Yüksek Lisans
GAZİ ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, FELSEFE ÖĞRETMENLİĞİ (YL) (TEZSİZ) (İÖ),
Scopus Citation-Count | Scopus Cited-by-count | Scopus Toplam Yayın | Scopus Eid Değeri | Scopus Orcid Değeri | Scopus Link |
---|
Google H-index | Google i10-index | Google H-index 2018 | Google i10-index 2018 | Google Atıf | Google Atıf 2018 |
---|
GAZİ ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ, FELSEFE ÖĞRETMENLİĞİ (YL) (TEZSİZ) (İÖ),
GAZİ ÜNİVERSİTESİ, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, SOSYOLOJİ (DR),
ANKARA ÜNİVERSİTESİ, DİL VE TARİH COĞRAFYA FAKÜLTESİ, SOSYOLOJİ BÖLÜMÜ,SOSYOLOJİ PR.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, SOSYOLOJİ (YL) (TEZLİ),
Türkiye’xxde sosyal konut politikaları ile yoksulluğun yönetimi
1984 Bulgaristan örneği: Göç edenler üzerine sosyolojik bir araştırma
ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ, SÜREKLİ EĞİTİM UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ, ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ/SÜREKLİ EĞİTİM UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ/
ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ, İKTİSADİ, İDARİ VE SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ, ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ/İKTİSADİ, İDARİ VE SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ/İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ BÖLÜMÜ/İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ ANABİLİM DALI/
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ, AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ/ÇALIŞMA EKONOMİSİ VE ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ BÖLÜMÜ/YÖNETİM VE ÇALIŞMA SOSYOLOJİSİ ANABİLİM DALI/
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ, AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ/ÇALIŞMA EKONOMİSİ VE ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ BÖLÜMÜ/YÖNETİM VE ÇALIŞMA SOSYOLOJİSİ ANABİLİM DALI/
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ, SOSYAL POLİTİKA VE GÖÇ ARAŞTIRMALARI UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ, AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/SOSYAL POLİTİKA VE GÖÇ ARAŞTIRMALARI UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ/
ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ
ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Ders Adı:Türkiye'nin Toplumsal Yapısı ve İşgücü Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Eğitim Sosyolojisi Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Sosyal Antropolojiye Giriş Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:İş Sağlığı ve Güvenliği Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:İş Sağlığı ve Güvenliği Ders Saati: 2 , Türkçe,Önlisans
Ders Adı:Sosyal Politika Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Sosyoloji Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Kentleşme ve İşgücü Göçleri Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:Tarımsal Yapılar ve Endüstriyel Dönüşüm Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Siyaset Bilimine Giriş Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:Toplum Bilim I Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Siyaset Bilimine Giriş Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:KENTLEŞME VE İŞGÜCÜ GÖÇLERİ Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:Sosyal Tabakalaşma ve Toplumsal Yapı Ders Saati: 3 , Türkçe,Doktora
Ders Adı:BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ETİK Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:Yoksulluk Araştırmaları Ders Saati: 1 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Tarımsal Yapılar ve Endüstriyel Dönüşüm Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:SİYASET BİLİMİNE GİRİŞ Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:TÜRKİYE’xxNİN TOPLUMSAL YAPISI Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Türkiye’xxde Sosyal Politika Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:KENTLEŞME VE İŞGÜCÜ GÖÇLERİ Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:Kent Sosyolojisi Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:SİYASET BİLİMİNE GİRİŞ Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ETİK Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:Sosyal Haklar ve Sosyal Politika 1 Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Sosyoloji Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:KENTLEŞME VE İŞGÜCÜ GÖÇLERİ Ders Saati: 1 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:TÜRKİYE’xxNİN TOPLUMSAL YAPISI Ders Saati: 1 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:SOSYAL HAKLAR VE SOSYAL POLİTİKA II Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:KENTLEŞME VE EMEK GÖÇÜ Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ II Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ I Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:SİYASET BİLİMİNE GİRİŞ Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:SOSYAL HAKLAR VE SOSYAL POLİTİKA I Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ETİK Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:TARIMDA EMEK PİYASALARI Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Seminer II Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Türkiye'nin Toplumsal Yapısı Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Sosyal Haklar ve Sosyal Politika II Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Kentleşme ve Emek Göçü Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Seminer I Ders Saati: 2 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Etik Ders Saati: 3 , Türkçe,Yüksek Lisans
Ders Adı:Tarımda Emek Piyasaları Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Sosyal Haklar ve Sosyal Politika I Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Siyaset Bilimine Giriş Ders Saati: 3 , Türkçe,Lisans
Ders Adı:Siyaset Bilimine Giriş Ders Saati: 9 , Türkçe,Lisans
“Mülteci ve Göçmen Toplulukları İçin Hoşgörü Projesi”
Günümüzde özellikle savaş mağdurları, içinde bulundukları durumda sağlık, eğitim, güvenlik gibi temel ihtiyaçlarını karşılayamaz duruma gelip, daha güvenli olduğunu düşündükleri başka ülkelere göç etmektedirler.Göç eden göçmenler, mülteciler gittikleri ülkelerde temel insani ihtiyaçlarına (barınma, yeme-içme gibi) ulaşma, işsizlik, yerel halk ile iletişim, yerel kültüre adaptasyon, yerel halk tarafından dışlanma gibi başka sorun ve sıkıntılarla karşılaşmaktadırlar.Çözüm olarak rehberlik ve eğitim talep etmektedirler. Ancak dünya genelinde sayısı 5 milyonu bulan Suriyeli mültecilere, aynı anda bu eğitimleri vermek mümkün değildir.Bu nedenle projenin amacı:Mülteci ve göçmenler konusundaki uzmanlar tarafından rehber kitaplar geliştirilmesi ve ülkeye gelen göçmen ve mültecilere verilecek eğitimlerde bu kitaplardan faydalanılmasını sağlamaktır.E-öğrenme ve web sayfası da hazırlanarak bilgi teknolojileri ile desteklenmesi sağlanacaktır.
Avrupa BirliğiAntalya Çocuk İşçiliği ile Mücadele İl Eylem Planının Hazırlanması Etap-I Araştırma Projesi
Bu projenin genel amacı, 2017- 2023 Çocuk İşçiliği ile Mücadele Ulusal Programı hedeflerini gerçekleştirmek ve Antalya ilinde 2023 yılı sonunda belirlenen sektörlerdeki çocuk işçiliğinin ortadan kaldırılmasını sağlamaktır. Projenin özel amacı ise çocuk işçiliği ile mücadele ulusal programı kapsamında belirlenen ve İŞKUR’un sorumluluğunda olan “çocuk işçiliği ile mücadeleye yönelik yeni mekanizmalar oluşturulması ile mevcut mekanizma ve kurumların verimlilik ve etkinliklerinin artırılması” stratejisi kapsamında hazırlanması ve uygulanması gereken “İl İstihdam ve Mesleki Eğitim Kurullarının çocuk işçiliği ile mücadele çalışmalarının yaygınlaştırılması ve yereldeki ihtiyaçların ele alınarak illere özel yeni strateji, politika ve “Çocuk İşçiliği ile Mücadele Eylem Planları” geliştirilmesi” faaliyetinin gerçekleştirilmesi amacıyla ilgili kurum ve kuruşların veri tabanlarının incelenmesi, araştırma örnekleminin tespiti, kurum ve kuruluşların konu ile ilgili görüş, öneri ve mevcut durumlarının tespiti amaçlanmıştır.
Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç)Antalya’da çocuk işçiliğinin mevcut durumunun tespit edilmesi, kamu kurum ve kuruluşlarındaki görevli kişilerin çocuk işçiliği konusunda farkındalık ve duyarlılıklarının arttırılması ve çocuk işçiliği izleme, takip ve müdahale sisteminin etkin şekilde kullanılmasın sağlanması ve araştırma sonuçlarına göre 2020- 2023 Antalya Çocuk İşçiliği ile Mücadele İl Eylem Planın oluşturulması bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır.Araştırma kapsamında, sanayide ağır ve tehlikeli işlerde, sokakta ve mevsimlik geçici tarımda olmak üzere başta en kötü biçimlerdeki çocuk işçiliğine giren tüm alanlarda çalışan çocukların Antalya ili sınırları içerisinde tespit edilmesi hedeflenmektedir. Ayrıca, izleme, takip ve müdahale sisteminin Web tabanlı kurularak, Antalya ili kapsamında, ilgili tüm kurum ve kuruluşlar tarafından kullanılması sağlanacaktır.
Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç)Burdur Çocuk İşçiliği ile Mücadele Stratejik Eylem Planı Araştırması, 2017-2023 Çocuk İşçiliği ile Mücadele Ulusal Programı hedeflerini gerçekleştirmek üzere illere özel strateji, politika ve eylem planları geliştirilmesine katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Bu amaçla, ilde konu ile ilgili kurum ve kuruluşların faaliyetlerinin incelenmesi, mücadeleye ilişkin görüş ve önerilerinin alınması, araştırma örneklemine dâhil edilecek çocukların belirlenmesi ile ilin mevcut durumunun ortaya konması hedeflenmektedir.
Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç)Çocuk İşçiliğine İlişkin Mevcut Durum Analizi ve Kırıkkale Çocuk İşçiliği ile Mücadele Eylem Planı
Kırıkkale ilinde 2023 yılı sonunda belirlenen sektörlerdeki çocuk işçiliğininmücadele için stratejik planın hazırlanmasıdır.Çocuk İşçiliği İle Mücadele Ulusal Programı kapsamında belirlenen ve İŞKUR’unsorumluluğunda olan “çocuk işçiliği ile mücadeleye yönelik yeni mekanizmalar oluşturulmasıile mevcut mekanizma ve kurumların verimlilik ve etkinliklerinin artırılması” stratejisininhazırlanması gerekmektedir. İl İstihdam ve Mesleki Eğitim Kurullarının çocuk işçiliği ilemücadele çalışmalarını yaygınlaştırması ve yereldeki ihtiyaçların ele alınarak illere özel yenistrateji, politika ve “Çocuk İşçiliği ile Mücadele Eylem Planları” geliştirilmesi bu stratejininönemli faaliyetlerinden biridir. Bu faaliyetinin gerçekleştirilmesi amacıyla ilgili kurum vekuruşların veri tabanlarının incelenmesi, bir sonraki aşamada üzerinde çalışılacak çocuklarıntespiti, kurum ve kuruluşların konu ile ilgili görüş, öneri ve mevcut durumlarının tespiti buprojenin özel amacı olarak tanımlanmıştır.Söz konusu amaçtan hareketle gerçekleştirilen bu projede, Çocuk İşçiliği İle Mücadele UlusalProgramında çeşitli görev ve sorumlulukları olan kurumların, Kırıkkale ilinde konu ile ilgilifaaliyetlerini incelemek ve Kırıkkale ilinin kurumlar bazında çocuk işçiliği stratejik planınınhazırlanmasıdır.
Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç)Gelir Getirici Projeler Etki Değerlendirmesi
2003 2015 yılları arasında desteklenen Gelir Getirici Projelerin Etki Analizi Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Sosyal Yardımlar Genel Müdürlüğünce Boğaziçi Üniversitesine Yaptırılan Proje
Diğer kamu kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları hariç)Kentsel Yaşam Kalitesinin Sosyal Politika Açısından Değerlendirilmesi: Antalya İl ve İlçeleri Örneği
Yaşam tercihleri ve çevresel bağlantılar bireylerin yetişkinlik ve yaşlılık sürecinde anahtar rol oynamaktadır. Bireylerin kent ortamında nasıl yaşadığı ve kentsel olanaklardan nasıl faydalandıkları önemli bir konudur. Önceki çalışmalar kişinin çevresiyle değişim ve uyum dinamiğini içeren, yaşlanmayı kavramsallaştıran ve çevresel bağlantılardan etkilenen ekolojik bir teori öne sürmektedir. Günümüzde fiziksel çevrenin kilit unsurlarının, kent ortamının çevre koşulları dâhil, yaşam boyu refah üzerindeki etkisi detaylıca incelenmemiştir. Bu çalışma, kent ve kenti açıklayan çeşitli değişkenler aracılığıyla bireylerin mutlulukları üzerindeki doğrudan ve dolaylı etkilerini incelemeyi amaçlamaktadır. Kent sakinlerinin yaşadıkları şehrin “performans” (örneğin, temel eğitim, sağlık, sosyal hizmetler ve güvenlikle ilgili hizmetler) ve “mekân” (örneğin, kentin güzelliği ve inşa edilmiş çevre aracılığıyla ilgili devlet hizmetlerine kültürel, spor, park, ulaşım ve alışveriş olanaklarına erişim sağlar) derecelendirmelerinin mutluluğun önemli belirleyicileri olacağı, ancak bu etkilerin doğası gereği kişilerin yaşam süresi boyunca değişeceği varsayılmaktadır. Yöntem olarak Antalya’da yaşayan 20 ile 85 yaşları arasında rastgele örnekleme şeklinde 1067 yetişkine “Yaşam Kalitesi Anketi” uygulanacaktır. Veri toplamada cinsiyet ve yaş arasında orantılı dağılım gösteren tabakalı- örnekleme kullanılacaktır. Katılımcıların mutluluk seviyeleri mekân ve performans ölçümlerine göre değerlendirilecektir. Çalışmada söz konusu kent ortamı ile bu kent ortamında yaşayanların mutluluğu arasındaki ilişkiye bakılacaktır. Beklenen sonuçlar ise genç sakinlerin mutluluğu, kültürel, alışveriş, ulaşım, parklar ve spor olanaklarına erişimin kolay olması ve kentin çekiciliği (yani mekân değişkenleri) ile daha çok ilişkili olurken, yaşlı sakinlerin mutluluğu, kaliteli devlet hizmetlerinin (yani performans değişkenleri) sağlanması ile daha fazla ilişkili olacağı yönündedir.
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesiSosyal politika, toplumun çeşitli tabakalarında reel eşitliği (hakkaniyeti) sağlayabilecek bir sosyal adalet aracı olarak değerlendirilebilir. Bunu yaparken sosyal politikanın doğrudan ya da dolaylı olarak kullandığı argüman sosyal içermedir. Sosyal içerme, sosyal sorunların özneleri ve/ veya nesneleri olarak kabul edilen kişi ya da grupların toplum tarafından beklendik davranış ve tutumlar gerçekleştirmesinin hedeflendiği ilişkisel bir süreçtir. Sosyal politikaların çeşitliliği ve kapsamının genişliğine bağlı olarak, bu politikaların sosyal içermeyi ne kadar sağladığı, her durum ya da olgu için özgün çalışmalar yapılarak ortaya konulmalıdır. Zira aynı zamanda birer rapor niteliği taşıyacak bu çalışmalar, uygulanan sosyal politikaların meydana getirdiği fayda ve maliyetlerin toplumsal dağılımının belirlenmesi için önem arz etmektedir. Nitekim uygulanan her sosyal politika; ekonomik, siyasal, toplumsal ve beşeri kaynakların tüketimi ile gerçekleştirilmektedir. Araştırmada önce Roman topluluğunun tarihsel ve sosyal konumu ortaya konacak, sonrasında Roman kadınının kendine has toplumsal cinsiyet rolleri incelenecek ve Roman kadınların yaygın eğitim kurumları/ politikaları üzerinden nasıl bir sosyal içerme sürecine tabi tutulduğu analiz edilecektir. Bu kapsamda araştırmada Edirne (Merkez, Uzunköprü), Kırklareli (Merkez, Lüleburgaz, Babaeski), Tekirdağ (Merkez, Malkara, Çorlu) ve Çanakkale (Merkez, Ezine, Gelibolu) olmak üzere Trakya’da bulunan dört şehirdeki 11 ilçede sürdürülecek saha araştırmasına bağlı olarak; bu illerdeki Sosyal Dayanışma Merkezlerinde verilen yaygın eğitimin Roman kadınların sosyal içerilmesini üzerinde ne ölçüde etkili olduğu ortaya konacaktır. Bunu yaparken nicel ve nitel araştırma teknikleri bir arada kullanılarak karma tipte bir veri toplama süreci yürütülerek Avrupa Birliği tarafından geliştirilen ve bir sosyal politika iyileştirme aracı olan "Düzenleyici Etki Analizi" metodu kullanılacaktır. Elde edilen nicel veriler SPSS ve nitel veriler NVIVO programlarında analiz edilecektir.
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesiSosyal Konut Uygulamaları ve Yoksulluğun Yönetimi Üzerine Ampirik Bir Çalışma
Türkiye de 2009 yılı sonrasında yoksullar için ülke genelinde başlatılan ve Toplu Konut İdaresi Başkanlığı ile Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonu işbirliğinde yürütülen ”sosyal konut” projelerinin incelenmesi.
-Tübitak 1001Yozgat Aydıncık’ta Tarihi ve Arkeolojik Eserleri Korumaya Yönelik ToplumsalBilinç Düzeyi Çalışması
İlk ve Ortaöğretim öğrencilerinin tarihi ve arkeolojik eserleri korumaya yönelik toplumsal bilinç düzeylerinin belirlenmesi ve bu konuda alınabilecek tedbirler proje kapsamında incelenmektedir.
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesiBildiri Kitabı
I. Uluslararası Antalya Kent Ekonomisi Sempozyumu
Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı->Sosyal PolitikaDergi
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı->Sosyal PolitikaDergi
Afyonkocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı->Sosyal PolitikaBildiri Kitabı
Uluslararası Yaklaşımlar Türkiye'de Denetimli Serbestlik 10. Yıl Sempozyumu
Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı->Sosyal Politika