standartlarına göre yapılacaktır. Çekme deneyleri, sırasında, in-situ yapısal sağlık izleme teknikleri olan akustik emisyon ve termografi yöntemi kullanılarak kompozit malzeme içinde oluşan mikrohasarların oluşumu ve gelişimi, nanopartiküllerin mikrohasarlar üzerine etkisi incelenecektir. Buna ek olarak, üretilen kompozitlerin Mod-I ve Mod-II kırılma toklukları, çift-ankastre kiriş (DCB) ve son-çentik eğme testleri (ENF) ile tayin edilecektir. Farklı enerji seviyelerinde (10J, 20J ve 30J) düşük hızda darbe testleri gerçekleştirilerek, kontrol grubu KF/EP, CCNP-KF/EP ve mCCNP-KF/EP nanokompozitlerin darbe davranışı belirlenecektir. Böylece, üretilen üç farklı kompozit sistemin mekanik davranışı açığa çıkarılmış olacaktır. Buna ek olarak, üretilen kompozit sistemlerin nano-CaCO3 ilavesi öncesi/sonrası termal stabilitelerindeki değişimler TGA analizleri ile ortaya konacaktır. Ayrıca, kompozit sistemlerin ısıl genleşme katsayıları belirlenerek sistemlerin boyutsal kararlılığı tayin edilecektir. Dinamik mekanik analiz (DMA) yöntemiyle, kompozit sistemlerin termomekanik özellikleri (depolama ve kayıp modülleri, tan(delta) değerleri, camsı geçiş sıcaklıkları (Tg)) belirlenecektir. Kırılma yüzey analizleri taramalı electron mikroskobu (SEM) kullanılarak yapılacaktır.
-Tübitak 3501Hidrojen Depolanması ve Dağıtımı Amaçlı Yüksek Basınca Dayanıklı Hafif Kompozit Tank Malzemelerinin ve Sistemlerinin Tasarlanması Optimizasyonu ve Prototip İmalatlarının Gerçekleştirilmesi
-Tübitak 1003Karbon elyaf esaslı kompozitlerin elektroeğrilmiş nano elyaf tabakaları ile tokluğunun arttırılması
Karbon elyaf esaslı kompozitlerin elektroeğrilmiş nano elyaf tabakaları ile tokluğunun arttırılması
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi