Lisans
EGE ÜNİVERSİTESİ, TIP FAKÜLTESİ, TIP PR.,
Scopus Citation-Count | Scopus Cited-by-count | Scopus Toplam Yayın | Scopus Eid Değeri | Scopus Orcid Değeri | Scopus Link |
---|
Google H-index | Google i10-index | Google H-index 2018 | Google i10-index 2018 | Google Atıf | Google Atıf 2018 |
---|
EGE ÜNİVERSİTESİ, TIP FAKÜLTESİ, TIP PR.,
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ, TIP FAKÜLTESİ, TEMEL TIP BİLİMLERİ BÖLÜMÜ,TIBBİ MİKROBİYOLOJİ ANABİLİM DALI
ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ, TIP FAKÜLTESİ, ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ/TIP FAKÜLTESİ/TEMEL TIP BİLİMLERİ BÖLÜMÜ/TIBBİ MİKROBİYOLOJİ ANABİLİM DALI/TIBBİ MİKROBİYOLOJİ BİLİM DALI/
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ, TIP FAKÜLTESİ, AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/TIP FAKÜLTESİ/TEMEL TIP BİLİMLERİ BÖLÜMÜ/TIBBİ MİKROBİYOLOJİ ANABİLİM DALI/
EGE ÜNİVERSİTESİ, TIP FAKÜLTESİ, EGE ÜNİVERSİTESİ/TIP FAKÜLTESİ/CERRAHİ TIP BİLİMLERİ BÖLÜMÜ/ANESTEZİYOLOJİ VE REANİMASYON ANABİLİM DALI/
Ders Adı:Tıbbi Mikrobiyoloji- 2. sınıf Ders Saati: 1 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Tıbbi Mikrobiyoloji- 2. sınıf Ders Saati: 1 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Tıbbi Mikrobiyoloji- 2. sınıf Ders Saati: 1 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Mikrobiyoloji-Ağız Mikrobiyolojisi Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Mikrobiyoloji-Ağız Mikrobiyolojisi Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Mikrobiyoloji-Ağız Mikrobiyolojisi Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Tıbbi Mikrobiyoloji- 3. sınıf Ders Saati: 5 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Tıbbi Mikrobiyoloji- 3. sınıf Ders Saati: 5 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Tıbbi Mikrobiyoloji- 3. sınıf Ders Saati: 5 , Türkçe,Lisans
Sağlık Çalışanlarında Covid-19 Aşı Sonrası Antikor Yanıtının Değerlendirilmesi
Koronavirüsler, toplumda yaygın olarak görülen soğuk algınlığı gibi hafif infeksiyonlardan Orta Doğu Solunum Sendromu (MERS) ve Ağır Akut Solunum Sendromu (SARS) gibi daha ciddi infeksiyon tablolarına neden olabilirler. Aralık 2019’da Çin’de ilk olarak görülen ve pnömoni ile ilişkili daha önce tanımlanmamış bir coronavirus olan SARS COV-2, dünya çapında Pandemi gelişmesine sebep olmuştur. Damlacık, yakın temas ve solunum yolu ile bulaşan virus asemptomatik, hafif veya ağır klinik ve pnömoni tablosunun oluşmasına sebep olabilmekte, bazı durumlarda da infekte kişilerin risk faktörlerine bağlı olarak mortal seyredebilmektedir. İnfeksiyonun tanısı nazofarengeal ve orofarengeal swab ile alınan örneğin PCR ile çalışılması ile yapılmaktadır. İnfeksiyonun geçirilmesi ile beraber gelişen antikor yanıtını öğrenmek için de serolojik testler kullanılmaktadır. Bağışıklık sisteminin geliştirdiği bu antikorlar Spike ve nükleokapsid proteinlere karşı gelişen antikorlardır. Spike proteinin S1 subüniti virüsün hücreye tutunduğu reseptör olan ACE reseptörüne bağlanırken, diğer subüniti olan S2 virüsün hücreye girmesi için membran füzyonunda rol oynar. Nükleokapsid protein ise viral bir proteindir ve ribonükleoprotein kompleksinin çekirdeğini oluşturan viral RNA ya bağlanır. Oluşan bu antikorları tespit etmek, aşıya karşı immün cevabı anlamak için önemlidir. Spike proteinlerine karşı gelişen bu antikorlar yaklaşık 14. günden sonra artmaya başlarken, nükleokapsid proteinlerine karşı gelişen antikorlar yaklaşık 10. günden sonra artmaya başlar. Spike protein antikorları nötralizan antikor olarak virüsün inaktive edilmesinde rol oynar. Aşı uygulaması antikor yanıtının oluşmasında önemli bir basamaktır. Ülkemizde yapılmaya başlanan aşı ile virus, inaktive edilmiş bütün bir virus olarak verilmekte, gelişen antikor yanıtı ELISA yöntemi ile tespit edilmektedir. Çalışma kapsamında inaktif aşı sonrası elde edilen Spike proteinine karşı gelişen antikor
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi