Doktora
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ, LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ, MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ (DR),
Scopus Citation-Count | Scopus Cited-by-count | Scopus Toplam Yayın | Scopus Eid Değeri | Scopus Orcid Değeri | Scopus Link |
---|
Google H-index | Google i10-index | Google H-index 2018 | Google i10-index 2018 | Google Atıf | Google Atıf 2018 |
---|
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ, LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ, MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ (DR),
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ, FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, ENERJİ (YL) (TEZLİ),
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ, MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ, MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ,MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ PR. (İÖ)
Aort Anevrizmalarının Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği (HAD) Kullanılarak Hemodinamik Açıdan İncelenmesi
Modeling and analysis of a hybrid electirical street sweeper vehicle
ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ, RAFET KAYIŞ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ, ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ/RAFET KAYIŞ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ/MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ/MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI/
Aort Damarındaki Pulsatil Akış Debilerinin Deneysel Olarak İncelenmesi
Projede aorttaki kan akışı incelenecek olup, gerçek ve sağlıklı bir bireyden retrospektif (geçmişe dönük) olarak elde edilmiş olan MR veya BT (Bilgisayarlı Tomografi) görüntüleri, 3D (üç boyutlu) modelleri oluşturulmak üzere cerrahi ekip desteği ile segmente edilecektir. Segmentasyonu yapılmış olan 3D aort modeli, 3D yazıcı teknolojisi ile projede araştırmacı olarak görev alan ALKÜ/Rafet Kayış Mühendislik Fakültesi/ Makine Mühendisliği akademik personeli tarafından üretilecektir. Üretimi yapılan aort modeli, damar giriş ve çıkışlarında hassas debi ölçerler vasıtasıyla aort girişi, aortun üç ana damar çıkışı ve desendan aort çıkışındaki debi verileri deneysel olarak ölçülecektir. Çalışmalar aynı zamanda ANSYS/Fluent yazılımı kullanılarak nümerik simulasyonlar ile desteklenecek olup, deney sonuçları ile simulasyon sonuçları kıyaslanacaktır. Yapılacak olan deneysel çalışmalar neticesinde kalp ve damar cerrahisi ile mühendislik ortak bir paydada buluşacaktır. Elde edilen deneysel sonuçlar, mühendislik çalışmaları ile doğrulanacak olup, kalp ve damar hastalıklarının oluşumu üzerine hem tıp hem de mühendislik açısından incelenecektir. Projede aorttaki kan akışı simulasyonları için deneysel doğrulama yapılması ve gelecekte yapılacak olan aort çalışmaları için doğru çözüm metotlarının belirlenmesi çalışmanın temel hedefidir. Yapılan çalışma aort kan akışlarının deneysel ve sayısal olarak incelenmesi açısında temel ve öncü bir çalışma olacaktır.
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesiEklemeli imalat sistemleri ile birlikte ürün geliştirme süresi kısalmış ve üretim maliyetleri azalmıştır. Üç boyutlu yazıcılar karmaşık şekilleri kolaylıkla üretebilmesinden dolayı dikkatleri üzerine çekmiştir. Bir objeyi üç boyutlu olarak üretebilmek için firmalar farklı sistemler geliştirmiş ve mevcut sitemleri de hem yazılımsal hem de donanımsal olarak geliştirmeye devam etmektedir. Geliştirilen sistemler içerisinde en yaygın olarak kullanılanı modifikasyona uygun olması ve düşük maliyetinden dolayı Ergiyik Biriktirmeli Modelleme (FDM) tekniği’dir. Fakat kullanılan sistemin yazım sisteminden dolayı boşluklar oluşmakta ve buda üretilen ürünün mekanik özelliklerini olumsuz olarak etkilemektedir. Bu çalışmada, PLA ve ABS polimerler kullanılarak FDM tekniği ile mod I kırılma numuneleri hazırlanacaktır. Hazırlanan numuneler için hem ergiyiğin aktığı nozül çapının ve hem de üretilen malzemenin bulunduğu ortam sıcaklığının kırılma karakteristiğine etkisi deneysel ve sem mikrografileri ile araştırılacak. Kırılma tokluğu ve çatlak gelişimi incelenecektir.
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesiEklemeli imalat sistemleri ile birlikte ürün geliştirme süresi kısalmış ve üretim maliyetleri azalmıştır. Üç boyutlu yazıcılar karmaşık şekilleri kolaylıkla üretebilmesinden dolayı dikkatleri üzerine çekmiştir. Bir objeyi üç boyutlu olarak üretebilmek için firmalar farklı sistemler geliştirmiş ve mevcut sitemleri de hem yazılımsal hem de donanımsal olarak geliştirmeye devam etmektedir. Geliştirilen sistemler içerisinde en yaygın olarak kullanılanı modifikasyona uygun olması ve düşük maliyetinden dolayı Ergiyik Biriktirmeli Modelleme (FDM) tekniği’dir. Fakat kullanılan sistemin yazım sisteminden dolayı boşluklar oluşmakta ve buda üretilen ürünün mekanik özelliklerini olumsuz olarak etkilemektedir. Bu çalışmada, PLA ve ABS polimerler kullanılarak FDM tekniği ile mod I kırılma numuneleri hazırlanacaktır. Hazırlanan numuneler için hem ergiyiğin aktığı nozül çapının ve hem de üretilen malzemenin bulunduğu ortam sıcaklığının kırılma karakteristiğine etkisi deneysel ve sem mikrografileri ile araştırılacak. Kırılma tokluğu ve çatlak gelişimi incelenecektir.
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi