Lisans
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ, BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU, BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ,BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ PR.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ, BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU, BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ,BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ PR.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ, SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, SPOR BİLİMLERİ (DR),
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ, SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ (YL) (TEZLİ),
14 haftalık fiziksel aktivite programının down sendromlu çocukların motor gelişimleri ve günlük yaşam aktiviteleri üzerindeki etkisinin incelenmesi
Yüzme eğitiminin serebral palsy’xxli çocukların solunum fonksiyonları üzerindeki etkisi
ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ, SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ/SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ/
ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ, SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ/SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ/BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ/BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ANABİLİM DALI/
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ, SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ/SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ/ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ PR. (TAM BURSLU)/
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ, SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ/
ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ
ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ
ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ
ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ
ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ
ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ
ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ
ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ
Ders Adı:BECERİ ÖĞRENİMİ Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:ÖZEL EĞİTİM Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:OYUN VE FİZİKİ ETKİNLİKLER ÖĞRETİMİ Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:OKUL DENEYİMİ Ders Saati: 1 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:ENGELLİLERDE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:PSİKOMOTOR GELİŞİM Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:ENGELLİLERDE SPOR Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:HAREKET EĞİTİMİ Ders Saati: 4 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:ÇOCUKTA HAREKET GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE GİRİŞ Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME Ders Saati: 4 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:HENTBOL Ders Saati: 4 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:PSİKOMOTOR GELİŞİM Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:ENGELLİLERDE ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:ÖZEL ÖĞRETİMDE DAVRANIŞ YÖNETİMİ Ders Saati: 3 , Türkçe,Doktora
Ders Adı:SEMİNER Ders Saati: 1 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR VE FİZİKSEL AKTİVİTE Ders Saati: 4 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:ENGELLİLERDE ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:HENTBOL Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:ÖZEL OLİMPİATLAR HAYDİ SEN DE KATIL Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:EĞİTSEL OYUNLAR Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:MOTOR GELİŞİM Ders Saati: 4 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:ENGELLİLERDE FİZİKSEL AKTİVİTE VE ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Ders Saati: 4 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:TEZ ÇALIŞMASI Ders Saati: 1 , Türkçe,Doktora
Ders Adı:TEZ ÇALIŞMASI II Ders Saati: 1 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:OTİZM VE SPOR Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:BİTİRME TEZİ Ders Saati: 4 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:ENGELLİLERDE PERFORMANS ÖLÇÜMÜ VE DEĞERLENDİRMESİ Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:ENGELLİLERDE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR Ders Saati: 4 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR VE FİZİKSEL AKTİVİTE Ders Saati: 4 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:TEZ ÇALIŞMASI Ders Saati: 1 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:ENGELLİLERDE ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:PSİKOMOTOR GELİŞİM Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:HENTBOL Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:ÖZEL OLİMPİYATLAR HAYDİ SEN DE KATIL Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:EĞİTSEL OYUNLAR Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:MOTOR GELİŞİM Ders Saati: 4 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:ENGELLİLERDE FİZİKSEL AKTİVİTE VE ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Ders Saati: 4 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:SEMİNER Ders Saati: 1 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:ÇOCUK VE SPOR Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:BİTİRMEZ TEZİ Ders Saati: 4 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:ENGELLİLERDE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:engelli sporları Ders Saati: 4 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:seminer Ders Saati: 2 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:eğitsel oyunlar Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:hentbol Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:çocuk ve spor Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:psikomotor gelişim Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme Ders Saati: 4 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:okul deneyimi Ders Saati: 5 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:motor gelişim Ders Saati: 4 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:seminer Ders Saati: 2 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:step aerobik Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:genel cimnastik Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:hentbol Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans
Otizm Spektrum Bozukluğu ve Motor Beceri
Otizm Spektrum Bozukluğu olan çocuklarda özel eğitim, beslenme, uyarlanmış fiziksel aktivite ve motor beceri.
TÜBİTAK PROJESİ14 Haftalık Fiziksel Aktivite Programının 06 10 Yaş Down Sendromlu Çocukların Motor Gelişimleri ve Günlük Yaşam Aktiviteleri Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi14 Haftalık Fiziksel Aktivite Programının 10 12 Yaş Görme Engelli Çocuklar Üzerindeki Etkisi
14 Haftalık Fiziksel Aktivite Programının 10 12 Yaş Görme Engelli Çocuklar Üzerindeki Etkisi
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesiAktifim toplumun içindeyim engelli çocuk ve gençler için fiziksel aktivite merkezi
Özel gereksinimli bireyler için fiziksel aktivite
Kalkınma BakanlığıAktifim toplumun içindeyim engelli çocuk ve gençler için fiziksel aktivite merkezi
Özel gereksinimli bireyler için fiziksel aktivite
Kalkınma BakanlığıAktifiz Toplumun İçindeyiz 0-29 Yaş Çocuk ve Gençler İçin Bütünleşik Fiziksel Aktivite Merkezi
Fiziksel aktivite yolu ile bilişsel, duyuşsal ve motor gelişimlerini desteklemek, arkadaşlık becerilerini geliştirmek, fiziksel aktivite yolu ile sağlıklarını korumak ve toplumsal yaşama tam katılımlarını sağlamak, böylece yaşam kalitelerini artırmak, “BM Engelli Hakları Sözleşmesi” nde 30. Maddede belirtilen fiziksel aktiviteye katılım haklarından tam ve eşit şekilde yararlanmalarını sağlamak, her düzeyde spor faaliyetine mümkün olan azami ölçüde katılımlarını cesaretlendirmek ve teşvik etmek, ilgi ve yetenekleri temelinde hareket becerilerini ve spor becerilerini geliştirmek, oyun, dinlenme, eğlence ve spor faaliyetlerine engelsiz bireylerle eşit bir şekilde katılımlarını sağlamak, hareket becerilerini artırarak günlük hayatta birisine bağımlı olmadan hareket edebilmelerini sağlamak, sağlıklı beslenme alışkanlığı kazandırmak ve kilo kontrolünü sağlamak, serbest zamanlarını değerlendirecek spor becerileri kazandırmak ve aktif yaşam tarzını benimsetmek.
Kalkınma BakanlığıAntalya ilinde 40 64 yaş arası bireylerde fiziksel uygunluk düzeyinin belirlenmesi
BAP
Proje 20 günü kapsayan, 76 saati kuramsal, 64 saati uygulama olan toplam 140 saatlik 4 modülden oluşmaktadır. Bu IP programın toplam ECTS kredisi ise 16’dır. Programın, 54’ü kuramsal iken 46’sı uygulamadan oluşmaktadır. Dolayısıyla, kuramsal bilgi ile pratik uygulama arasında da köprü oluşturulması mümkün olmuş ve böylece öğrenciler öğrendikleri kuramsal bilgiyi uygulamaya aktarma şansı da sunulmuştur. Programda, engelli sporlarının tarihçesi ve felsefesi, yasalar ve yönetmelikler, İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi ve Birleşmiş Milletler Sözleşmesinin engelli sporları ile ilgili maddeleri, Erişilebilirlik, uyarlanmış spor malzemeleri, engelli sporlarında liderlik eğitimi, Paralimpik okul günü gibi konularda kuramsal bilgiler ve de tekerlekli sandalye basketbolu, tennis, futbol, goalball, koşarak hedef bulma, yüzme, kano ve kürek gibi engelli sporları hakkında da kuramsal dersler yer almıştır.
Avrupa BirliğiProje 20 günü kapsayan, 76 saati kuramsal, 64 saati uygulama olan toplam 140 saatlik 4 modülden oluşmaktadır. Bu IP programın toplam ECTS kredisi ise 16’dır. Programın, 54’ü kuramsal iken 46’sı uygulamadan oluşmaktadır. Dolayısıyla, kuramsal bilgi ile pratik uygulama arasında da köprü oluşturulması mümkün olmuş ve böylece öğrenciler öğrendikleri kuramsal bilgiyi uygulamaya aktarma şansı da sunulmuştur. Programda, engelli sporlarının tarihçesi ve felsefesi, yasalar ve yönetmelikler, İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi ve Birleşmiş Milletler Sözleşmesinin engelli sporları ile ilgili maddeleri, Erişilebilirlik, uyarlanmış spor malzemeleri, engelli sporlarında liderlik eğitimi, Paralimpik okul günü gibi konularda kuramsal bilgiler ve de tekerlekli sandalye basketbolu, tennis, futbol, goalball, koşarak hedef bulma, yüzme, kano ve kürek gibi engelli sporları hakkında da kuramsal dersler yer almıştır.
Avrupa BirliğiKonu, fiziksel aktiviteye katılımın engelli bireylerin sosyalizasyon süreçlerini nasıl etkilediğini ortaya çıkarmaktır. Bu yolla fiziksel aktiviteye katılımın zihinsel engelli çocuk ve gençlerin yaşamlarındaki nasıl bir yeri olduğunu anlamaya çalışan bu çalışmada toplumsal inşacı yaklaşım yol gösterici olacaktır. Engelli bireylerin deneyimlerinin ve engellilik nedeniyle karşılaşılan engel ve sorunların toplumsalın nasıl kurulduğu ile yakından ilişkili olduğundan hareketle ailelerinin deneyimleri nitel araştırma yöntemiyle incelenecektir. Çalışma bir engelli bireyler için fiziksel aktivite merkezinde gerçekleştirilecek ve buraya gelen çocuk ve gençlerin ebeveynleriyle yapılan bireysel ve odak grup görüşmeleri veri toplama aracı olarak kullanılacaktır. Toplanan veriler içerik analizi yoluyla analiz edilecektir. Bu çalışma toplumsal inşacı bir perspektifle engelli çocuk ve gençlerin fiziksel aktiviteye katılım yoluyla yaşadıkları deneyimi, yaşamlarında engelliliklerine ilişkin nelerin değiştiğini bu bağlamda sosyalizasyonlarında yaşanan değişimi görmemizi sağlayacaktır.
TÜBİTAK PROJESİMinik Fideler Büyük Engeller Aşar
Engelli bireylerin istihdamı
Avrupa BirliğiOtizm Spektrum Bozukluğu ve Motor Beceri
OSB’ li çocuk ve gençlerin motor becerilerini geliştirmek suretiyle yaşam kalitelerinin artmasına katkı sağlayamak
Diğer (Uluslararası)Özel Olimpiyatlarda Kaynaştırılmış Futbol Takımındaki Fiziksel Aktivite Düzeyi ve Davranış Değişimlerinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesiTübitak 2237-A. Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı
"Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Motor Beceri Gelişimi"
TÜBİTAK PROJESİYüzme Eğitiminin Serebral Palsi li Çocukların Solunum Fonksiyonları Üzerindeki Etkisinin incelenmesi
BAP
Yüzme Eğitiminin Serebral Palsy li Çocukların Motor ve Duyuşsal Gelişimleri Üzerindeki Etkisi
Yüzme Eğitiminin Serebral Palsy li Çocukların Motor ve Duyuşsal Gelişimleri Üzerindeki Etkisi
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesiZihinsel engeli olan gençlere mesleki beceri kazandırma projesi özel sporcular çayevi
Bu projenin genel amacı, bir insan hakkı olan çalışma ve istihdam hakkından yararlanabilmeleri için zihinsel engelli bireylere yiyecek içecek sunumu alanında mesleki beceri kazandırarak, üreten bireyler olma fırsatı vermek, böylece toplumsal yaşama tam olarak katılımlarını sağlamaktır.
Diğer (Ulusal)Sporun Ötesinde; Engelliler İçin Spor
Sporun Ötesinde; Engelliler İçin Spor ALANYA KÜLTÜR MERKEZİTÜRKİYE ATLETİZM FEDERASYONU (Çocuk Atletizmi Eğitim Programı)
Türkiye Atletizm Federasyonu' nun düzenlediği Çocuk Atletizmi Eğitim Programında "ÇOCUKTA HAREKET GELİŞMİ VE EĞİTİMİ" konulu eğitim sunumu Çorum / ÇevrimiçiTÜRKİYE ATLETİZM FEDERASYONU (Çocuk Atletizmi Eğitim Programı)
Türkiye Atletizm Federasyonu' nun düzenlediği Çocuk Atletizmi Eğitim Programında "ÇOCUKTA HAREKET GELİŞMİ VE EĞİTİMİ" konulu eğitim sunumu 05 - 07 Mayıs 2022 BURSA ( online gerçekleşirildi)Çocuklarda Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğuna Yönelik İnterdisipliner (Spor, Eğitim ve Sanat) Eğitim Modelleri
11-15/04/2022 tarihleri arasında Çukurova Üniversitesi ve Adana İl Milli Eğitim Müdürlüğü arasında yapılan bir işbirliği protokolü çerçevesinde online olarak gerçekleştirilen “Çocuklarda Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğuna Yönelik İnterdisipliner (Spor, Eğitim ve Sanat) Eğitim Modelleri” projesine k Çevrimiçi4. TANIDAN EĞİTİME ULUSLARARASI KATILIMLI OTİZM SEMPOZYUMU
Biruni Üniversitesi tarafından düzenlenen 4. TANIDAN EĞİTİME ULUSLARARASI KATILIMLI OTİZM SEMPOZYUM DA " Tanılama, Müdahalede Güncel teknolojiler" konulu online sepozyum Biruni Üniversitesi online sempozyum3 Aralık Dünya Engelliler Farkındalık Günü "Ellerimde Sesim Yüreğimde Marşım"
Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi (ALKÜ) 3 Aralık Dünya Engelliler Farkındalık Günü kapsamında, ‘Ellerimde Sesim Yüreğimde Marşım’ konulu etkinlik düzenledi. ALKÜ Spor Bilimleri Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Bölümü topluma hizmet uygulamaları dersi kapsamında 3 Aralık Dünya Engelliler Farkındalık Günü’nde, “Ellerimde Sesim Yüreğimde Marşım” adlı bir etkinlik düzenlendi. Çevrimiçi olarak düzenlenen etkinlikte, ALKÜ Rektörü Prof. Dr. Ekrem Kalan günün anlam ve önemine yönelik yaptığı konuşmada, “Birleşmiş Milletler’in 1992 yılında almış olduğu karar ile 3 Aralık “Uluslararası Engelliler Farkındalık Günü” olarak ilan edilmiş ve tüm dünyada engelli insanların karşılaştıkları sorunlara dikkat çekmek ve onlara karşı empati duygusunu geliştirmek amacı ile 3 Aralık günü faaliyetler düzenlenmektedir. Özel gereksinimli bireylerin hak savunuculuğunu kendimize görev edinmiş bir üniversite olarak her yıl düzenlediğimiz birtakım farkındalık etkinlikleri ile özel gereksinimli bireylerin gereksinimlerine dikkat çekmeyi amaçlamaktayız. Spor Bilimleri Fakültesi tarafından yürütülen ve amacı İstiklal Marşı’nın işitme yetersizliği olan öğrenciler için erişilebilir olmasını sağlamak olan projede emeği geçen tüm öğretim elemanlarını ve geleceğin beden eğitimi öğretmeni adaylarını kutluyorum” ifadelerini kullandı. Günün anlam ve önemine yönelik yaptığı konuşmanın son bölümünde işaret dili kullanan Rektör Kalan, “Sadece 3 Aralık’ta değil, yılın her günü farklılıkların farkında olmanızı dilerim” mesajını verdi. ALKÜ Zoom Platformu3 Aralık Dünya Engelliler Farkındalık Günü "El Ele Verelim Farkındalık Çemberine Girelim"
Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi’nde (ALKÜ) 3 Aralık Dünya Engelliler Farkındalık Günü kapsamında "Ele Ele Verelim Farkındalık Çemberine Girelim" konulu etkinlik düzenlendi. Akranların özel gereksinimli öğrencilere karşı olumlu tutum geliştirmesi ve okul ortamında sosyal kabulün arttırılması amacıyla, ALKÜ Spor Bilimleri Fakültesi ve Hayallere Hayat Verenler öğrenci topluluğu işbirliğinde düzenlenen etkinlikte özel gereksinimli olan ve olmayan öğrenciler kapsayıcı fiziksel aktivite etkinliklerine katıldı. ALKÜ Spor BilimleriPandemi Sürecinde Çocuk Hakları”: Oyun, Eğitim, Sağlık ve Spor
ALKÜ Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı bünyesindeki İçimizdeki Çocuk Kulübünün düzenlediği “Pandemi Sürecinde Çocuk Hakları”: Oyun, Eğitim, Sağlık ve Spor” konulu panel 30 Kasım 2020 Pazartesi günü saat 11.30'da gerçekleştirilmiştir. İlk olarak Eğitim Reformu Girişiminden Araştırma Asistanı Ezgi TUNCA söz almıştır. Pandemi sürecinde çocuğun eğitim hakkı konusunda okulların kapalı olmasından dolayı öğrenme kayıplarının yaşandığı ve eğitim hakkına eğişimi için teknolojinin artık kaçınılmaz olduğunu ve her çocuk için teknolojiye ulaşımın da yetersiz olduğundan bahsetmiştir. İkinci konuşmacı Dr. Öğr. Üyesi Ayça Esra AKKAYA KUYBULU ise pandemi sürecinde çocuğun sağlık hakkı konusunda ise pandemi koşullarında ailelerin ve çocukların sağlıklarını korumak için dikkat edilmesi gerekenlerden bahsetmiş ayrıca artan teknoloji kullanımı sebebiyle önemli olan internet güvenliği ve siber güvenlik konularında dinleyicileri aydınlatmıştır. Son konuşmacı Doç.Dr. Sibel NALBANT ise pandemi sürecinde çocuğun spor hakkından söz etmiştir. Her yaştaki çocuğun hareketsiz olduğunu ortaya koyan araştırmalardan bahseden Dr. NALBANT Dünya sağlık örgütünün 2-4 yaş arası 1 saatten fazla inaktif olunmaması gerektiği, 5-17 yaş arasında ise 60 dakika orta ile yoğun fiziksel aktivite yapılması gerektiğini vurgulamıştır. Ayrıca ev ortamında ailelerin çocukların fiziksel aktivitelerini arttırıcı önerilerde bulunmuştur. ALKÜ Zoom platformuPandemi sürecinde Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Spor
İstanbul Milli Eğitime bağlı okullarda düzenlenen e twinnig projesi kapsamında Pandemi sürecinde Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Spor konusunda sunum gerçekleştirildi. İstanbul Zoom platformu8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü Sporla Güçlenen Kadınlar Söyleşisi
Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi (ALKÜ) Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı (SKS) Hayallere Hayat Verenler Kulübü, ALKÜ Spor Bilimleri Fakültesi ve ALKÜ Spor Bilimleri Uygulama ve Araştırma Merkezi iş birliği ile 8 Mart Dünya Kadınlar Günü kapsamında “Sporla Güçlenen Kadınlar” konulu söyleşi düzenledi. Çevrimiçi gerçekleşen söyleşinin özel konuğu olan Bedensel Engelliler Yüzme Kategorisi Şampiyonu Emine Avcu, başarı hikayesi ile kadınların ve kız çocuklarının spora katılımı için ilham veren bir konuşma gerçekleştirdi. ALKÜ zoom platformu8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü Sporda Kadının Yeri Söyleşisi
8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü kapsamında düzenlenen SPORDA KADININ YERİ konulu söyleşi, Doç. Dr. Sibel NALBANT ın moderatörlüğünde Prof. Dr. Lale ORTA konuk edilerek gerçekleştirilmiştir. ALKÜ zoom platformu8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü Eşitlik Paneli
Bilim insanlarının katkıları ile ALKÜKAM tarafından “Eşitlik Paneli; Eşitiz, Biriz, Biziz” isimli çevrimiçi bir program gerçekleştirilmiştir. Program 8 Mart 2022 Salı günü saat 10.00’da “Kadın Olmak” paneli ile başlamış ve aynı gün 14.00’da Toplumsal Cinsiyet Rolleri Bağlamında Erkeklik” paneliyle devam etmiştir. ALKÜ zoom platformuWe Speak Aloud Sporda Cinsiyetçilik Çalıştayı
sporda cinsiyetçilik kavramının toplumsal cinsiyet terimine bağlı geçmişe sahip olan bir kavram olduğu ve günümüzde de çeşitli kitle iletişim araçları ve medya üzerinden şekillendirildiği görülmektedir. Sporda cinsiyetçilik yalnızca kadının spora olan katılımında değil; sporda katılım gösterebilmiş kadınların medyadaki yansıması, sektörde sahip olduğu söz hakkı ve kadınlar için belirlenmiş kıyafet kuralları üzerinden de gözlenebilmektedir. Dünyanın ve Türkiye’nin sporda cinsiyetçiliği çözme yolunda atması gereken daha çok adım bulunmakta ve kadınlara spordaki ve spor sektöründeki hakları en kısa zamanda verilmelidir. OnlineÖzel gereksinimli öğrenciler için beden eğitimi ve spor çalıştayı
Çalıştayın amacı eğitimin her kademesinde görev yapan beden eğitimi öğretmenleri, özel eğitim öğretmenleri ve sınıf öğretmenlerini güçlendirmek yolu ile özel gereksinimli öğrencilerin beden eğitimi dersine tam ve etkin katılımlarını desteklemektir. Aynı zamanda alanda çalışan meslek elemanları ile öğretmenler/Üniversitelerle Milli Eğitim Müdürlükleri arasında kurulacak işbirliği ile okullarda sürdürülebilir iyi modellerin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Çalıştay sonunda özel gereksinimli öğrencilerin beden eğitimi ve spora tam ve etkin katılımlarının sağlanması için rehber niteliği taşıyan bir rapor hazırlanarak alanda etkin politikaların üretilmesi adına Üniversitelere, Milli Eğitim Bakanlığına, Gençlik ve Spor Bakanlığına, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına gönderilmesi planlanmıştır İstanbulHayallere Hayat Verenler Projesi
Okul yaşamı sonlanan özel gereksinimli çocuk ve gençlerin spor yolu ile topluma aktif katılımlarını desteklemek amacı ile ”Engellilerde Beden Eğitimi ve Spor Dersi” kapsamında yürütülen projedir. Alanya Alaaddin Keykubat ÜniversitesiTÜBİTAK 2237-A Otizm spektrum bozukluğu - Motor Beceri
Amerikan Psikiyatri Birliği (APA) otizm spektrum bozukluğunu (OSB) sosyal iletişim ve etkileşim becerilerinde yetersizlik, sınırlı/yinelenen davranış örüntülerinin görüldüğü, rutinlere aşırı bağlılıkla birlikte duyusal uyaranlara normalin dışında tepki vermekle belirgin ve erken yaşta belirtileri ortaya çıkan nörogelişimsel bir yetersizlik olarak tanımlanmıştır (APA, 2013). Yapılan çalışmalar OSB’li çocukların sosyal, iletişim ve davranışsal güçlüklerine ilaveten koşma, atlama ve top becerileri gibi temel hareket becerilerinde (THB) yaşlarına göre önemli yetersizlikler gösterdiklerini ve bu yetersizliklerin kronolojik yaşın artışına paralel olarak daha da arttığını ortaya koymaktadır (Liu ve Breslin, 2013 Lloyd, MacDonald ve Lord, 2013). Motor beceri yetersizlikleri ise oyunlara aktif katılımlarını engelleyerek, sosyal, duygusal ve zihinsel gelişimleri için bir çok fırsattan yararlanmalarına engel oluşturmaktadır (Bremer ve Lloyd, 2016).Bu bağlamda, TÜBİTAK 2237-A kapsamında hazırlanan bu projenin amacı OSB’ li çocuklarla çalışma potansiyeli olan spor bilimleri, okulöncesi öğretmenliği ve çocuk gelişimi alanında öğrenim gören öğrencileri çok disiplinli öğretim programı ile otizmli çocukların motor becerilerini uygun öğretim programları ve stratejileri kullanarak destekleme konusunda güçlendirmektir. İstanbul gedik ÜniversitesiFair Play Üniversiteler Kervanı Toplantısı
Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi’nin (TMOK) Türkiye’nin her bölgesini ziyaret ederek üniversite öğrencilerine Fair Play düşünce ve davranış biçimini anlattığı Fair Play Üniversiteler Kervanı toplantısı Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi Spor Bilimleri FakültesiÖzel Gereksinimli Bireyler ve Spor, Özel Eğitim Okullarındaki Görevli Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Yeterliliklerinin Arttırılması Çalıştayı
Türkiye de özel eğitim okullarındaki görevli beden eğitimi öğretmenlerinin yeterliliklerinin arttırılması konusunda kuramsal ve uygulamaslı bilgilendirme Gloria Sports ArenaPendik Engelsiz Spor Çalıştayı (Organizasyon Komitesi)
Engelli bireylere yönelik spor olanaklarının değerlendirilmesi ve geliştirilmesi İstanbul PendikAktif ve Mutlu Bir Toplum İçin Herkes İçin Spor Çalıştayı
Özel gereksinimli bireylerin spor yolu ile topluma katılımı Sheraton Otel AnkaraSherborne Gelişimsel Hareket Eğitimi Belgesi/ Düzey 2
Sherborne gelişimsel hareket eğitimi, özel grupların beden farkındalığını arttırarak farklı gelişim alanlarının desteklenmesini sağlayan alternatif bir eğitim yaklaşımıdır. Akdeniz ÜniversitesiHentbol 2. Kademe Antrenörlük Belgesi
Hentbol 2. Kademe Antrenörlük Belgesi Hentbol FederasyonuSherborne Gelişimsel Hareket Eğitimi Kurs Belgesi/ Düzey 1
Sherborne gelişimsel hareket eğitimi, özel grupların beden farkındalığını arttırarak farklı gelişim alanlarının desteklenmesini sağlayan alternatif bir eğitim yaklaşımıdır. Sherborne Gelişimsel Hareket Eğitimi Derneği19th ISAPA SPECIAL OLYMPICS COURSE SPECIAL OLYMPICS UNIVERSITY CURRICULLUM( Kurs Koorcinatörü)
Özel Olimpiyat Sporları ve Avrasya’xxda Spor Girişimleri, 2012-2015 Özel Olimpiyatlar Stratejik Planı, Özel Olimpiyatlarda Antrenörlük İlkeleri, Özel Olimpiyatlar girişimleri (Motor Aktivite Programı, Bütünleşik Sporlar, Haydi Sen de Katıl, Sağlıklı sporcular, Sporcu liderlik programı) İstanbul Yeditepe Üniversitesi19th International Symposium of Adapted Physical Activity Specail Olympic (yayın ve basım ekibi)
Uluslararası Engelliler için Fiziksel Aktivite Sempozyumu (ISAPA) konunun uzmanlarına deneyimlerini ve bilgi birikimlerini paylaşma imkanı sağlamak üzere her iki yılda bir düzenlenmektedir. Organizasyon, ilgili tüm bireylerin katılımına açıktır. Özellikle de engelli bireylerin katılımı teşvik edilecektir.ISAPA programları araştırma sunumları, yeni fikirlerin tartışılması için yapılandırma seansları, yeni aktiviteler için uygulamalı workshoplar ve uluslar arası film gösterimlerini içermektedir. Uluslararası sempozyumlar birbirini izleyen yıllarda ve farklı yerlerde yapılmaktadır. İstanbul Yeditepe ÜniversitesiPendik Engelsiz Spor Çalıştayı (konuşmacı)
Türkiye’de engellilerde fiziksel aktivite bilimsel organizasyonlar, sportif organizasyonlar, farkındalık uygulamaları, ulusal ve uluslararası projeler Pendik Engelsiz Spor ÇalıştayıUluslararası Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Kongresi( Atölye Yürütücüsü)
Özel gerekesinimli bireyler TGMD-3 Testinin kullanımı 9. Antalya11. ICHPER-SD Avrupa Bölge Kogresi ve Sergisi (Eğitmen)
Engellilerde performans ölçümü ve değerlendirmesi İstanbul üniversitesi avrasya enstitüsü46.ICHPER-SD DÜNYA KONGRESİ ENGELLİLER İÇİN BEDEN EĞİTİMİ CE SPOR KOMİSYONU KURSU(kurs kitabı çevirmenliği)
Engelliler sporu 1.kur eğitimi verildi. Marmara Üniversitesi BESYOÖzel Olimpiyatlar Üniversite Müfredatı (Kurs Kitabı Çevirmenliği)
Özel olimpiyatlar konusunda bilgilendirme, engelli sporları için antrenör yetiştirme 4.Uluslararası Akdeniz Spor Bilimleri KongresiAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ