Yüksek Lisans
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ, KAZIM KARABEKİR EĞİTİM FAKÜLTESİ, TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ,TÜRKÇE EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Scopus Citation-Count | Scopus Cited-by-count | Scopus Toplam Yayın | Scopus Eid Değeri | Scopus Orcid Değeri | Scopus Link |
---|
Google H-index | Google i10-index | Google H-index 2018 | Google i10-index 2018 | Google Atıf | Google Atıf 2018 |
---|
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ, KAZIM KARABEKİR EĞİTİM FAKÜLTESİ, TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ,TÜRKÇE EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ, KAZIM KARABEKİR EĞİTİM FAKÜLTESİ, TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ,TÜRKÇE EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, TÜRKÇE EĞİTİMİ (DR),
Kubaşık öğrenme yönteminin 8. sınıf Türkçe derslerinde uygulanması ve sonuçları
Namık Kemal'in eserlerinde eğitsel bir değer olarak insan
ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/
ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/TÜRKÇE EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/
Université Libre de Bruxelles, Faculty of Letters, Translation and Communication,
Université Catholique de Louvain, Instıtue of Living Languages,
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/TÜRKÇE EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ/EĞİTİM FAKÜLTESİ/TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/TÜRKÇE EĞİTİMİ ANABİLİM DALI/
ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ
ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ
ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ
ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ
Ders Adı:Yüksek Lisans Tezi Ders Saati: 1 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:Seminer Ders Saati: 2 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:Uzmanlık Alan Dersi II Ders Saati: 4 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:Uzmanlık Alan Dersi I Ders Saati: 4 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:Türkçe Öğretiminde Uygulamalı Metin Bilgisi Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:Öğretmenlik Uygulaması Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Okul Deneyimi Ders Saati: 1 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Roman ve Hikâye Teorisi Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Seminer Ders Saati: 2 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:Yazı Yazma Teknikleri Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Uzmanlık alan Dersi I Ders Saati: 4 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Anlatma Teknikleri II: Konuşma Eğitimi Ders Saati: 4 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Yeni Türk Edebiyatı II Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Topluma Hizmet Uygulamaları Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Anlama Teknikleri I: Dinleme Eğitimi Ders Saati: 4 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Yeni Türk Edebiyatı I Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Yeni Türk Edebiyatı II Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Ders Saati: 4 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Topluma Hizmet Uygulamaları Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Medya Okuryazarlığı Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Türkçe Öğretimi Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Türkçe Ders Kitabı İncelemeleri Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Türkçe Ders Kitabı İncelemeleri Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Yüksek Lisans Tezi Ders Saati: 2 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:Öğetmenlik Uygulaması Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Uzmanlık Alan Dersi II Ders Saati: 4 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:Uzmanlık Alan Dersi I Ders Saati: 4 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:Türkçe Öğretimi Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Yeni Türk Edebiyatı II Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Yeni Türk Edebiyatı II Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Metinlerle Türkçe Öğretimi Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Yeni Türk Edebiyatı I Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Yüksek Lisans Tezi Ders Saati: 2 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:Uzmanlık Alan Dersi II Ders Saati: 4 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:Uzmanlık Alan Dersi I Ders Saati: 4 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:Okul Deneyimi Ders Saati: 1 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Yazı Yazma Teknikleri Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Anlatma Teknikleri II: Konuşma Eğitimi Ders Saati: 4 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Türkçe Öğretimi Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Türkçe Öğretiminde Uygulamalı Metin Bilgisi Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:Yeni Türk Edebiyatı I Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Türkçe Öğretiminde Uygulamalı Metin Bilgisi Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:Türkçe Öğretimi Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Öğretim Elemanlarının Yazılı Sınav Soruları Yazma Becerilerini Geliştirme
Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi ÖSYM 03 03 2011 tarihli ve 27863 sayılı Resmî Gazete de yayımlanarak yürürlüğe giren 6114 sayılı Kanun la eğitim camiasının Çoktan Seçmeli Sorulardan oluşan sınavlara yönelik eleştirilerine ve soruların dezavantajlarını ortadan kaldırmak amacıyla kapsamlı bir çalışma başlatmış ve oldukça önemli gelişmeler kaydetmiştir Yurt dışındaki uygulamalar yerinde incelenmiştir Bu çalışmalarda görülmüştür ki İngiltere ABD Avustralya gibi pek çok gelişmiş ülke öğrencilerinin eleştirel düşünme ve bilgileri analiz etme gibi üst düzey bilişsel becerilerini de ölçmek bu ölçümler doğrultusunda öğrencileri başarı düzeylerine göre sıralayabilmek ve üniversitelere yerleştirmek için çoktan seçmeli sorularla yapılan sınavlarla yetinmeyip yazılı sınavlar da uygulamaktadır Bu bilgiler ışığında ve ölçme ve değerlendirme alanındaki gelişmeler doğrultusunda ÖSYM sınavlarda açık uçlu soruların sorularak adayların bilgilerinin daha sağlıklı ölçülmesinin sağlanabilmesi amacıyla çalışmalar yapmıştır Bu amaçla yurt içinden ve yurt dışından uzmanlar tarafından ÖSYM personelinin açık uçlu soruların hazırlanmasına ve puanlanmasına yönelik eğitimleri yapılmış sınavların uygulanması cevapların değerlendirilmesine yönelik olarak teknik altyapı hazırlıkları tamamlanmıştır 2013 yılında 1181 adayın sınava katıldığı bir deneme sınavı başarı ile gerçekleştirilmiştir 8 Mart 2015 tarihinde yapılacak olan 2015 İçişleri Bakanlığı Kaymakam Adaylığı Giriş Sınavında olduğu gibi ilgili kurumlarının olumlu görüşü alınarak yapılacak sınavlarda adaylara yeterli süre ve bilgi verilerek kısmen ya da tamamen uygulanması planlanmıştır ÖSYM 2015 Yukarıda açıklanan gerekçe ve sorunlardan dolayı üst düzey zihinsel becerilerin ortaya çıkarılması amacı ile kullanılan açık uçlu soruların yazım ve puanlamasına yönelik öğretim elemanlarının bu becerilerinin geliştirilmesi gerekliği ortaya çıkmıştır Bu gereklilik çerçevesinde projenin amacı öğretim elemanlarının yazılı sınav soruları yazma becerilerini geliştirmektir Bu genel amaç doğrultusunda projede öğretim elemanlarının açık uçlu soruları kazanımlara uygun yazımı soruları dereceli puanlama anahtarı Rubrik geliştirerek puanlanması objektif ölçmeler için ölçme aracından ve ölçmeciden kaynaklanan hataları azaltmaları beklenmektedir Bu proje kapsamında elde edilen bulguların ilerleyen yıllarda her üniversitenin hem öğretim elemanlarının uluslararası düzeyde sorular yazmalarına hem de öğrencilerinin üst düzey düşünme becerilerinin geliştirilmesine öğrenci başarısının artırılmasına ve üniversitelerinin araştırma ve proje yapan ve analitik düşünebilen öğrenciler yetiştirmesine yönelik çalışmalarına kaynaklık edip katkı sağlayacağı düşünülmektedir
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesiÖğretmenler Derslerini Yaratıcı Drama Yöntemiyle İşlemeyi Öğreniyor
Yaratıcı drama
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesiTürkçe Eğitimi Lisans Öğrencilerine Dijital Öykü Eğitimi
21. yüzyıl yeterlilikleri çerçevesindeTürkçe Eğitimi lisans öğrencilerine yönelik dijital öykü oluşturma ve değerlendirme etkinliği
TÜBİTAK PROJESİTürkçe Dersi Öğretim Programı Güncelleme Çalıştayı
Türkçe Dersi (1-8. sınıflar) Öğretim Programı güncelleme ve sadeleştirme çalışmalarında Temel Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından koordinatör akademisyen olarak görevlendirildim. İstanbulDers Kitabı Hazırlama Çalışması
Güncellenen Türkçe Dersi Öğretim Programı’xxna uygun ders kitabı hazırlama çalışması kapsamında Temel Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından editörlük görevi verildi. AnkaraKomisyon Çalışması
İlk ve ortaöğretim kurumlarında uygulanmakta olan öğretim programlarının değerlendirilmesi, sadeleştirilmesi, güncellenmesi ve geliştirilmesi çalışmaları kapsamında tamamlanan taslak öğretim programlarının askıya çıkarılması sonrasında kamuoyundan gelen görüş ve önerilerin değerlendirilmesine yönelik çalışma gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada Türkçe Dersi Öğretim Programı’xxna yönelik olarak yapılan panelde koordinatör akademisyen olarak görevlendirildim. AntalyaTürkçe Dersi Öğretim Programı Güncelleme Çalıştayı
Türkçe Dersi Öğretim Programı’xxnın (1-8. sınıflar) güncellenmesi ve sadeleştirilmesine yönelik çalıştayda Temel Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından koordinatör akademisyen olarak görevlendirildim. AntalyaGüncellenen Öğretim Programlarının Değerlendirilmesi Çalıştayı
Güncellenen Türkçe Dersi Öğretim Programı’xxnın değerlendirilmesine yönelik gerçekleştirilen çalıştay kapsamında Temel Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından koordinatör akademisyen olarak görevlendirildim. AntalyaTürkçe Ders Kitabı İnceleme Paneli
İlköğretim 5. Sınıf Türkçe Dersi Öğretmen Kılavuz Kitabı, Öğrenci Çalışma Kitabı ve Ders Kitabı inceleme çalışmaları kapsamında TTKB’xxnın düzenlediği panelde panelist olarak görevlendirildim. AnkaraTürkçe Ders Kitabı İnceleme Paneli
Türkçe 8. sınıf Öğretmen Kılavuz Kitabı, Öğrenci Çalışma Kitabı ve Ders Kitabı’xxnın incelenmesi ve değerlendirilmesine yönelik olarak Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın düzenlediği panelde panelist olarak görevlendirildim. AnkaraTürkçe Ders Kitabı İnceleme Paneli
Türkçe 7. sınıf Ders Kitabı, Çalışma Kitabı ve Öğretmen Kılavuz Kitaplarının değerlendirilmesine ve incelenmesine yönelik olarak Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın düzenlediği panelde panelist olarak görevlendirildim. AnkaraTürkçe Ders Kitabı İnceleme Paneli
Türkçe 6 ve 7. sınıf ders kitaplarının değerlendirilmesine ve incelenmesine yönelik olarak Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın düzenlediği panelde panelist olarak görevlendirildim. AnkaraDers Kitabı-Yazılı Materyal Hazırlama ve İnceleme Teknikleri Kursu
Bu etkinlik Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü tarafından, yönetici ve öğretmenleri ”Ders Kitabı-Yazılı Materyal Hazırlama” konusunda bilgilenirmek amacıyla düzenlenmiştir. Etkinlikte 10 saatlik bir ders sunumu tarafımdan yapılmıştır. RizeSeçmeli Deslerin Öğretim Programını Güncelleme Çalıştayı
Millî Eğitim Bakanlığı tarafından gerçekleştirilen seçmeli derslerin öğretim programlarının temel becerileri kapsayan ve değerler eğitimine önem veren bir anlayışla sadeleştirilmesi çalışmaları kapsamında Okuma Becerileri Dersi Öğretim Programı’xxnın güncelleme çalışmasında görevlendirildim. AntalyaDers Kitabı Hazırlık Çalışması
Güncellenen Türkçe Dersi Öğretim Programı'na uygun ders kitabı hazırlama çalışmasında görevli öğretmenlere rehberlik etme amacıyla editörlük görevi verildi. AnkaraÇalıştay
Eğitimin temel basamağında nitelikli eğitimin değerlendirilmesine yönelik Temel Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilen çalıştayda Türkçe Dersi Öğretim Programı güncelleme koordinatörü olarak görevlendirildim. İstanbulTürkçe Dersi Öğretim Programı Güncelleme Çalıştayı
Türkçe Dersi Öğretim Programı'nın güncellenmesi ve sadeleştirilmesi kapsamında gerçekleştirilen çalıştay. SamsunDergi
International Online Journal of Educational Sciences
Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Türkçe EğitimiDergi
Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi
Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Türkçe EğitimiDergi
Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi
Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı->Türkçe EğitimiMİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ
ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ