Doktora
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ, FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ (DR),
Scopus Citation-Count | Scopus Cited-by-count | Scopus Toplam Yayın | Scopus Eid Değeri | Scopus Orcid Değeri | Scopus Link |
---|
Google H-index | Google i10-index | Google H-index 2018 | Google i10-index 2018 | Google Atıf | Google Atıf 2018 |
---|
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ, FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ (DR),
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ (YL) (TEZLİ),
HİTİT ÜNİVERSİTESİ, FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ (YL) (TEZLİ),
HİTİT ÜNİVERSİTESİ, MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ, MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ,MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ PR.
Characterisation of pem fuel cell cold start process
Katı oksit yakıt pili interkonnektörlerinin toz metalurjisi yöntemiyle üretimi ve performanslarının incelenmesi
ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ, RAFET KAYIŞ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ, ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ/RAFET KAYIŞ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ/MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ/MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI/
ADANA BİLİM VE TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ, MÜHENDİSLİK VE DOĞA BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, ADANA BİLİM VE TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ/MÜHENDİSLİK VE DOĞA BİLİMLERİ FAKÜLTESİ/MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ/
Ders Adı:Industrial Design Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans
Ders Adı:Mathematical Tools for Mechanical Engineers Ders Saati: 4 , İngilizce,Lisans
Ders Adı:Fundamentals of Electrical-Electronical Engineering Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans
Ders Adı:Occupational Health and Safety II Ders Saati: 1 , İngilizce,Lisans
Ders Adı:Introduction to Computer and Information Systems Ders Saati: 2 , İngilizce,Lisans
Ders Adı:Fluid Mechanics II Ders Saati: 3 , İngilizce,Lisans
Ders Adı:Numerical Methods Ders Saati: 3 , İngilizce,Lisans
Ders Adı:Heat Transfer Ders Saati: 4 , İngilizce,Lisans
Ders Adı:Mühendislik Bilimi Ders Saati: 3 , Türkçe,Önlisans
Eklemeli imalat sistemleri ile birlikte ürün geliştirme süresi kısalmış ve üretim maliyetleri azalmıştır. Üç boyutlu yazıcılar karmaşık şekilleri kolaylıkla üretebilmesinden dolayı dikkatleri üzerine çekmiştir. Bir objeyi üç boyutlu olarak üretebilmek için firmalar farklı sistemler geliştirmiş ve mevcut sitemleri de hem yazılımsal hem de donanımsal olarak geliştirmeye devam etmektedir. Geliştirilen sistemler içerisinde en yaygın olarak kullanılanı modifikasyona uygun olması ve düşük maliyetinden dolayı Ergiyik Biriktirmeli Modelleme (FDM) tekniği’dir. Fakat kullanılan sistemin yazım sisteminden dolayı boşluklar oluşmakta ve buda üretilen ürünün mekanik özelliklerini olumsuz olarak etkilemektedir. Bu çalışmada, PLA ve ABS polimerler kullanılarak FDM tekniği ile mod I kırılma numuneleri hazırlanacaktır. Hazırlanan numuneler için hem ergiyiğin aktığı nozül çapının ve hem de üretilen malzemenin bulunduğu ortam sıcaklığının kırılma karakteristiğine etkisi deneysel ve sem mikrografileri ile araştırılacak. Kırılma tokluğu ve çatlak gelişimi incelenecektir.
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesiEklemeli imalat sistemleri ile birlikte ürün geliştirme süresi kısalmış ve üretim maliyetleri azalmıştır. Üç boyutlu yazıcılar karmaşık şekilleri kolaylıkla üretebilmesinden dolayı dikkatleri üzerine çekmiştir. Bir objeyi üç boyutlu olarak üretebilmek için firmalar farklı sistemler geliştirmiş ve mevcut sitemleri de hem yazılımsal hem de donanımsal olarak geliştirmeye devam etmektedir. Geliştirilen sistemler içerisinde en yaygın olarak kullanılanı modifikasyona uygun olması ve düşük maliyetinden dolayı Ergiyik Biriktirmeli Modelleme (FDM) tekniği’dir. Fakat kullanılan sistemin yazım sisteminden dolayı boşluklar oluşmakta ve buda üretilen ürünün mekanik özelliklerini olumsuz olarak etkilemektedir. Bu çalışmada, PLA ve ABS polimerler kullanılarak FDM tekniği ile mod I kırılma numuneleri hazırlanacaktır. Hazırlanan numuneler için hem ergiyiğin aktığı nozül çapının ve hem de üretilen malzemenin bulunduğu ortam sıcaklığının kırılma karakteristiğine etkisi deneysel ve sem mikrografileri ile araştırılacak. Kırılma tokluğu ve çatlak gelişimi incelenecektir.
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesiKatı Oksit Yakıt Pili, İnterkonnektör Plaka Üretimi, Toz Metalurjisi
-Tübitak 1001PEM Yakıt Pili Soğuk Çalıştırma Prosesinin Karakterizasyonu
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
PEM Yakıt Pili Soğuk Çalıştırma Prosesinin Karakterizasyonu
PEM Yakıt Pili
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesiGünümüzde alanında en çok çalışılan yakıt pili türlerinden birisi olan PEM yakıt pilleri, özellikle otomotiv sektöründe kullanılmakta ve içten yanmalı motorlara alternatif olarak geliştirilmektedir. PEM yakıt pilleri, temel olarak elektrokimyasal reaksiyonların gerçekleştiği membran elektrot grubu (MEG), tepkimeye girecek olan gazların MEG'e ulaşmasını sağlayan gaz difüzyon kanalları, hücre bileşenleri arasında hava/yakıt karışımını ve sızıntıları engelleyen sızdırmazlık elemanları ve hücreye mekanik destek sağlayan, üzerinde gaz akış kanalları bulunduran ve hücrede meydana gelen akımın çekilmesini sağlayan bipolar plakalardan oluşmaktadır. Bu proje başvurusunun ilgi konusu olan bipolar plakalar (BP), birbirlerine seri olarak eklenerek, her bir hücrenin anodu ve katodu arasındaki elektriksel iletimi ve mekanik desteği sağlamanın yanı sıra, üzerinde bulunan kanallar vasıtasıyla anot ve katot reaksiyon bölgelerine gönderilen hava ve yakıtın taşınmasını da sağlamaktadır. Yakıt pilinin üretmesi istenen güç miktarını karşılamak için BP'ler, MEG'ler ve sızdırmazlık elemanları (SE) seri olarak bağlanmakta ve bu sayede stak adı verilen çoklu yakıt pilinden meydana gelen yapı oluşturulmaktadır. BP'ler stak ağırlığının yaklaşık olarak %80'ini, stak maliyetinin ise yaklaşık %35'ini oluşturur. BP'ler, kolay ve seri üretilebilir, hafif, korozyon direnci yüksek, elektriksel iletkenliği ve mekanik dayanımı yüksek olmalıdır. Aynı zamanda pahalı da olmamalıdır. Günümüzde dünyada en yaygın kullanılan BP malzemesi yüksek elektriksel iletkenliği (oda sıcaklığında 104 S/cm) nedeniyle grafittir. Fakat grafitin işleme zorluğu ve kırılgan yapısı, en büyük dezavantajlarını oluşturmaktadır. Grafite alternatif olarak ise paslanmaz çelik ve alüminyum alaşımları da hafiflik sağladığı ve elektriksel iletkenlikleri yüksek olduğu için kullanılmaktadır. Bu çalışmada PEM yakıt pillerinde kullanılan BP'lerin, kompozit malzemelerden üretiminin sağlanması amaçlanmaktadır. Üretilecek olan kompozit BP'nin sahip olduğu içeriğin literatürde olmaması ve yeni araştırılıyor olması, çalışmanın özgün yanını ortaya koymaktadır. Kompozit BP'ler üretilerek; elektriksel iletkenliğinin, mekanik özelliklerinin ve performans değerlerinin literatürdeki ticari bir BP ile karşılaştırmasının yapılması amaçlanmaktadır. Böylelikle, üretilen nihai ürünün PEM yakıt pilinde BP olarak kullanılıp kullanılamayacağı araştırılmış olacaktır.
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesiStraingage Teorisi ve Uygulama Eğitimine Giriş
Strain ölçüm teorisi, Straingage yapıştırma teknikleri, Straingage ölçümünün yapılması, Kablolama ve lehimleme, Koruyucu kaplamaları Bias Mühendislik İstanbul-Altunizade Ofis