Prof. ELİF AKTAŞ

Genel Bilgiler

Kurum Bilgileri

  • Kurum Bilgi EĞİTİM FAKÜLTESİ, TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, TÜRKÇE EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
  • UnvanPROFESÖR

İletişim Bilgileri

  • Ofis TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
  • AdresEĞİTİM FAKÜLTESİ, TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

Biyografi

Scopus Bilgiler

Scopus Citation-Count Scopus Cited-by-count Scopus Toplam Yayın Scopus Eid Değeri Scopus Orcid Değeri Scopus Link

Google Scholar Bilgiler

Google H-index Google i10-index Google H-index 2018 Google i10-index 2018 Google Atıf Google Atıf 2018

Araştırma Alanları

Türkçe Eğitimi

Eğitim Bilgileri

Eğitim Bilgileri

  • Yüksek Lisans

    ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ, KAZIM KARABEKİR EĞİTİM FAKÜLTESİ, TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ,TÜRKÇE EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

    2006 2003
  • Lisans

    ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ, KAZIM KARABEKİR EĞİTİM FAKÜLTESİ, TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ,TÜRKÇE EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

    2003 1999
  • Doktora

    ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, TÜRKÇE EĞİTİMİ (DR),

    2011 2006

Yaptığı Tezler

  • TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

    Kubaşık öğrenme yönteminin 8. sınıf Türkçe derslerinde uygulanması ve sonuçları

    OSMAN GÜNDÜZ , 2006
    2006 2003
  • TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

    , 2003
    2003 1999
  • TÜRKÇE EĞİTİMİ (DR)

    Namık Kemal'in eserlerinde eğitsel bir değer olarak insan

    OSMAN GÜNDÜZ , 2011
    2011 2006

Yabancı Diller

  • İngilizce : 2014, YDS, 83.75000

Deneyimler

Akademik Unvanlar

  • PROFESÖR

    ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/

    2023
  • DOÇENT

    ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/TÜRKÇE EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/

    2019
  • DOÇENT

    Université Libre de Bruxelles, Faculty of Letters, Translation and Communication,

    2019 2018
  • DOÇENT

    Université Catholique de Louvain, Instıtue of Living Languages,

    2019 2018
  • DOÇENT

    RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/TÜRKÇE EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/

    2019 2018
  • DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

    RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/TÜRKÇE EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/

    2018 2012

Yönetimsel Görevler

  • Enstitü Müdür Yardımcısı

    ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ

    2021
  • Anabilim Dalı Başkanı

    ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ

    2021
  • Erasmus Koordinatörü

    ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ

    2019
  • Anabilim Dalı Başkanı

    ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ

    2019
  • Anabilim Dalı Başkanı

    RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ

    2018 2016

Verilen Dersler

  • 2017-2018

    Ders Adı:Yüksek Lisans Tezi Ders Saati: 1 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2017-2018

    Ders Adı:Seminer Ders Saati: 2 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2017-2018

    Ders Adı:Uzmanlık Alan Dersi II Ders Saati: 4 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2017-2018

    Ders Adı:Uzmanlık Alan Dersi I Ders Saati: 4 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2017-2018

    Ders Adı:Türkçe Öğretiminde Uygulamalı Metin Bilgisi Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2016-2017

    Ders Adı:Öğretmenlik Uygulaması Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2015-2016

    Ders Adı:Okul Deneyimi Ders Saati: 1 , Türkçe,Lisans

  • 2015-2016

    Ders Adı:Roman ve Hikâye Teorisi Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2015-2016

    Ders Adı:Seminer Ders Saati: 2 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2015-2016

    Ders Adı:Yazı Yazma Teknikleri Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2014-2015

    Ders Adı:Uzmanlık alan Dersi I Ders Saati: 4 , Türkçe,Lisans

  • 2014-2015

    Ders Adı:Anlatma Teknikleri II: Konuşma Eğitimi Ders Saati: 4 , Türkçe,Lisans

  • 2014-2015

    Ders Adı:Yeni Türk Edebiyatı II Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2014-2015

    Ders Adı:Topluma Hizmet Uygulamaları Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2014-2015

    Ders Adı:Anlama Teknikleri I: Dinleme Eğitimi Ders Saati: 4 , Türkçe,Lisans

  • 2014-2015

    Ders Adı:Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2014-2015

    Ders Adı:Yeni Türk Edebiyatı I Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2013-2014

    Ders Adı:Yeni Türk Edebiyatı II Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2013-2014

    Ders Adı:Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Ders Saati: 4 , Türkçe,Lisans

  • 2013-2014

    Ders Adı:Topluma Hizmet Uygulamaları Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2013-2014

    Ders Adı:Medya Okuryazarlığı Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2013-2014

    Ders Adı:Türkçe Öğretimi Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2015-2016

    Ders Adı:Türkçe Ders Kitabı İncelemeleri Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2016-2017

    Ders Adı:Türkçe Ders Kitabı İncelemeleri Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2015-2016

    Ders Adı:Yüksek Lisans Tezi Ders Saati: 2 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2015-2016

    Ders Adı:Öğetmenlik Uygulaması Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2015-2016

    Ders Adı:Uzmanlık Alan Dersi II Ders Saati: 4 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2015-2016

    Ders Adı:Uzmanlık Alan Dersi I Ders Saati: 4 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2015-2016

    Ders Adı:Türkçe Öğretimi Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2015-2016

    Ders Adı:Yeni Türk Edebiyatı II Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2016-2017

    Ders Adı:Yeni Türk Edebiyatı II Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2015-2016

    Ders Adı:Metinlerle Türkçe Öğretimi Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2016-2017

    Ders Adı:Yeni Türk Edebiyatı I Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2016-2017

    Ders Adı:Yüksek Lisans Tezi Ders Saati: 2 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2016-2017

    Ders Adı:Uzmanlık Alan Dersi II Ders Saati: 4 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2016-2017

    Ders Adı:Uzmanlık Alan Dersi I Ders Saati: 4 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2016-2017

    Ders Adı:Okul Deneyimi Ders Saati: 1 , Türkçe,Lisans

  • 2016-2017

    Ders Adı:Yazı Yazma Teknikleri Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2016-2017

    Ders Adı:Anlatma Teknikleri II: Konuşma Eğitimi Ders Saati: 4 , Türkçe,Lisans

  • 2016-2017

    Ders Adı:Türkçe Öğretimi Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

  • 2016-2017

    Ders Adı:Türkçe Öğretiminde Uygulamalı Metin Bilgisi Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2015-2016

    Ders Adı:Yeni Türk Edebiyatı I Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans

  • 2015-2016

    Ders Adı:Türkçe Öğretiminde Uygulamalı Metin Bilgisi Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans

  • 2014-2015

    Ders Adı:Türkçe Öğretimi Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans

Yayınlar & Eserler

MAKALELER

TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN AKICI OKUMA BECERİSİ İLE İLGİLİ BİLİŞ DÜZEYLERİ

AKTAŞ ELİF IJLA (International Journal of Language Academy),cilt.1, ss.1-30, 2023 (Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List dergi )

The Effect of Readers Theater on Reading Comprehension Skills and Reading Motivation among Students of Turkish as a Foreign Language

AKTAŞ ELİF International Journal of Education and Literacy Studies,cilt.11, ss.1-20, 2023 (ERIC dergi )

İmam-Hatip Ortaokulu Öğrencilerinin Okuma Kültürü Düzeylerinin Okuma Profilleri Bağlamında İncelenmesi: Alanya Örneği

AKTAŞ ELİF, Vural Ekrem Ana Dili Eğitimi Dergisi,cilt.11, ss.1-20, 2023 (Education Full Text (H. W. Wilson) dergi )

The effect of web 2.0 based technology applications on speaking skills and speaking anxiety in teaching Turkish as a foreign language: Voki example

AKTAŞ ELİF Frontiers in Psychology,cilt.14, ss.1-14, 2023 (SSCI dergi )

Voki Uygulamasının Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Konuşma Motivasyonlarına ve Konuşma Öz Yeterlik Algılarına Etkisi

AKTAŞ ELİF, KARAKUŞ SELVİ International Journal of Languages' Education and Teaching,cilt.11, ss.1-14, 2023 (MLA dergi )

Yabancı dil olarak Türkçe ders kitaplarındaki üretici dil becerileri etkinliklerinin eylem odaklı yaklaşıma göre incelenmesi

EŞ AHMET TURAN, AKTAŞ ELİF RumeliDe Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi,cilt.13, ss.1-40, 2023 (TR DİZİN dergi )

2018-2021 LGS TÜRKÇE SORULARININ PISA OKUMA YETERLİK DÜZEYLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ

AKTAŞ ELİF Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi,cilt.1, ss.1-1, 2022 (TR DİZİN dergi )

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Okuduğunu Anlama Stratejilerinin Okuduğunu Anlama Becerisine Etkisi

AKTAŞ ELİF International Journal of Languages' Education and Teaching (IJLET),cilt.10, ss.1-30, 2022 (MLA dergi )

Anlatma Becerileri Kapsamında 1-8. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarına Bir Bakış: Konuşma ve Yazma Stratejilerinin Kullanımı

AKTAŞ ELİF, BAYRAM BORA Ana Dili Eğitimi Dergisi,cilt.9, ss.1-18, 2021 (Education Full Text (H. W. Wilson) dergi )

Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Kullandıkları Not Alma Stratejileri Üzerine Bir İnceleme

BAYRAM BORA, AKTAŞ ELİF EKEV AKADEMİ DERGİSİ,cilt.85, ss.1-15, 2021 (TR DİZİN dergi )

Anlama Becerisi Açısından Okuma ve Dinleme/İzleme Stratejilerinin Türkçe Ders Kitaplarındaki Yeri

BAYRAM BORA, AKTAŞ ELİF OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi,cilt.17, ss.1723-1782, 2021 (TR DİZİN dergi )

Yabancı dil olarak Türkçe ders materyallerinde Türk ve Türkiye imajına ilişkin unsurlar.

AKTAŞ ELİF RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi,cilt.22, ss.232-257, 2021 (TR DİZİN dergi )

Akıcı Okuma Becerisi Bakımından Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Ders Kitapları Üzerine Eleştirel Bir Analiz

AKTAŞ ELİF İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi,cilt.10, ss.1140-1165, 2021 (Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List dergi )

BELÇİKA'DA TÜRKÇEYİ YABANCI DİL OLARAK ÖĞRENENLERİN ANA DİLLERİNE VE TÜRKÇEYE İLİŞKİN METAFORİK ALGILARININ KARŞILAŞTIRILMASI

AKTAŞ ELİF International Journal of Language Academy,cilt.37, ss.1-20, 2021 (Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List dergi )

2019 TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI’NDAKİ OKUMA KAZANIMLARININ YARATICI OKUMAYA UYGUNLUĞU

AKTAŞ ELİF Tarih Okulu Dergisi,cilt., ss.1-25, 2021 (TR DİZİN dergi )

Konuşma eğitimi açısından Türkçe öğretmeni adaylarının ikna edici konuşmalarında kullandıkları ikna tekniklerinin incelenmesi

AKTAŞ ELİF RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi,cilt.21, ss.180-197, 2020 (TR DİZİN dergi )

Akıcı Okuma Stratejilerinin 4. Sınıf Türkçe Derslerinde Okuduğunu Anlama Becerisine ve Okuma Motivasyonuna Etkisi

AKTAŞ ELİF,ÇANKAL Ahmet Osman Journal of World of Turks,cilt.10, ss.58-88, 2019 (MLA dergi )

Öğretmen Adaylarının Gelecekteki Derslerinde Teknoloji Kullanma Kabullerinin Sınıf Düzeylerine ve Branşlara Göre Farkı

BAYDAŞ ÖZLEM,UZUNER YURT SERAP,AKTAŞ ELİF Erzincan Üniversitesi Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi,cilt.21, ss.74-89, 2019 (Education Full Text (H. W. Wilson) dergi )

Öğretmen Adaylarının Sosyal Medyada Kullanılan Türkçenin Sorunlarına Yönelik Algıları ve Çözüm Önerileri

AKTAŞ ELİF,BAYRAM BORA Yeni Türkiye,cilt., ss.476-487, 2018 (Endekste taranmıyor dergi )

Türkçe Öğretiminde Okuduğunu Anlama Stratejilerinin Kullanımı Üzerine Bir İnceleme

AKTAŞ ELİF,BAYRAM BORA Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,cilt.22, ss.1401-1414, 2018 (TR DİZİN dergi )

Çocuk Edebiyatı Açısından Ömer Seyfettin’in Hikâyelerinde Çocuğa Göre Olmayan Unsurlar

AKTAŞ ELİF,UZUNER YURT SERAP International Online Journal of Educational Sciences,cilt.9, ss.207-223, 2017 (H.W. WILSON dergi )

Effects of Digital Story on Academic Achievement, Learning Motivationand Retention among University Students

AKTAŞ ELİF,UZUNER YURT SERAP International Journal of Higher Education,cilt.6, ss.180-196, 2017 (Journals Indexed in Eric dergi )

Dilin İşlevleri ve Söz Varlığı Açısından Pepee

UZUNER YURT SERAP,AKTAŞ ELİF ULUSLARARASI AVRASYA SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ,cilt., ss.-, 2017 (TR DİZİN dergi )

Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Kullandıkları Hitapların Toplumdilbilim Açısından İncelenmesi

AKTAŞ ELİF,YILMAZ İSA Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi,cilt., ss.-, 2017 (TR DİZİN dergi )

Ortaokul Öğrencilerinin Okuduğunu Anlamada Özetleme Stratejilerini Kullanma Becerilerinin Değerlendirilmesi

AKTAŞ ELİF,BAYRAM BORA Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi,cilt.6, ss.346-360, 2017 (TR DİZİN dergi )

Kalila and Dimna as One of the Traditional Antecedents of Modern Classifications of Values

AKTAŞ ELİF,BELDAĞ ADEM International Education Studies,cilt.10, ss.46-53, 2017 (Journals Indexed in Eric dergi )

Öğretmen Adaylarının Farklı Metin Türlerine Yönelik Soru Sorma Becerilerinin Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre Değerlendirilmesi

AKTAŞ ELİF Turkish Studies,cilt.12, ss.99-118, 2017 (TR DİZİN dergi )

OKUL ÖNCESİ HİKÂYE VE MASAL KİTAPLARINDA TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİ

KAYNAK DERMAN,AKTAŞ ELİF EKEV AKADEMİ DERGİSİ,cilt.72, ss.67-85, 2017 (TR DİZİN dergi )

Karakter Eğitimi Açısından Mevlâna İdris Zengin’in Hikâye ve Masallarında Eğitsel İletiler

IŞIK MUHAMMET,AKTAŞ ELİF International Journal of Languages’ Education and Teaching,cilt.5, ss.687-701, 2017 (Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List dergi )

Öğretmen Adaylarının Yabancı Sözcüklerin Türkçe Karşılıklarını Bilme Düzeyleri

UZUNER YURT SERAP,AKTAŞ ELİF Mehmet Akif Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,cilt.37, ss.166-186, 2016 (TR DİZİN dergi )

Örtülü Anlam Unsurlarının Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Çalışma Kitaplarındaki Yeri

AKTAŞ ELİF,ŞENTÜRK LEYLA Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi,cilt.5, ss.371-394, 2016 (TR DİZİN dergi )

The effects of peer tutoring on university students success speaking skills and speech self efficacy in the effective and good speech course

UZUNER YURT SERAP,AKTAŞ ELİF EDUCATIONAL RESEARCH AND REVİEW,cilt.11, ss.1035-1042, 2016 (Journals Indexed in Eric dergi )

Okuma Eğitimi Açısından Sevim Ak'ın Çocuk Öykülerinde Söz Varlığı

AKTAŞ ELİF Milli Eğitim,cilt.45, ss.539-563, 2016 (TR DİZİN dergi )

Sosyal Bilgiler Öğretiminde Edebî Eser Kullanımı: Nitel Bir Çalışma

BELDAĞ ADEM,AKTAŞ ELİF Erzincan Üniversitesi Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi,cilt.18, ss.953-981, 2016 (TR DİZİN dergi )

Türkçe Eğitimi Alanındaki Makale Özetlerine Yönelik Bir İçerik Analizi

AKTAŞ ELİF,UZUNER YURT SERAP Turkish Studies,cilt.10, ss.73-96, 2015 (TR DİZİN dergi )

Türkiye de ve Romanya da Okutulan Ana Dili Türkçe Ders Kitaplarının Değer İletimi Açısından Karşılaştırılması

ŞENTÜRK LEYLA,AKTAŞ ELİF Değerler Eğitimi Dergisi,cilt.13, ss.215-243, 2015 (TR DİZİN dergi )

Çağdaş Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Yapıtlarında Model Olarak Sunulan Çocuk ve Ebeveyn Tipleri

AKTAŞ ELİF Akademik Araştırmalar Dergsi,cilt.17, ss.77-100, 2015 (TR DİZİN dergi )

Türkçe Öğretmeni Adaylarının Bitişik Eğik Yazı Kullanımına İlişkin Görüşleri

AKTAŞ ELİF,BAKİ YASEMİN International Journal of Language Education and Teaching,cilt.2, ss.56-80, 2014 (DOAJ dergi )

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Yazma Kaygıları / Recep Tayyip Erdoğan University Education Faculty Students’ Writing Concerns

BAKİ YASEMİN,AKTAŞ ELİF Turkish Journal of Teacher Education,cilt.3, ss.-, 2014 (DOAJ dergi )

Cemal Süreya ve Çocuk Edebiyatı

AKTAŞ ELİF,ŞENTÜRK LEYLA Ressjounal,cilt.2, ss.152-161, 2014 (Türk Eğitim İndeksi dergi )

Ortaokul 8. sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Okuma Metinlerinin Düşünceyi Geliştirme Teknikleri Açısından İncelenmesi

AKTAŞ ELİF,BAKİ YASEMİN The Academic Social Science Studies,cilt.6, ss.1-25, 2013 (EBSCO dergi )

MEB 6, 7 ve 8 Sınıf Türkçe DersKitaplarında Yer Alan Metinlerin Değer İletimi Açısından İncelenmesi

EKİNCİ ÇELİKPAZU ESRA,AKTAŞ ELİF Turkish Studies,cilt.6, ss.413-424, 2011 (TR DİZİN dergi )

Türkçe 6 7 ve 8 Sınıf Ders Kitaplarının Görseller İllüstrasyonlar Açısından Değerlendirilmesi

UZUNER YURT SERAP,AKTAŞ ELİF,ŞENTÜRK LEYLA Türklük Bilimi Araştırmaları,cilt.27, ss.721-733, 2010 (TR DİZİN dergi )

Kubaşık Öğrenme Yönteminin 6, 7 ve 8. Sınıf Türkçe Derslerinde Uygulanması ve Sonuçları

GÜNDÜZ OSMAN,ERKAL METİN,ŞİMŞEK TACETTİN,Albayrak leyla,AKTAŞ ELİF,yiğit Abdulgani Milli Eğitim,cilt., ss.81-94, 2009 (TR DİZİN dergi )

KONFERANS & SEMPOZYUM & HAKEMLİ KONGRE & ULUSAL TOPLANTI & BİLDİRİ KİTAPLARINDA YER ALAN YAYINLAR

Yabancı Dil Olarak Türkçe Ders Kitaplarındaki Konuşma ve Yazma Becerileri Etkinliklerinde Kültürel Etkileşim AKTAŞ ELİF, EŞ AHMET TURAN

EGE 10TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, İZMİR, TÜRKİYE , ss.-, 2023.12.29

TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE GÖRSEL BİR METİN TÜRÜ  OLARAK EFEMERA KULLANIMI AKTAŞ ELİF

EGE 10th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, İZMİR, TÜRKİYE , ss.-, 2023.12.29

TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİNDE YARATICI DRAMANIN KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ AKTAŞ ELİF

BİLSEL 1. BİLSEL INTERNATIONAL TURABDİN SCIENTIFIC RESEARCHES AND INNOVATION CONGRESS, MARDİN, TÜRKİYE , ss.958-964, 2023.12.26

TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDA YARATICI DRAMA YÖNTEMİNİN KULLANIMINA İLİŞKİN BETİMSEL BİR ARAŞTIRMA AKTAŞ ELİF

BİLSEL 1. BİLSEL INTERNATIONAL TURABDİN SCIENTIFIC RESEARCHES AND INNOVATION CONGRESS, MARDİN, TÜRKİYE , ss.965-972, 2023.12.26

Türkçe Ders Kitabındaki Soruların PISA Okuma Yeterlik Düzeylerine Göre Sınıflandırılması AKTAŞ ELİF

Cumhuriyet’in Yüzüncü Yılında Bilge Kağan’dan Atatürk’e Uluslararası Türkçe ve Türk Edebiyatı Kurultayı, ERZURUM, TÜRKİYE , ss.-, 2023.12.20

‘BENİM ZÜRAFAM UÇABİLİR’ ADLI ÇOCUK KİTABININ EĞİTSEL İLETİLER AÇISINDAN İNCELENMESİ AKTAŞ ELİF

4. ULUSLARARASI KARADENİZ MODERN BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, , , ss.1-1, 2023.06.06

TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ YARATICI DRAMA KAVRAMINA YÖNELİK METAFORİK ALGILARI AKTAŞ ELİF

4. ULUSLARARASI KARADENİZ MODERN BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Rize, TÜRKİYE , ss.1-1, 2023.06.06

TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN AKICI OKUMA BECERİSİ İLE İLGİLİ BİLİŞ DÜZEYLERİ AKTAŞ ELİF

13. ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, İSTANBUL, TÜRKİYE , ss.1-10, 2022.12.01

MEVLÂNA İDRİS ZENGİN'İN SESSİZLİK TORBASI ADLI ESERİNDEKİ EĞİTSEL İLETİLER AKTAŞ ELİF

13. ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, İSTANBUL, TÜRKİYE , ss.-, 2022.12.01

2005 ve 2019 Türkçe Öğretim Programlarındaki Dil Bilgisi Kazanımları Üzerine Bir İnceleme AKTAŞ ELİF, EŞ AHMET TURAN

14. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Antalya, TÜRKİYE , ss.1-1, 2022.10.22

TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE DİJİTAL SÖZLÜK UYGULAMALARININ OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİSİNE, SÖZ VARLIĞINA VE KALICILIĞA ETKİSİ Çalışkan Emre, AKTAŞ ELİF

14. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Antalya, TÜRKİYE , ss.1-1, 2022.10.22

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Okuduğunu Anlama Stratejilerinin Okuduğunu Anlama Becerisine Etkisi AKTAŞ ELİF

14. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Antalya, TÜRKİYE , ss.1-1, 2022.10.20

FERİDUN ORAL’IN ‘FARKLI AMA AYNI’ ADLI ESERİNDE FARKLILIKLARA SAYGI DEĞERİNİN SUNULUŞ BİÇİMİ AKTAŞ ELİF

11. ULUSLARARASI İSTANBUL BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, İstanbul, TÜRKİYE , ss.10-20, 2022.10.14

Yerleşik Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Eğitim Gördüğü Okullarda Türkçe Öğretmenlerinin Karşılaştığı Sorunlar ve Çözüm Önerileri: Alanya Örneği AKTAŞ ELİF

800. Fetih Yılının Eşiğinde Alanya/Alaiye ve Alaaddin Keykubat Sempozyumu, Antalya, , ss.1-1, 2021.10.21

Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Hâl Eklerini Kullanım Durumlarının İncelenmesi AKTAŞ ELİF

13. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Rize, , ss.1-1, 2021.10.14

Eleştirel ve Yaratıcı Okuma Becerisinin 2018 Seçmeli Okuma Becerileri Dersi Öğretim Programı'na Yansıma Düzeyi AKTAŞ ELİF

3. ULUSLARARASI KARADENİZ DİL VE DİL EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Samsun, , ss.1-1, 2021.10.08

TÜRKÇEYİ YABANCI DİL OLARAK ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERİN ANA DİLLERİNE VE TÜRKÇEYE İLİŞKİN METAFORİK ALGILARININ KARŞILAŞTIRILMASI: BELÇİKA ÖRNEĞİ AKTAŞ ELİF

XI. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Samsun, TÜRKİYE , ss.4-4, 2019.10.16

Konuşma Eğitimi Açısından Türkçe Öğretmeni Adaylarının İkna Edici konuşmalarında Kullandıkları İkna Tekniklerinin İncelenmesi AKTAŞ ELİF

12. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı, İzmir, TÜRKİYE , ss.10-10, 2019.10.05

Toplumsal Değişim Sürecinde Namık Kemal’xxin İdeal İnsan ve Millî Kimlik Anlayışı AKTAŞ ELİF

I. Türk Eğitim Kongresi, , TÜRKİYE , ss.-, 2018.12.29

Söze Nasıl Başlıyoruz? Eğitim Bilimleri Alanındaki Makalelerin Giriş Paragraflarına İlişkin Eleştirel Bir Analiz YAYLACI ALİ FARUK,BELDAĞ ADEM,AKTAŞ ELİF

X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, TÜRKİYE , ss.-, 2018.04.26

Öğretmen Adaylarının Sosyal Medyada Kullanılan Türkçenin Sorunlarına Yönelik Algıları ve Çözüm Önerileri AKTAŞ ELİF,BAYRAM BORA

Türk Dili Konuşan Ülkeler Kurultayı, Ankara, TÜRKİYE , ss.-, 2017.10.13

AHISKA TÜRKÜ ÖĞRENCİLERİN YAZILI ANLATIMLARINDA METİN BAĞDAŞIKLIĞI UZUNER YURT SERAP,AKTAŞ ELİF

ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARAS IAHISKA TÜRKLERİ SEMPOZYUMU, , TÜRKİYE , ss.-, 2017.10.01

Öğretmen adaylarının gelecekteki derslerinde teknoloji kullanma kabullerinin sınıf düzeylerine ve branşlara göre farkı BAYDAŞ ÖZLEM,UZUNER YURT SERAP,AKTAŞ ELİF

4th International Eurasian Educational Research Congress, , , ss.-, 2017.06.15

Öğretmen adaylarının gelecekteki derslerinde teknoloji kullanma kabullerinin sınıf düzeylerine ve branşlara göre farkı BAYDAŞ ÖZLEM,UZUNER YURT SERAP,AKTAŞ ELİF

4th International Eurasian Educational Research Congress, , , ss.-, 2017.05.11

Demokrasi Kültürü Kazandırmada Çocuk Edebiyatının İşlevi: Fatih Erdoğan Örneği AKTAŞ ELİF

IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ordu, TÜRKİYE , ss.-, 2017.05.11

Türkçe Öğretiminde Okuduğunu Anlama Stratejilerinin Kullanımı Üzerine Bir İnceleme AKTAŞ ELİF,BAYRAM BORA

IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ordu, TÜRKİYE , ss.-, 2017.05.11

TARİHÎ ROMANLARIN ÖĞRENCİLERİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİSİNE ETKİSİ AKTAŞ ELİF,BELDAĞ ADEM,YAHŞİ İBRAHİM

Uluslararası Sosyal Bilgiler Sempozyumu VI, Eskişehir, , ss.-, 2017.05.01

Türkçenin Anadili Olarak Öğretiminde Öğrencilerin Tür Odaklı Metin Kurma Becerilerinin İncelenmesi AKTAŞ ELİF,BAYRAM BORA

III. Uluslararası Dil Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu, Roma, İTALYA , ss.1-1, 2017.04.20

Türkçe Derslerinde Dinleme Metinlerinin İşlenişine ve Dinleme Türlerinin Kullanılışına Yönelik Sınıf İçi Uygulamaların Değerlendirilmesi AKTAŞ ELİF,UZUNER YURT SERAP

3. Uluslararası Dil Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu, ROMA, İTALYA , ss.-, 2017.04.20

Yaratıcı Yazma Becerisi İle İlgili Türkiye de Yapılmış Nitel Çalışmaların Değerlendirilmesi Bir Meta Sentez Çalışması AKTAŞ ELİF

VI. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, RİZE, TÜRKİYE , ss.230-230, 2016.12.30

8 Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlamada Özetleme Stratejilerini Kullanma Becerilerinin Değerlendirilmesi AKTAŞ ELİF,BAYRAM BORA

VI. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Rize, TÜRKİYE , ss.230-230, 2016.12.30

Türk Atasözlerinde Toplumsal Cinsiyet Rolleri UZUNER YURT SERAP,AKTAŞ ELİF

VI. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, RİZE, TÜRKİYE , ss.235-235, 2016.12.30

Öğrencilerin Türkçe, Arapça ve İngilizceye Yönelik Algılarının Metaforlar Aracılığıyla Belirlenmesi AKTAŞ ELİF,UZUNER YURT SERAP

Uluslararası Erzincan Sempozyumu, ERZİNCAN, TÜRKİYE , ss.347-357, 2016.12.01

2005 ile 2015 Türkçe Dersi (1-8. Sınıflar) Öğretim Progamlarının Karşılaştırılması AKTAŞ ELİF,UZUNER YURT SERAP

XI. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, MUĞLA, TÜRKİYE , ss.-, 2016.05.11

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Farklı Metin Türlerine Yönelik Soru Sorma Becerilerinin Değerlendirilmes AKTAŞ ELİF

XI. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, MUĞLA, TÜRKİYE , ss.-, 2016.05.11

Sosyal Bilgiler Dersinde Edebî Metin Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri AKTAŞ ELİF,BELDAĞ ADEM

V. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, DENİZLİ, TÜRKİYE , ss.-, 2016.04.15

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmen Adaylarının Çocuk ve Gençlik Edebiyatı ile İlgili Farkındalık Düzeyleri AKTAŞ ELİF,UZUNER YURT SERAP,STEBLER MİRİAM ZELİHA

I. Uluslararası Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, İstanbul, TÜRKİYE , ss.5-14, 2014.10.24

Çocuk Edebiyatı Ürünlerinin Televizyona Uyarlanması ve Bir Örneklem Olarak TRT Çocuk Kanalında Ömer Seyfettin Hikâyeleri uzuner zehra,UZUNER YURT SERAP,AKTAŞ ELİF

I. Uluslararası Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, İstanbul, TÜRKİYE , ss.129-134, 2014.10.24

Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretiminde Oyunların Başarıya Etkisi ŞENTÜRK LEYLA,AKTAŞ ELİF

VI. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı, Niğde, TÜRKİYE , ss.369-376, 2014.05.04

Sosyal Medyada Türkçenin Kullanımı Üzerine Nitel Bir Araştırma AKTAŞ ELİF,ŞENTÜRK LEYLA

VI. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı, Niğde, TÜRKİYE , ss.369-377, 2014.05.04

İlkokul Birinci Sınıf Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Metinlerdeki Değer Aktarımı AKTAŞ ELİF

VI.Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Trabzon, TÜRKİYE , ss.118-118, 2013.09.15

Cemal Süreya ve Çocuk Edebiyatı ŞENTÜRK LEYLA,AKTAŞ ELİF

VI. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Trabzon, TÜRKİYE , ss.120-120, 2013.09.15

Ortaokul Medya Okuryazarlığı Dersi Öğretim Programı ile Türkçe Dersi Öğretim Programı'nın Örtüşme Düzeyleri AKTAŞ ELİF,BAKİ YASEMİN

II. Uluslararası Dil ve İletişim Sempozyumu, İzmir, TÜRKİYE , ss.777-786, 2013.06.17

Türkçe Ders Kitaplarında Halk Edebiyatı Metin Türleirnin Kullanımı Üzerine Bir İnceleme BAKİ YASEMİN,AKTAŞ ELİF

V. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, TÜRKİYE , ss.2215-2229, 2013.06.06

Toplumsal Değişim Sürecinde Namık Kemal'in Eğitim Anlayışından Günümüze Yansımalar AKTAŞ ELİF

I. Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatı Kongresi., Saraybosna, BOSNA HERSEK , ss.197-208, 2013.05.23

Laswell'in Kitle İletişim Kuramına Göre Değerlendirilen Nasreddin Hoca Fıkralarının Türkçe Öğretimindeki Yeri BAKİ YASEMİN,AKTAŞ ELİF

II. Uluslararası Dil ve İletişim Sempozyumu, İzmir, TÜRKİYE , ss.749-760, 1913.06.17

TÜRKÇE DERSLERİNDE DİNLEME METİNLERİNİN İŞLENİŞİNE VE DİNLEME TÜRLERİNİN KULLANILIŞINA YÖNELİK SINIF İÇİ UYGULAMALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ AKTAŞ ELİF,UZUNER YURT SERAP

ISLET-2017 3. Uluslararası Dil Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu, , , ss.-,

KİTAP & KİTAP BÖLÜMLERİ

Bir Eğitimci Olarak Namık Kemal AKTAŞ ELİF

Sosyal ve Beşerî Bilimlerde Uluslararası Araştırma ve Derlemeler, Doç. Dr. Ayşe ÇATALCALI CEYLAN,Editör, Serüven Yayınları Ankara, ss.143-177, 2023

Okuma Eğitimi ve Drama AKTAŞ ELİF

Etkinlik Örnekleriyle Türkçe Eğitiminde Drama ve Tiyatro Uygulamaları, Elif Aktaş, Ayşegül Oğuz Namdar,Editör, Nobel Yayınevi Ankara, ss.40-65, 2022

Türkçe Eğitiminde Drama ve Tiyatro ile ilgili Yapılmış Lisansüstü Tezlere Genel Bir Bakış (2018-2021) AKTAŞ ELİF, OĞUZ NAMDAR AYŞEGÜL

Etkinlik Örnekleriyle Türkçe Eğitiminde Drama ve Tiyatro Uygulamaları, Elif Aktaş, Ayşegül Oğuz Namdar,Editör, Nobel Yayınevi Ankara, ss.240-260, 2022

Çocuk Edebiyatı Eserlerine Yönelik Dijital Öykü Uygulamaları AKTAŞ ELİF

TEKNODRAMART - Teknoloji Destekli Drama Yöntemi ile Sanat Eğitimi Uygulamaları, Oğuz Namdar, Ayşegül,Editör, Nobel Yayıncılık Ankara, ss.10-45, 2022

KÖK DEĞERLERİN KAZANDIRILMASINDA ÖRNEK OLAY UYGULAMALARI AKTAŞ ELİF

Alternatif Yöntemlerle Çocuk Kitaplarında Değerler, Ayşegül Oğuz Namdar,Editör, Eğiten Kitap Ankara, ss.20-20, 2021

BELÇİKA'DA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ AKTAŞ ELİF

DÜNYADA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ (KURAM DURUM UYGULAMA SORUN VE ÇÖZÜMLER), ELİF AKTAŞ, VEDAT HALİTOĞLU,Editör, NOBEL YAYINCILIK ANKARA, ss.120-160, 2021

Değer Eğitiminde Fıkra Türünün Kullanımı AKTAŞ ELİF

Metinler ve Etkinliklerle Karakter ve Değer Eğitimi, Kolaç, Emine,Editör, Nobel Yayıncılık Ankara, ss.20-51, 2021

Değer Eğitiminde Şiir Türünün Kullanımı AKTAŞ ELİF

Metinler ve Etkinliklerle Karakter ve Değer Eğitimi, Kolaç, Emine,Editör, Nobel Yayıncılık Ankara, ss.51-65, 2021

Eleştirel Okuma Becerisi Bakımından 2019 Türkçe Dersi Öğretim Programı'nın (1-8. Sınıflar) Değerlendirilmesi AKTAŞ ELİF

Türkçeye Saygı Prof. Dr. H. Ömer Karpuz'a Armağan, Aydemir, Özgür Kasım; Uysal, İdris Nebi; Öztürk, Fatih,Editör, Palet Yayınları Konya, ss.39-59, 2021

YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YAZMA (YAZILI İLETİŞİM, ETKİLEŞİM VE ÜRETİM) AKTAŞ ELİF

Etkinlik Temelli Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi (Kuramdan Uygulamaya), Aktaş, Elif; Halitoğlu, Vedat,Editör, Nobel Yayıncılık Ankara, ss.157-185, 2021

Nurettin İğci AKTAŞ ELİF

TEİS Türk Edebiyatı İsimler Sözlüğü (Çocuk Edebiyatı), Prof.Dr. Mustafa İsen, Prof.Dr. Yakup Çelik, Prof.Dr. M. Öcal Oğuz, Prof.Dr. Fazıl Gökçek, Doç.Dr. Gonca Gökalp Alpaslan, Doç.Dr. Mustafa Kurt, Prof. Dr. Osman Horata, Doç. Dr. Tuba Durmuş,Editör, http://teis.yesevi.edu.tr/ ANKARA, ss.1-1, 2019

Miyase Sertbarut AKTAŞ ELİF

TEİS Türk Edebiyatı İsimler Sözlüğü (Çocuk Edebiyatı), Prof.Dr. Mustafa İsen, Prof.Dr. Yakup Çelik, Prof.Dr. M. Öcal Oğuz, Prof.Dr. Fazıl Gökçek, Doç.Dr. Gonca Gökalp Alpaslan, Doç.Dr. Mustafa Kurt, Prof. Dr. Osman Horata, Doç. Dr. Tuba Durmuş,Editör, http://teis.yesevi.edu.tr/ ANKARA, ss.1-1, 2019

İbrahim Aşkî Tanık AKTAŞ ELİF

TEİS Türk Edebiyatı İsimler Sözlüğü (Çocuk Edebiyatı), Prof.Dr. Mustafa İsen, Prof.Dr. Yakup Çelik, Prof.Dr. M. Öcal Oğuz, Prof.Dr. Fazıl Gökçek, Doç.Dr. Gonca Gökalp Alpaslan, Doç.Dr. Mustafa Kurt, Prof. Dr. Osman Horata, Doç. Dr. Tuba Durmuş,Editör, http://teis.yesevi.edu.tr/ ANKARA, ss.1-1, 2019

Halil Kocagöz AKTAŞ ELİF

TEİS Türk Edebiyatı İsimler Sözlüğü (Çocuk Edebiyatı), Prof.Dr. Mustafa İsen, Prof.Dr. Yakup Çelik, Prof.Dr. M. Öcal Oğuz, Prof.Dr. Fazıl Gökçek, Doç.Dr. Gonca Gökalp Alpaslan, Doç.Dr. Mustafa Kurt, Prof. Dr. Osman Horata, Doç. Dr. Tuba Durmuş,Editör, http://teis.yesevi.edu.tr/ ANKARA, ss.1-1, 2019

Göktürk Mehmet Uytun AKTAŞ ELİF

TEİS Türk Edebiyatı İsimler Sözlüğü (Çocuk Edebiyatı), Prof.Dr. Mustafa İsen, Prof.Dr. Yakup Çelik, Prof.Dr. M. Öcal Oğuz, Prof.Dr. Fazıl Gökçek, Doç.Dr. Gonca Gökalp Alpaslan, Doç.Dr. Mustafa Kurt, Prof. Dr. Osman Horata, Doç. Dr. Tuba Durmuş,Editör, http://teis.yesevi.edu.tr ANKARA, ss.1-1, 2019

Mevlüt Kaplan AKTAŞ ELİF

TEİS Türk Edebiyatı İsimler Sözlüğü (Çocuk Edebiyatı), Prof.Dr. Mustafa İsen, Prof.Dr. Yakup Çelik, Prof.Dr. M. Öcal Oğuz, Prof.Dr. Fazıl Gökçek, Doç.Dr. Gonca Gökalp Alpaslan, Doç.Dr. Mustafa Kurt, Prof. Dr. Osman Horata, Doç. Dr. Tuba Durmuş,Editör, http://teis.yesevi.edu.tr/ Ankara, ss.1-1, 2019

AKTAŞ ELİF

Ortaokul Türkçe 5 Ders Kitabı, Elif AKTAŞ,Editör, MEB Yayınları Ankara, ss.-, 2018

Şiir AKTAŞ ELİF

Yeni Türk Edebiyatı I Batı Etkisinde Gelişen Türk Edebiyatı, Osman Gündüz, Tacettin Şimşek,Editör, Grafiker Yayınları Ankara, ss.-, 2017

Çocuk Edebiyatında Türler AKTAŞ ELİF

Okul Öncesinde Çocuk Edebiyatı ve Medya El Kitabı, Tacettin Şimşek,Editör, Grafiker Yayınları ANKARA, ss.161-219, 2016

AKTAŞ ELİF

Namık Kemal ve Eğitim, ,Editör, Ekin Basım Yayın Bursa, ss.-, 2015

YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇENİN ÖĞRETİMİNDE OYUNLARIN BAŞARIYA ETKİSİ AKTAŞ ELİF

TÜRKÇE EĞİTİMİNDE KURAMSAL VE UYGULAMALI ÇALIŞMALAR, Kamil İşeri, Gökhan Çetinkaya, Tuğba Çelik,,Editör, Pegem Akademi Yayıncılık Ankara, ss.415-431, 2015

FARKLI ARAŞTIRMA KONULARI KAPSAMINDA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ AKTAŞ ELİF,ŞENTÜRK LEYLA

TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KURAMSAL VE UYGULAMALI ÇALIŞMALAR, Kamil İşeri, Gökhan Çetinkaya, Tuğba Çelik,Editör, Pegem Akademi Yayıncılık Ankara, ss.369-376, 2015

Editörlükler

Etkinlik Örnekleriyle Türkçe Eğitiminde Drama ve Tiyatro Uygulamaları Editör

Nobel Akademi Yayıncılık , ,2022

Uluslararası, Kitap, Basılı

Ortaokul Türkçe 5 Ders Kitabı Editör

Bilnet Matbaacılık , ,2017

Ulusal, Kitap, Basılı+Elektronik

Ortaokul Türkçe 5 Ders Kitabı Editör

Bilnet Matbaacılık , ,2017

Ulusal, Kitap, Basılı+Elektronik

Proje & Patent & Tasarım

Projeler

  • Öğretim Elemanlarının Yazılı Sınav Soruları Yazma Becerilerini Geliştirme

    Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi ÖSYM 03 03 2011 tarihli ve 27863 sayılı Resmî Gazete de yayımlanarak yürürlüğe giren 6114 sayılı Kanun la eğitim camiasının Çoktan Seçmeli Sorulardan oluşan sınavlara yönelik eleştirilerine ve soruların dezavantajlarını ortadan kaldırmak amacıyla kapsamlı bir çalışma başlatmış ve oldukça önemli gelişmeler kaydetmiştir Yurt dışındaki uygulamalar yerinde incelenmiştir Bu çalışmalarda görülmüştür ki İngiltere ABD Avustralya gibi pek çok gelişmiş ülke öğrencilerinin eleştirel düşünme ve bilgileri analiz etme gibi üst düzey bilişsel becerilerini de ölçmek bu ölçümler doğrultusunda öğrencileri başarı düzeylerine göre sıralayabilmek ve üniversitelere yerleştirmek için çoktan seçmeli sorularla yapılan sınavlarla yetinmeyip yazılı sınavlar da uygulamaktadır Bu bilgiler ışığında ve ölçme ve değerlendirme alanındaki gelişmeler doğrultusunda ÖSYM sınavlarda açık uçlu soruların sorularak adayların bilgilerinin daha sağlıklı ölçülmesinin sağlanabilmesi amacıyla çalışmalar yapmıştır Bu amaçla yurt içinden ve yurt dışından uzmanlar tarafından ÖSYM personelinin açık uçlu soruların hazırlanmasına ve puanlanmasına yönelik eğitimleri yapılmış sınavların uygulanması cevapların değerlendirilmesine yönelik olarak teknik altyapı hazırlıkları tamamlanmıştır 2013 yılında 1181 adayın sınava katıldığı bir deneme sınavı başarı ile gerçekleştirilmiştir 8 Mart 2015 tarihinde yapılacak olan 2015 İçişleri Bakanlığı Kaymakam Adaylığı Giriş Sınavında olduğu gibi ilgili kurumlarının olumlu görüşü alınarak yapılacak sınavlarda adaylara yeterli süre ve bilgi verilerek kısmen ya da tamamen uygulanması planlanmıştır ÖSYM 2015 Yukarıda açıklanan gerekçe ve sorunlardan dolayı üst düzey zihinsel becerilerin ortaya çıkarılması amacı ile kullanılan açık uçlu soruların yazım ve puanlamasına yönelik öğretim elemanlarının bu becerilerinin geliştirilmesi gerekliği ortaya çıkmıştır Bu gereklilik çerçevesinde projenin amacı öğretim elemanlarının yazılı sınav soruları yazma becerilerini geliştirmektir Bu genel amaç doğrultusunda projede öğretim elemanlarının açık uçlu soruları kazanımlara uygun yazımı soruları dereceli puanlama anahtarı Rubrik geliştirerek puanlanması objektif ölçmeler için ölçme aracından ve ölçmeciden kaynaklanan hataları azaltmaları beklenmektedir Bu proje kapsamında elde edilen bulguların ilerleyen yıllarda her üniversitenin hem öğretim elemanlarının uluslararası düzeyde sorular yazmalarına hem de öğrencilerinin üst düzey düşünme becerilerinin geliştirilmesine öğrenci başarısının artırılmasına ve üniversitelerinin araştırma ve proje yapan ve analitik düşünebilen öğrenciler yetiştirmesine yönelik çalışmalarına kaynaklık edip katkı sağlayacağı düşünülmektedir

    Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
    ULUSAL , Tamamlandı
    19.11.2018 22.09.2015
  • 27.12.2017 12.10.2015
  • Türkçe Eğitimi Lisans Öğrencilerine Dijital Öykü Eğitimi

    21. yüzyıl yeterlilikleri çerçevesindeTürkçe Eğitimi lisans öğrencilerine yönelik dijital öykü oluşturma ve değerlendirme etkinliği

    TÜBİTAK PROJESİ
    ULUSAL , Tamamlandı
    29.10.2017 22.10.2017

Patentler

  • Tasarımlar

    Bilimsel Çalışmalar

    BİLİMSEL ÇALIŞMALAR

    Bilimsel Üyelikler & Hakemlikler

    BİLİMSEL ÜYELİKLER

    • Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Yazarlar Birliği

      Bilimsel Kuruluş

      Üye , 2021
    • Çağdaş Drama Derneği

      Bilimsel Kuruluş

      Üye , 2021

    BİLİMSEL HAKEMLİKLER

    Sanatsal Faaliyetler

    Sanatsal Faaliyetler

    Başarılar

    ÖDÜLLER

    • Teşekkür Belgesi

      2016

      MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI

    • Akademik Teşvik

      2016

      RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ

    • Başarı Ödülü

      2021

      ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ

    YÖKSİS ATIFLAR

    • 2021 Yılı Atıf Sayısı :0

    Duyuru & Doküman

    Duyurular

    Dokümanlar

    Diğer Faaliyetler

    DİĞER FAALİYETLER